Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal igår, 14:53   #16

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1785
Standard

AVD 7

Ännu ett bäverbo. 12 Arne silvio har aldrig vunnit lopp från bakspår vad jag kan se.
Plus långlopp som gör det mer krävande att gå ute i spåren.

Extremt många långsamma på start. 1 Run champ blir troligvis instängd men kan få ett bra lopp där inne.
Den jag tror kan ta ledningen eller överta ledning är 3 River tooma som då blir första sträcket.
4 Gibraltars rad är allt annat än imponerande. Men om den laddas kan den säkert också vara med om ledning.
Nu säger stallet att den är bra förberedd så det kan inte ignoreras.

9 Light the lamp är säkert bästa hästen. Tycker kolgini börjar få lite fart på sina hästar. Har vunnit de tre senaste loppen han gjort på halmstad. Galopprisken är 33% där.
Nicklas är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 15:21   #17

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4539
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
AVD 7

Ännu ett bäverbo. 12 Arne silvio har aldrig vunnit lopp från bakspår vad jag kan se.

Extremt många långsamma på start. 1 Run champ blir troligvis instängd men kan få ett bra lopp där inne.
Den jag tror kan ta ledningen eller överta ledning är 3 River tooma som då blir första sträcket.
4 Gibraltars rad är allt annat än imponerande. Men om den laddas kan den säkert också vara med om ledning.

9 Light the lamp är säkert bästa hästen. Tycker kolgini börjar få lite fart på sina hästar. Har vunnit de tre senaste loppen han gjort på halmstad. Galopprisken är 33% där.

Du har rätt att det är extremt många starttröga hästar på framspår. Jag tror att initialt så kommer Man After Midnight sitta i spets. River Tooma håller nog ut Gibraltar sida vid sida. Allra snabbast är nog faktiskt Ortega Newport som jag tror sitter i spets efter 500m, och jag tror inte Peter släpper spets med den.

Väldigt klurigt lopp att försöka lösa. Enligt statistik Jens så har man aldrig någonsin vunnit från spår 12 över 2640m på Halmstad, och det lär inte hända den här gången heller.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nicklas (+1)
Jarmop är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 16:21   #18

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 19042
Standard

Fredags Funderingar

V85 2) Som vanligt klurigt Klass 3 lopp. Fredags draget får bli 2 Emon Face Höll upp ledningen och vann ganska enkelt senast i årsdebuten. Men loppet känns änna öppet.

V85 4) 11 Daphne T.M. Är ett måstestreck trots årsdebut i kluriga stoloppet. Lillgustav har nog vässat upp och märren trivs på hemmabanan. En vinst och två andra platser i Gustavs regi senaste tiden.

V85 6) 3 Karat C.N.Meriterad D.K./Lönborg häst som hamnat hos Westholm. Omgångens stallskrik. Men jag tror 4 Maroonen är hemma med halmen.

V85 7) Omgångens klurigaste lopp. Vimlar av spännande barfotahästar och dessutom 2640. Bara att strecka så länge lädret pallar. 9 Light The Lamp går väl knappast felfritt 2,5 varv ?
Chansar nog bort. En mindre i maten.

V85 8) 6 No Talking You 4% Tuffing som alltid gör sitt jobb. Dom springer inte ifrån han. Skrällduglig med rätt resa. Känns änna bortglömd.

Senast redigerad av Efterhandaren den igår klockan 19:45.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 17:19   #19

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jarmop Visa inlägg
Enligt statistik Jens så har man aldrig någonsin vunnit från spår 12 över 2640m på Halmstad, och det lär inte hända den här gången heller.
Lögn Förbannad Lögn Och Statistik Är det någon gång man skall vinna från spår 12 på Halmstad så är det väl på 2640 ? Statistik Jens har väl sina Statistik funderingar om både det ena och andra. Inget jag värderar särskilt högt men var och en blir salig på sin tro.
Spårstatistik får man ta med en skopa salt. Motstånd, strykningar, kusk etc. Det finns många faktorer som har stor inverkan och går inte att väga in i statistiken.

