|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4535Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
"En normal toppchans"
Viktig info om High On Pepper. Ännu en intervjupärla med den goe finnen. https://www.atg.se/play/video/248275...v85-intervjuer Senast redigerad av bosseguldheden den idag klockan 15:57. |
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Citat:
Lutar nog åt spik på nephtys för mig. Senast redigerad av Nicklas den idag klockan 16:46. |
||
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Citat:
Senast redigerad av Efterhandaren den idag klockan 19:47. |
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
Magnus A Djuse
Magkänslan säger att Djusepojken kommer att dominera Åbys V85 omgång. Deltager ju i alla 8 loppen. Han kör en mängd intressanta hästar både betrodda och stänkare. Magnus är ju i min värld en mästare på att hitta rätt upplägg med formhästar trots byngliga lägen. Typ: 11 Green Peaks. 9 VästerboRoyalFlash. 11 Rya Håleryd. 8 Xanthis Hilton. 10 Kiss My I.D. Psst efter en vit start på 2026 p.g.a hälsoproblem sitter jag nu och smuttar på en fredags drink ” Olof Palme”. Innehåll : O.P Andersson. Ginger Beer. Lime Juice. Mynta och mycket is. Kan rekommenderas. |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Jag undrar varför det är så stor diskrepans mellan vad spelprocenten visar, vad ”expertisen” säger, och var tränaren hävdar om 14 Joker D’Inverne i fjärde. 2,4% nu, medan tränaren är typ mest positiv av alla i loppet.
Citat:
Hybris eller vet han nåt som inte andra vet? Får vara med på lappen iallafall. |
||
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Citat:
Det finns givetvis undantag. Men mitt allmänna råd är att lyssna på vad tränaren säger om ekipage/utrustning/form mm. Och helt ignorera chansbedömningar.
|
|
|
|
#24 | |
|
Citat:
Mem finns ju vissa som har mer förtroende med sig än andra, vilket kanske inte inkluderar denna tränare. |
||
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Citat:
En stor del av kusken jobb? Absolut. Men för tränaren är det slöseri med tid.
|
|
|
|
#26 |
|
Håller inte med. En stark, eller svag, tränarintervju kan vara en bra (eller usel) signal för prestationen. Men iallafall något att ta i beaktande. Men om dom har noll koll på vad deras hästar möter så får man väl iallafall räkna ner deras åsikt.
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Citat:
Mitt allmänna råd är att helt ignorera eventuella chansbedömningar. Självklart ska man inte ignorera själva intervjun. Där finns massor av viktiga saker att ta i beaktande. Form-utrustning-alla möjliga detaljer-kommentarer kring tidigare starter osv.... Men chansbedömning har det visat sig att den överväldigande majoriteten av dem är helt klappkassa på. Finns undantag. Men de är inte bra på det. Varför? För att de inte spelar.
|
|
|
|
#28 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Tränarens tidiga åsikt om chans / löpningsförlopp är ganska ointressant, det är inte mycket bättre än din texttv analysen man gjorde på Söndagkvällen
Sena intervjuer, tex på banan, är mer intressant vet dagsstatus på kusen bättre påläst om loppet kanske hört lite konkurrentsnack kuskens åsikt ( om det är lånekusk ) |
|
|
|
|
|
|
|