|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V85
Fakta om V85
Radpris: 50 öre raden. Spela med sänkt insats (lägre radpris): Kunden kan välja att sänka insatsen på ett (1) matematiskt system per omgång till 30 %, 50 % eller 70 % av ordinarie kostnad för motsvarande procent av utdelningen vid vinst. Fördelning i de fyra vinstpoolerna: 8 rätt: 35 % 7 rätt: 15 % 6 rätt: 15 % 5 rätt: 35 %. Jackpotgräns: 5 kronor. Om ingen får alla rätt eller om utdelningen blir lägre än 5 kronor i en eller flera vinstpooler går de pengarna normalt till en jackpot för nästkommande ordinarie omgång på V85. Återbetalning till kund: 65% Vinstavdrag: 35 %. Spelstopp lördagar: 16:10. Fondering till MultiJackpot: Fonderingen kommer ske enligt samma principer som gäller nu för V75. Boost: Möjlighet att spela extraspelet Boost kommer att finnas. Systembegränsningar : Max 5 000 system Premiär: Lördag den 25 oktober 2025 på Jägersro Nåja. Hur skall vi utnyttja det här nya med sänkt insats? |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Spela med sänkt insats (lägre radpris) är endast tillgängligt vid matematiska system, ett (1) system per kund och omgång och maximalt 2 000 rader.
Spela med sänkt insats (lägre radpris) är inte tillgängligt vid andra spelsätt som till exempel butiksandelar, ATG Tillsammans, reducerade system eller vid spel med Harry Boy. Källa: ATG |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Citat:
Men funktionen är oerhört fördelaktig även för andra spelartyper. I praktiken innebär det att man spelar med ett sänkt radpris och det passar extremt bra för att spela ens mest skrälliga rader där 50 öre/rad oftast är för mycket. Oavsett vilka andra system jag spelar ( andelsspel ) så kommer jag att lämna in 2000 skrälliga till jätteskrälliga rader för 300 kr i exakt alla omgångar. T o m extraomgångarna som jag annars skyr som pesten.
|
|
|
|
#4 | |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Citat:
Om man spikar favoriter får man nog lov att helt ta bort dem i de lopp som man garderar. Jag kommer att lämna in brant chans-lapp i exakt varje V85-omgång. Givetvis kommer det att vara svårt att pricka fler än 5-6 rätt med 2000 rader. Men streckspel på trav måste vara svårt. Annars blir det som för 5 rätt på V75.
|
|
|
|
#6 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+100) Senast redigerad av GGS den 2025-10-05 klockan 18:15. |
||
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Citat:
Jag tror inte alls att man kommer att få sämre betalt för "2 fel" på V85 än man fick för "2 fel" på V75. Min uppfattning är att man helst bör jämföra vinsten vid ett visst "antal fel" snarare än vinsten för ett visst antal rätt Angående att det ska delas på 4 potter istället för 3 potter gäller följande efter 35% spelavdrag: Idag på V75 går som högst 40% till de rader som har 2 eller fler fel. Ungefär mellan var 7e och var 10e gång blir det 0%. Rader med 3 fel får 0% på V75. På V85 kommer upp till 45% av potten att gå till de rader som har 2 eller fler fel. Ungefär var 7e gång blir det 10% och någonstans mellan var 15e och 20e omgång blir det 0%. Rader med 3 fel får 35% på V85. Jag tror inte att skillnaden kommer att bli väldigt stor över tid. Men förhoppningsvis kommer 0%-återbäringarna att bli färre.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2025-10-06 klockan 06:24. |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Har Tillsammans spelat ut sin roll nu? Hoppas G75 tar klivet in där.
Senast redigerad av korpo den 2025-10-06 klockan 19:39. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Visst. Båda möjligheterna kommer att finnas. Bra att man kan välja det man själv känner för. Dessutom inget som hindrar att man både är med i ett lag men även lämnar in egen lapp med reducerat radpris.
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
Det man kan hoppas på är att butiksandelar tar stryk av denna nya möjlighet med reducerat radpris. Deras avgifter kanske nu i större del tillkommer omsättningen i stället. |
||
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Citat:
Menar du på riktigt att du räknar på det sättet. Att det är lika "lätt" att få 6 rätt av 8 (2 fel) som 5 rätt av 7 (2 fel)? Eller vill du sprida Lord Skräprövs reklam.... Med 1 spelad rad på V75 där 12 hästar startar i varje avdelning och 12 på V85 är det i runda slängar ca 9 gånger så svårt att få minst 6 rätt på V85 jämfört med minst 5 rätt på V75, "2 fel" i bägge fallen. Med 1 spelad rad och 12 hästar per lopp är chansen för minst 5 rätt på V75 ≈ 0,007309% (≈ 1 på 13 685). Chansen för minst 6 rätt på V85 ≈ 0,0008086% (≈ 1 på 123 658). Dvs drygt 9 gånger så svårt. Jag misstänker således att du kan få rätt i din Saidianska spådom "Jag tror inte alls att man kommer att få sämre betalt för "2 fel" på V85 än man fick för "2 fel" på V75." Förmodligen kan de inledande omgångarna leda till "trevlig omsättning". Denna kommer relativt snart att förbytas mot lägre omsättning än motsvarande omgångar på V75 när de fåtalet spelare som idag inte förstått lurendrejeriet vaknar. Då är de 4 högarna som ska dela på 65% plöstigt väldigt låga. Förhoppningsvis hoppar Svenska Spel på båten när det här tillfället att trycka till ATG ges. V75 med enkel filinlämning där du som spelare bestämmer vilka rader du vill spela, samt nordisk spelpott vore någonting.... Senast redigerad av Skog den 2025-10-07 klockan 17:58. |
||
|
|
|
|
|
|