Senast redigerad av Efterhandaren den igår klockan 19:22.
Gammal igår, 21:01   #20

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4583

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Lögn Förbannad Lögn Och Statistik Är det någon gång man skall vinna från spår 12 på Halmstad så är det väl på 2640 ? Statistik Jens har väl sina Statistik funderingar om både det ena och andra. Inget jag värderar särskilt högt men var och en blir salig på sin tro.
Spårstatistik får man ta med en skopa salt. Motstånd, strykningar, kusk etc. Det finns många faktorer som har stor inverkan och går inte att väga in i statistiken.
Statistik har väl inget med funderingar eller tro att göra? Jag tycker att statistikredovisningar är en sak och Jens tips är en annan. Statistiken säger t ex att spår 5 på kort auto har högst segerprocent men det betyder ju inte att 5:an alltid vinner. Statistik är bara en historisk redovisning av fakta som man får väga in när man bygger sitt system.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
snasl (+50)
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 21:20   #21

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Statistik har väl inget med funderingar eller tro att göra? Jag tycker att statistikredovisningar är en sak och Jens tips är en annan. Statistiken säger t ex att spår 5 på kort auto har högst segerprocent men det betyder ju inte att 5:an alltid vinner. Statistik är bara en historisk redovisning av fakta som man får väga in när man bygger sitt system.
Helt rätt Guldheden. Jag rör ihop begreppen men statistik måste sättas in i sitt sammanhang och värderas därefter.
Gammal igår, 22:03   #22

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Helt rätt Guldheden. Jag rör ihop begreppen men statistik måste sättas in i sitt sammanhang och värderas därefter.
Precis! Ibland får man bara gå på sin känsla och ignorera statistiken, t ex när man väljer sina spikar, men ibland när man ska ha ett gäng hästar i något lopp så kan man låta statistiken ha ett finger med i spelet. Min känsla just nu är att jag ska spika A FAIR DAY, MAROON DAY och LÖVDALA KENJI. Men jag ska sova på saken... sov gott Efterhandaren!
Gammal igår, 22:21   #23

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Precis! Ibland får man bara gå på sin känsla och ignorera statistiken, t ex när man väljer sina spikar, men ibland när man ska ha ett gäng hästar i något lopp så kan man låta statistiken ha ett finger med i spelet. Min känsla just nu är att jag ska spika A FAIR DAY, MAROON DAY och LÖVDALA KENJI. Men jag ska sova på saken... sov gott Efterhandaren!
Ja i MAROON blir det nog en FAIR dag med två Kalmar segrar. Ja det krävs nog lite sömn för att hitta flera spikar för min del. Jag har dock ett antal Tvåhästars lås. Men rent statistiskt bör man väl ha minst 3 spikar
Gammal idag, 00:54   #24

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 20209
Standard

Inte för att låta negativ men ser det inte totalt värdelöst ut rent spelmässigt?!
Får hoppas på rejäla skrällar i avd 4 och 7, resten ser ut att vara vidrigt skiktade..
Själv står jag över V85 för första gången. Må lyckan vara med er som lirar!
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 09:40   #25

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1766
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Inte för att låta negativ men ser det inte totalt värdelöst ut rent spelmässigt?!
Får hoppas på rejäla skrällar i avd 4 och 7, resten ser ut att vara vidrigt skiktade..
Är beredd att delvis hålla med. Men jag tror på en och/eller annan barfotaskräll. Varför inte direkt i Carmita Silvio som garanterat får en drömresa. Funderar på chansspik där.
kjel är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 10:35   #26

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4539
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Har jag rätt i Untersteiners sviktande stallform, så kan vi nog ändå få se en liknande utdelning som förra helgen. Det lär bli en snabb bana idag, så man får koncentrera sig på spets samt rygg ledaren i första hand.

Eventuellt ändrar jag mig angående spik på Makalu Doc. Rosleff hotar med att köra i spets, och det ställer till det lite. Visst kan Makalu vinna från dödens, men chansen halveras i princip nu när det inte är garantispets.
Jarmop är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 11:05   #27

Standard

Karat River nedstruken till spår 5. Det är en snabb rackare på kort och tänk om A Fair Day har en lite dålig dag, första resan till Halmstad dessutom. Jag vet, önsketänkande.....men 8% på en häst som alltid är etta eller tvåa. Svårt för mig att inte ta med den efter strykningen. Jag kan höra mig själv säga "ta ALLTID med 5:an på kort auto". Det får helt enkelt bli en förmodligen meningslös systemdubbling.
Gammal idag, 11:07   #28

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
AVD 7

Kommer chansa bort 9 och 12. Lägger till 7 lövdala kenji som faktiskt sett rätt bra ut. Ryggade Arnie silvio i ett lopp där båda galopperade. Hade full fart över mål på 3000 sist så kanske den kan slå till som ni snackade om.

Jag går på de jag tror övertar ledning vilket är 3 river eller 4 gibraltar + 1 Run champ som troligtvis kommer ut direkt om 2 Man after midnight startar snabbt.

Väldigt öppet lopp, de flesta känns väldigt jämna så tror spåren kommer avgöra.
Nicklas är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td