Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-10-31, 13:20   #16

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18017
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Intressant är dock att Redén har högre segerprocent som kusk än Örjan Kihlström.
Kan så vara. Men den där Redén filuren väljer sina styrningar på ett annat sätt. Lite skillnad på 182 och 904 starter under året. Men visst jag har lite dåliga vibbar när Redén och Zet stallet är på agendan. Och har väl hyfsad rutin på att köra häst.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-31, 15:41   #17

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Kan så vara. Men den där Redén filuren väljer sina styrningar på ett annat sätt. Lite skillnad på 182 och 904 starter under året. Men visst jag har lite dåliga vibbar när Redén och Zet stallet är på agendan. Och har väl hyfsad rutin på att köra häst.
Jo lite dåliga vibbar har man ju eftersom man aldrig vet om han tänkt försöka vinna eller om han bara är ute i ett jobb för att känna på hästen. Hade tänkt spika Ike Zet i andra men har tänkt om efter att ha hört intervjun med Peter Untersteiner. Den får man nog ta på allvar när han personligen kör en hästbuss ända upp till Romme med bara en häst. Lycka till i denna besvärliga omgång
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-31, 18:20   #18

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Jo lite dåliga vibbar har man ju eftersom man aldrig vet om han tänkt försöka vinna eller om han bara är ute i ett jobb för att känna på hästen. Hade tänkt spika Ike Zet i andra men har tänkt om efter att ha hört intervjun med Peter Untersteiner. Den får man nog ta på allvar när han personligen kör en hästbuss ända upp till Romme med bara en häst. Lycka till i denna besvärliga omgång
Tack Bosse Guldsmed
Frågan är om man ska gå in med ett större reducerat och hoppas på miljonutdelning? Eller rygga Jajjan och lägga ner V85 spelet !? Ganska klurigt att hitta någorlunda stabila spikar
Global Etalon är ju måndags spiken !?
Västerbo Exciting är oxå på tidig på min agenda.
Golden Cresent är bakspårs spiken. Men Visdomsorden från en gammal f.d. storspelar kompis finns i skallen och gnager : spika aldrig från bakspår på Rikstoton Dessutom 1640 Men fega pojkar får aldrig kyssa ……..eller få 8rätt på V85.
Guli eller Åsvinn ? Dubbelt så dyrt och hälften så roligt. Men vem är vinnaren ?

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-10-31 klockan 18:24.
Gammal 2025-10-31, 21:19   #19

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5995
Standard

Garden Leave struken

Det skulle varit 2 kusar i bussen fr stall Untersteiner, men en struken

Man kan inte säga att de åker med en häst, ja det åker med 1 häst men skulle varit 2
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-31, 21:21   #20

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7294
Standard

Intressant information. Men en kan nog ändå säga att de åker med en häst om de åker med en häst:-)

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Garden Leave struken

Det skulle varit 2 kusar i bussen fr stall Untersteiner, men en struken

Man kan inte säga att de åker med en häst, ja det åker med 1 häst men skulle varit 2
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-31, 21:25   #21

Standard

Tackar. Är detta tidiga tankar eller kommer det en längre analys från Berglund.

Ser ut som en svår omgång detta och måste våga ta ställning för lite roliga drag.

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Daniel Berglund: "Fiasko, succé eller mittemellan?"
Det går inte att dra några starka slutsatser om det nya V85-spelet efter en omgång, men en del tankar har jag efter premiäromgången och även några om kommande omgång på Romme.

Daniel Berglund
igår kl. 15:00
Den första V85-omgången är avklarad och ATG:s första ”nya lördagsupplevelse” i hamn. Även i efterhand en svårbedömd sådan och jag har inget bra svar på om det här kommer att bli fiasko eller succé på lång sikt.

ATG:s Vd, Hans Lord Skarplöth, uttalade sig efteråt om att omsättningen blev vad de hade hoppats på och att han var jättenöjd, men jag säger syn på hur jättenöjda ATG verkligen är med 145 miljoner? Visserligen ganska exakt vad man hade kommunicerat i förhand, men vi vet sedan tidigare att ATG estimerar sådant i underkant och med den massiva dopningen av åttarättspotten hade jag i alla fall trott på minst 20 miljoner till.

174.601 kronor blev den första åttarättsutdelningen vilket var bra betalt för en rad utan skrällar, även om man nog måste betrakta A Fair Days seger som en skräll när Francesco Zet föll. Drygt 67.000 kronor hade utdelningen landat på utan de 53 fonderingsmiljoner ATG stoppade in i potten och det säger sig själv att med ett par vinnare spelade till 1-3 procent så kommer utdelningarna att bli höga. Helt klart är det en mycket svår spelform man har skapat även om det kanske inte visade sig nu.

