Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal idag, 15:55   #16

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4535

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

"En normal toppchans"
Viktig info om High On Pepper.
Ännu en intervjupärla med den goe finnen.

https://www.atg.se/play/video/248275...v85-intervjuer

Senast redigerad av bosseguldheden den idag klockan 15:57.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 16:42   #17

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie Visa inlägg
Jagade 3 Ebba Kuce som skräll i lördags, men gick sådär men gick i mål med full fart så lite tillbaka i form. Låter det positivt kring imorgon, så får komma med igen. Kanske som (tok)chansspik.
L.L borde vara nöjd att sitta rygg på Nephtys och då behöver kuce slå båda utvändigt. Tycker Nepths känns som en stabilare spik. Även om LL tar ledning borde den inte släppa till kuce utan då får nephtys vinnar hålet.

Lutar nog åt spik på nephtys för mig.

Senast redigerad av Nicklas den idag klockan 16:46.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 17:09   #18

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18818
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
"En normal toppchans"
Viktig info om High On Pepper.
Ännu en intervjupärla med den goe finnen.

https://www.atg.se/play/video/248275...v85-intervjuer
Jorma är Jorma ”han gör så gött han kan” men jag kontrar med Jonas M Oscarsson som berättar om Uttrarnas hästar och hans syn på loppen imorgon. Jonas är min pärla och ett sakligt trav mediaproffs.

Senast redigerad av Efterhandaren den idag klockan 19:47.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 17:37   #19

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18818
Standard

Magnus A Djuse
Magkänslan säger att Djusepojken kommer att dominera Åbys V85 omgång. Deltager ju i alla 8 loppen. Han kör en mängd intressanta hästar både betrodda och stänkare. Magnus är ju i min värld en mästare på att hitta rätt upplägg med formhästar trots byngliga lägen.
Typ: 11 Green Peaks. 9 VästerboRoyalFlash. 11 Rya Håleryd. 8 Xanthis Hilton. 10 Kiss My I.D.
Psst efter en vit start på 2026 p.g.a hälsoproblem sitter jag nu och smuttar på en fredags drink ” Olof Palme”. Innehåll : O.P Andersson. Ginger Beer. Lime Juice. Mynta och mycket is. Kan rekommenderas.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 19:39   #20

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Magnus A Djuse
Magkänslan säger att Djusepojken kommer att dominera Åbys V85 omgång. Deltager ju i alla 8 loppen. Han kör en mängd intressanta hästar både betrodda och stänkare. Magnus är ju i min värld en mästare på att hitta rätt upplägg med formhästar trots byngliga lägen.
Typ: 11 Green Peaks. 9 VästerboRoyalFlash. 11 Rya Håleryd. 8 Xanthis Hilton. 10 Kiss My I.D.
Psst efter en vit start på 2026 p.g.a hälsoproblem sitter jag nu och smuttar på en fredags drink ” Olof Palme”. Innehåll : O.P Andersson. Ginger Beer. Lime Juice. Mynta och mycket is. Kan rekommenderas.
Magnus A har chans att komma upp i toppen av kuskligan nu när inte Johan U är på plats. Men MAD har ingen vidare vinststatistik på ÅBY vad jag kan se. Jepson, Goop, Pieters och Persson desto bättre. De som är vana vid open stretch har en liten fördel i Mölndal. Men nämnda kuskar borde väl ingå i den rätta raden i morgon. Ha det gott med fredagsdrinken! Själv lurar jag på att ta en fyra Gammeldansk fast det bara är fredag. Vi får se...
Gammal idag, 19:53   #21

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1308
Standard

Jag undrar varför det är så stor diskrepans mellan vad spelprocenten visar, vad ”expertisen” säger, och var tränaren hävdar om 14 Joker D’Inverne i fjärde. 2,4% nu, medan tränaren är typ mest positiv av alla i loppet.

Citat:
Distansen är inga problem och utgångsläget är mycket bra. Han är startsnabb och lättplacerad, och med en rutinerad kusk från det här spåret kan man inte klaga. Nu hoppas vi att han får använda formen fullt ut. Jag tycker att han ska vara med och göra upp om det här, och jag har faktiskt ganska höga förväntningar. Min känsla är att han kan vinna. Det är bra hästar emot, men vintertid brukar form väga tungt.

