|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Fredag 12/12 - Halmstad - V65 mm
Lunch trav på Hallands Trav Metropol och jag tycker Ebbinge pojken har flera intressanta starthästar på hemmabanan. Rick tuffar på med sitt stall ute i Eldsberga där Petri Puro tränade fram flera elithästar. Rick har skaplig form på sitt ”lilla” stall med ca 25 hästar.
V65 1) 3 Harald Derm Kommer däremot från en annan tränare med Danska rötter nämligen Ken Ecce som numera håller till på Jägers. Harald har gått bra i enkla gäng på sistone och hanterar nog det här motståndet oxå. Klar första häst. V65 2) 3 Morpheus F.R. är en orutinerad filur som inte varit sämre än tvåa i sina tre starter. Spännande 3 åring. 5 Oceania Schermer Dags för Ebbinge att besöka Vinnarcirkeln med Oceania för första gången ? Jag tror på bra chans med Propulsion märren. V65 3) 1 Casanova Diablo Uttrarna har vind i seglen och vinner lopp som aldrig förr. Casanovan kanske missgynnas lite av spåret men Ritzman har kört ganska mycket lopp på sistone och är nog på hugget när/om luckan kommer. 5 Global Emerald Här tar chefen hand om styrningen och kanske är det bästa stallchansen trots debut efter 6 månaders paus. 7 VästerboRoyalFlash Hajom hästen har gått som tåget tidigare i höst och är väl bästa hästen. Har dock varit struken för feber !? V65 4) 3 Sky Brigadoon Som sagt Ebbinge är het i min värld och punktmarkeras. 9 Global Formidable Ovanstånde citat gäller även The Untersteiners. B tränade 8 Aegon har jag noll koll på men är hårt betrodd ser jag ! Spår 8 !? V65 5) 5 Gobal Empress Är befogad favorit och värd en seger. Perfekt läge. Spets och slut hämta ut. V65 6) 5 Marjan Black Tror jag bara vinner. Johans favorit var lite seg senast i tufft motstånd och får nog bekänna färg här oxå mot mitt stalldrag ![]() Konklusion Ebbinge hade väl inte sin bästa dag som kusk och det gäller hans starthästar oxå. Fick nöja sig med 2-3-4 platser. Jag tar på dumstruten. Psst Hajom hästarna levererar däremot som förväntat
Senast redigerad av Efterhandaren den igår klockan 14:56. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Skräll LD
10 Daphne T.M. Lillgustav har häst i form. Rikstoto vässad. 7 Ivan Mauger. Ser pigg och laddad ut i värmningen. Hörde precis att Matteus förstör oddset. Ha,ha. 10 mot 7. Senast redigerad av Efterhandaren den igår klockan 14:11. |
|
|
|
|
|
|
|