Med drygt 64 miljoner kvar i fonderingskassan så hade jag hoppats att ATG skulle lägga en del av dessa i Rommes V85-omgång på lördag för att behålla det momentum man skapat förra veckan. Det gjorde man dock inte och nu blir det spännande att se hur omsättningen påverkas när man inte har jackpottkortet att spela ut i reklamen.

Sportsligt sett blev det en märklig omgång med många strykningar (14) en hel del underprestationer och svåra yttre förhållanden. Känslan är att det var väldigt individuellt hur hästarna klarade det knepiga banunderlaget och det var också olika åsikter om banan från de aktiva.

Daniel Redén åkte till Malmö med många betrodda hästar, men dessa hade en dålig dag och drog med sig många spelare i fallet. Bland annat jag själv. Det är hårt att säga att Francesco Zet var dålig, men helt uppenbart hade han inte sin bästa dag och det var starkt gjort att kämpa sig till andraplatsen trots att han inte hade stilen med sig till slut. Det går dock inte att ta ifrån A Fair Day någonting för det är en otrolig häst och en minst lika viktig reklampelare för travsporten som Francesco Zet.

Speltrender är en intressant sak och vi fick ett exempel på hur insatsprocenten kan svänga. I V85-5 var Nilla Lane klar favorit på fredagen, men när de flesta sena tipsters och spelare tyckte att det var fel och att Celiaz borde vara favorit så fick det enorm effekt. När alla hade lämnat in sina system så var Celiaz 55 procent och Nilla Lane 27. Alltså ganska exakt tvärtom mot hur det såg ut på fredagen!

Även med facit i hand och med Nilla Lane som vinnare tycker jag att Celiaz-förespråkarna hade rätt i sak och tror att hon hade satt klorna i ledaren utan galoppen i början av upploppet. Gocciadoro-träningen var dock för entömd den här dagen.

Vi fick ett exempel på att man bör sätta ut egna reserver. När Daniel Redéns favorit Bright Star U.S. ströks efter en olycka i värmningen fick de tidiga spelarna, som inte valt egna reserver, in Kosing på sina system. Detta eftersom han var andrahandsfavorit på V85 under veckan och väljer man inte egna reserver får man in dem efter hur spelprocenten sitter när man lämnar in. Det gjorde alltså att den här fjärdehandsfavoriten på vinnarspelet blev favorit på kvarvarande V85-rader.

Passas nästa gång:

Jag gillade intrycket på Vinci Winner (V85-4) som aldrig kom in i loppet från spår elva. Han avslutade med bra fart över mål invändigt om hästar i den skumma banbelysningen och ser ut som en "riktig sort".

V85-1:
Starke 10 Fangio vann ett liknande dubbelklasslopp näst senast, men stod då start och är värre placerad nu. Lär hamna långt bak och kan få tufft att runda allt. 13 Emporio Broline såg väldigt bra ut senast och är given trots sin orutin i ett svårt lopp.

V85-2:
4 Ike Zet var vass vid segern näst senast och i tät är han obesegrad efter sju försök! Bra spurt även senast trots att Redén inte var helt nöjd med hur han kändes. Svårslagen i spets, men Berghs startsnabba duo 2 Blablablaa och 6 Ace Wibb kanske försvårar?

V85-3:
4 Guli Hektor höll undan 20 meter för 12 Blomsterprinsen från spets senast och med tanke på spåren så är förutsättningarna ungefär lika nu. Det blir dock knappast tät av egen kraft för Guli Hektor mot 5 Åsvinn S.K. och taktiken för denne blir intressant.

V85-4:
4 Cashman J.R. har visat sig väldigt effektiv i täten, men med startsnabba duon 1 Always A Pleasure och 2 Sakima T.H. invändigt är det inte säkert att han kommer dit. Vass spurt av 5 Hugo Boss Shadow senast och kapable 9 Dart Kronos gör debut i ny regi.

V85-5:
Vidöppet stolopp och inte lätt att sätta in 15 Freccia Laksmy som gör debut på svensk mark. Hon är fartfylld, men uppgiften ser tuff ut från startspår i tredje ledet. När 12 Mellby Legacy dessutom återkommer efter sjukdom känns det givet att leta skräll!

V85-6:
6 Global Etalon tog en välförtjänt seger senast efter flera starka insatser i tuffa lopp. Måste ses med bra chans. 8 Castor The Star är ute över rätt distans, men ändå svårbedömd efter senast. 10 Adriatica har sett vass ut i enklare lopp på slutet.

V85-7:
2 Monalisa B.R. räckte inte i EM för ston, men har sett bra ut vid billiga segrar efter det. Jagar första segern i Sverige och givet bud från perfekt läge. 11 Graces Bird har tagit sina segrar i spets, men är tuffare i år och tidig trots startspåret.

