Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Tredje veckan i rad med sju rätt. Fan att man ska krångla till det så förbannat!
Citat:
Ursprungligen postat av BroderH
Här min sedvanliga analys och andelssystem till dagens V85-tävlingar. Länk till andelsspelet och analysen finns på Facebook-sidan Montins Miljoner. Följ gärna sidan! Med sju rätt två veckor i rad så hoppas jag att det blir tredje gången gillt idag!
Traditionsenligt avgörs V85 (tidigare V75) i Norge just denna helg. I år körs tävlingarna på Bjerke i Oslo, och potten är kryddad med en jackpot. En ensam vinnare kan ta hem 43 miljoner kronor! Med så mycket pengar i potten så gör det inget att spikar tre favoriter, utdelningen har goda förutsättningar att bli stor ändå.
V85-1
Ett långlopp över tre varv inleder omgången, ett lopp som är jämnspelat utan en tydlig favorit. Mest streckad är 1 Sven The Forestman som trivs i ledningen. Därifrån kan han mycket väl vinna, men jag tror att de hästar som startar på sista startvolten kan bli för svåra att stå emot till slut. Jag rankar 12 Börtas Ankare som förstahäst i loppet. Senast galopperade han från start, men såg laddad och en fin ut innan loppet. 12 Börtas Ankare trivs över lång distans, och med Örjan Kihlström i vagnen så kan vi tro på ett fint löpningsförlopp. Trivs över distansen gör också 11 Harpy och 13 Hobart som startar från samma distans som 12 Börtas Ankare. Båda har kunnande och kapacitet att vinna ett sånt här lopp. Jag plockar även med två skrällar på startvolten.
Jag streckar: 12 – 13 – 11 – 1 – 3 - 5
V85-2
I dagens andra avdelning ändrades förutsättningarna då 1 United Time Trot ströks på lördagsförmiddagen. Denne trodde jag mycket, men fick istället ändra strategi. Jag landade då i att spika favoriten 5 Look Like Gaagaa som troligen kan köras till ledningen. Därifrån lär han bli mycket svårslagen. Jag tycker detta är en prisvärd spik, då många spelare går på större favoriter i andra lopp.
Jag spikar 5 Look Like Gaagaa
V85-3
Samma strategi och löpningsförlopp ser jag i den tredje avdelningen. 6 Beautiful Disaster trivs mycket bra i ledningen, och vägen dit tycker jag ligger öppen från start. Precis som i förra loppet så tycker jag denna favorit är prisvärd att spika. Båda spikarna är i skrivande stund under 40% i spelprocent.
Jag spikar 6 Beautiful Disaster
V85-4
En av dagens största favoriter är 11 Ness Tjo Tyr, vilket är befogat på kapacitet. Jag tycker dock spelprocenten (58%) är väl hög med tanke på att han startar med bakspår och mycket kan strula därifrån. Jag väljer hellre att jobba in en skräll, och bakom favoriten är det vidöppet. Jag utfärdar stormvarning för 4 Soldhöjdens Drake som är van att bättre motstånd än så här, och får idag dessutom starta utan skor på hovarna. Han duger fint i klassen och vinstchansen är betydligt högre än den 1% han är spelad till.
Jag streckar: 11 – 5 – 2 – 6 – 4 – 8 - 9
V85-5
4 Quick Bo tycker jag är omgångens mest intressanta häst. Spelprocenten har trendat uppåt under lördagen, men han är fortfarande under 10% (just nu 8%). 4 Quick Bo har gjort flera starka lopp i rad, och har idag ett bra utgångsläge. Jag tror att det kan bli högt tempo i detta lopp, och med ryggresa så kommer han att vara stark över upploppet. Högt tempo kan även 12 Fantom Jet profitera på. Jag streckar också den häst som kanske har högst kapacitet i loppet; Excalibur Gene.
Jag streckar: 4 – 6 - 12
V85-6
Min tredje spik blir omgångens mest streckade; 1 Kiss My I.D. Han är startsnabb och startar från innerspår med Örjan Kihlström i vagnen. Motståndet känns också beskedligt. Det är en befogad favorit, och jag väljer att följa strömmen.
Jag spikar 1 Kiss My I.D.
V85-7
I högsta klassen får vi se två intressanta årsdebuter av 6 Diva Ek och 8 Mellby Jinx. Ingen av dem har toppform till dagens start, men jag tycker de höjer sig över övriga hästar när det gäller kapacitet. Jag tror att 2 Humanity Pellini tar ledningen och får 6 Diva Ek på utsidan. 2 Humanity Pellini tro jag inte är tuff nog att stå emot 6 Diva Ek. Men blir det högt tempo så är jag heller inte säker på att hon kan freda sig över upploppet mot 8 Mellby Jinx. Eller varför inte storskrällen 9 Dont Say Gar som har ett perfekt smygläge och som man verkar nöjda med i stallet.
Jag streckar: 6 – 8 - 9
V85-8
Ett stolopp över lång distans avslutar omgången och loppet känns vidöppet. Här finns alla förutsättningar för att höja utdelningen rejält. Jag har råd med sju av femton hästar och hoppas att det räcker. Mest anmärkningsvärd tycker jag 14 Joelynn är, då hon bara är spelad till 4%. Hon vann V85-lopp på Axevalla för två veckor sedan, och motståndet känns inte hårdare i dag. Hon har dessutom fördelen idag av att få tävla barfota.
Jag streckar: 4 – 2 – 6 – 14 – 5 – 15 - 8
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: basiak (+10)