Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal idag, 17:12   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 132
Standard

Favoriter och skrällar

Hej,

Det är dags för ännu en av mina trådar med fundamentala travkoncept! De tidigare är:

Strykningar
Hemmahästar

Och nu har tiden kommit till nästa idiot-fråga..

FAVORITER vs SKRÄLLAR

Vad är en favorit och vad är en skräll? Jag tycker det känns extremt luddigt och alla verkar ha egna riktlinjer vad som gäller. Är Favoriten ENDAST den högst spelade hästen i loppet eller är det de tre högst spelade? Sen kommer utmanare (rank 4-6), sen skrällar (7-9) och sen superskrällar (10+)? Eller bör man se mer tekniskt på det och gå på odds?

Vad är din syn på kategoriseringen? När skräller det egentligen? Och är det en favoritvinst om tredjehandaren vinner?

Senast redigerad av Omygolly den idag klockan 17:29.
Omygolly är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 20:55   #2

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 2067
Standard

Favoriten = den mest spelade hästen. ( Kan vara olika på olika spelformer i samma lopp!!! )

Skräll? Mycket mer subjektivt. Jag själv är ingen fan alls av att gå efter ranken. Kör helt efter odds, eller spel% om det är ett streckspel.

Men exakt var gränsen går? Subjektiv och t o m relativt. Bakom en 1.05-favorit är 2ahandaren en skräll enligt mig. Om man tar A Fair Day i lördags var alla bakom honom "skrällar" enligt mig. Men rent allmänt vill jag nog att de som är mer spelade tillsammans ska ha 60-80% av spelet för att det ska vara en "skräll". Sedan har vi ju "storskräll" också. För mig är det de under 2%. Till sist "ospelade" = 0,50% och lägre.

En 3ehandare kan vara en skräll om det var som Guld i lördags. Men i ett mer jämnt spelat lopp skulle jag säga att en 3ehandare är "betrodd". Dvs ekipage som i princip alla som garderar har med. När det är någon som "alla har med" kan det egentligen aldrig vara en "skräll" enligt min uppfattning.

Subjektivt som tusan. Finns många såna här begrepp inom travspelandet. Ständigt debatterat är ju t ex "Lås".

td