Hybris eller vet han nåt som inte andra vet? Får vara med på lappen iallafall.
Wedgie är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 20:31   #22

Standard

Citat:
Jag undrar varför det är så stor diskrepans mellan vad spelprocenten visar, vad ”expertisen” säger, och var tränaren hävdar om 14 Joker D’Inverne i fjärde. 2,4% nu, medan tränaren är typ mest positiv av alla i loppet.

En sak vet vi: att tränaren har 0 segrar på de senaste två åren. Men det är klart, letar man skrällar så...
Gammal idag, 20:33   #23

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 2145
Standard

Citat:

I allmänhet är tränare väldigt kunniga på detaljer om egna ekipaget samtidigt som de är klappusla på själva segerchans-bedömningen.

Det finns givetvis undantag. Men mitt allmänna råd är att lyssna på vad tränaren säger om ekipage/utrustning/form mm. Och helt ignorera chansbedömningar.
Gammal idag, 20:53   #24

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
I allmänhet är tränare väldigt kunniga på detaljer om egna ekipaget samtidigt som de är klappusla på själva segerchans-bedömningen.

Det finns givetvis undantag. Men mitt allmänna råd är att lyssna på vad tränaren säger om ekipage/utrustning/form mm. Och helt ignorera chansbedömningar.
Absolut, och allt som oftast säger dom att de inte kollat motståndet trots att det borde vara en stor del av deras jobb. Men samtidigt var väl tränaren enormt positiv till Ellen Ripley häromveckan, som vann till väldigt låg procent då ”alla” fokuserade på Finance Lady Par…

Mem finns ju vissa som har mer förtroende med sig än andra, vilket kanske inte inkluderar denna tränare.
Gammal idag, 20:54   #25

Standard

Citat:
Absolut, och allt som oftast säger dom att de inte kollat motståndet trots att det borde vara en stor del av deras jobb. Men samtidigt var väl tränaren enormt positiv till Ellen Ripley häromveckan, som vann till väldigt låg procent då ”alla” fokuserade på Finance Lady Par…

Mem finns ju vissa som har mer förtroende med sig än andra, vilket kanske inte inkluderar denna tränare.
Att läsa på om motståndet är ingen del alls av tränarens jobb.

En stor del av kusken jobb? Absolut. Men för tränaren är det slöseri med tid.
Gammal idag, 21:02   #26

Standard

Citat:
Att läsa på om motståndet är ingen del alls av tränarens jobb.

En stor del av kusken jobb? Absolut. Men för tränaren är det slöseri med tid.
Håller inte med. En stark, eller svag, tränarintervju kan vara en bra (eller usel) signal för prestationen. Men iallafall något att ta i beaktande. Men om dom har noll koll på vad deras hästar möter så får man väl iallafall räkna ner deras åsikt.
Gammal idag, 21:10   #27

Standard

Citat:
Håller inte med. En stark, eller svag, tränarintervju kan vara en bra (eller usel) signal för prestationen. Men iallafall något att ta i beaktande. Men om dom har noll koll på vad deras hästar möter så får man väl iallafall räkna ner deras åsikt.
Japp. Kör så.

Mitt allmänna råd är att helt ignorera eventuella chansbedömningar.

Självklart ska man inte ignorera själva intervjun. Där finns massor av viktiga saker att ta i beaktande. Form-utrustning-alla möjliga detaljer-kommentarer kring tidigare starter osv....

Men chansbedömning har det visat sig att den överväldigande majoriteten av dem är helt klappkassa på.

Finns undantag. Men de är inte bra på det. Varför? För att de inte spelar.
Gammal idag, 21:14   #28

Sharp$: 5809
Standard

Citat:
Japp. Kör så.

Självklart ska man inte ignorera själva intervjun. Där finns massor av viktiga saker att ta i beaktande. Form-utrustning-alla möjliga detaljer-kommentarer kring tidigare starter osv....

Men chansbedömning har det visat sig att den överväldigande majoriteten av dem är helt klappkassa på.

Eller det motsatta, ”usla” just för att de spelar!
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 21:16   #29

Standard

Citat:
Japp. Kör så.

Absolut. Din slutpoäng håller jag med om. Det är en punkt av många att ta hänsyn till.
Gammal idag, 21:20   #30

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 6162
Standard

Tränarens tidiga åsikt om chans / löpningsförlopp är ganska ointressant, det är inte mycket bättre än din texttv analysen man gjorde på Söndagkvällen

Sena intervjuer, tex på banan, är mer intressant
vet dagsstatus på kusen
bättre påläst om loppet
kanske hört lite konkurrentsnack
kuskens åsikt ( om det är lånekusk )
incitatus är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td