V85-8:
Öppen avslutning, men 5 Västerbo Exciting står på tur för seger efter flera starka lopp mot bra motstånd. Det vore intressant att se honom i ledningen. 4 Jikken återkommer efter uppehåll och 10 Competivo gick sig stum senast. Svårbedömda på grund av det.

Spaningen:
Ett par av Daniel Redéns hästar underpresterade i lördags. Tillfällighet eller formsvacka för stallet? Jag lutar åt det förstnämnda när det har trots allt har blivit flera segrar till stallet söndag-måndag. Jag tänker dock hålla noga koll på hur hästarna går under veckan inför kommande V85-omgång på Romme.
Gammal 2025-10-31, 21:30   #22

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Intressant information. Men en kan nog ändå säga att de åker med en häst om de åker med en häst:-)
Jo, visst åker de med EN häst. Så är det. Dom kunde ju strukit den oxå om dom inte trodde på chans. Jag gillar PU från framspår så jag tar med den förutom Ike Zet och Twigs Khaleesi.
Gammal 2025-10-31, 21:50   #23

Standard

Det är intressant hur tipsen utvecklas och hur ofta alla ska springa på samma boll. Nu verkar alla (inklusive jag) inne på Åsvinn S.K och den skenar på strecken.
På samma sätt ska alla såga de mest betrodda i femte.
Gammal 2025-10-31, 22:09   #24

Standard

Läser Travnets tips men fattar inte riktigt deras upplägg. Som exempel: I sista markeras 5 Västerbo Exciting med ett "C" och den står sedan även under "Högst Vinstchans" i loppet. Sedan i rankingen är den rankad 9:a..?!?
Fattar att spelvärde spelar in för ranking men detta blir ju synnerligen märkligt.
Gammal 2025-10-31, 22:16   #25

Standard

Citat:
Det är intressant hur tipsen utvecklas och hur ofta alla ska springa på samma boll. Nu verkar alla (inklusive jag) inne på Åsvinn S.K och den skenar på strecken.
På samma sätt ska alla såga de mest betrodda i femte.
Jag blir mer och mer inne på Blomsterprinsen så det blir nog den och Åsvinn på min lapp. I femte sågar jag ingen, därav helgarderar jag. Men det är just detta filurande fram o tillbaka som är det roliga med travspelet. Sen i morgon kommer ytterligare pusselbitar med intervjuer och värmningar. Sen sitter man väl där till slut med sina vanliga fyra rätt. Men roligt är det!
Gammal 2025-10-31, 22:52   #26

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18030
Standard

Citat:
Tackar. Är detta tidiga tankar eller kommer det en längre analys från Berglund.

Ser ut som en svår omgång detta och måste våga ta ställning för lite roliga drag.
Det där var bara hans reflektion över V85, det kommer en krönika om Rommes omgång.
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-31, 22:59   #27

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1667
Standard

Nu när man får ha tre fel för att vinna funderar jag på om mångbong kan va lösningen.
9 Shadow Moon
4 Ike Zet
5 Åsvinn
4 Cashman
12 Mellby Legacy
8 Castor Star
11 Graces Bird
11 Mikke Sting
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-01, 03:39   #28

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18030
Standard

Blir jävligt förvånad om inte dessa blir raketer på strecklistan!

Avd 1. Shadow Moon 6%
Avd 2. Ike Zet 48%
Avd 3. Åsvinn S.K 29%
Avd 4. Hugo Boss Shadow 16%
Avd 5. Cannella 18%
Avd 7. Graces Bird 3%

Lika förvånad blir jag om inte dessa störtdyker i procent!

Avd 3. Guli Hektor 52%
Avd 4. Golden Cresent 31%
Avd 7. Monalisa B.R 68%
Avd 8. Competivo 19%
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-01, 09:12   #29

Standard

Trendfilurer 09.00

10 Fangio -3,36%
4 Guli Hector - 4,36%
10 Golden Cresent -2,88%
7 In Real Life -2,17%
12 Mellby Legacy -3,06%

5 Åsvinn +5,22%
5 Hugo Boss +2,55%
1 Cannela +6,09% !!

Lite märkligt att Mellby Legacy trendar neråt rejält trots att Björn ser det som en bra vinstchans. Jag tror att Björn kan få loppet i halsen om 1-2-3 bråkar om spetskörningen och fixar lite pace.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-11-01 klockan 09:37.
Gammal 2025-11-01, 09:55   #30

Sharp$: 1133
Standard

Lite ot kanske, men vet någon vad som hänt med travögats tips? Har han lagt ner efter V85? Ser inga tips på hans sida.
inexe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td