|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#76 | |
|
Citat:
![]() Wise Guy fick ju en fribiljett när din vinnare Pure Count inte var som bäst bakom vingen och backades sist. Men jäklar vilken slutspurt. |
||
|
|
|
|
|
#77 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Efteranalys
Avd 1 1 look like gaga var chanslös på ledning och det avjorde hela loppet. Spurtade ändå bra tillslut. Jag tycker ändå det var en helt okej spikförslag på förhand. Skoryck på 5 Home safe blev för mycket. 7 Jula red mile fick överta spets. 13.0 första varvet var ändå rätt snabbt så det öppnade för bakspårhästarna. 12 BG svedjan visade åter igen att han är riktigt bra. Kommer nog segla upp som favorit i nästa lopp om han är kvar i klassen. Avd 2 4 Gangster vendil tog spets ganska enkelt när 6 pure count inte kunde utmana. 3 Wise guy fick överta och kunde kontrollera loppet. Örjan körde lite sent på upploppet men ville inte släppa ut 4an. Såg ändå ut att ha rätt mycket kvar att köra med. 6 Pure count spurta ju bra men många satt också fast i kön så det kanske såg lite bättre ut än vad det var. Avd 3 Jag spikade 10 kingen mearas i förhoppning om att 2 xantis hilton skulle vilja köra i spets. Det såg dock ut som Christoffer släppte för att köra i rygg. Vilket kanske var smart o andra sidan såg det ut som han hade massor kvar att köra med på upploppet. Nästa gång får han köra i spets tycker jag. 5 Maroon sprang 11.2 sista varvet och då är det svårt att vinna utvändigt. 9 colden cresent spurta väldigt bra för att vara en 0%. Spåren avgör som vanligt i silver. Avd 4 Stoloppen är alltid öppna. Det har vi lärt oss. 2 Nyharadja var spetsfavorit och tog spets relativt enkelt. Hade Jorma med 8 digital last fått överta ledningen hade det nog sett annorlunda ut. Det gick alldelles för fort första varvet och två av de bästa hästarna fick göra upp på upploppet. Man ska aldrig underskatta hästar som bara har ettor i raden. 9 Halina satt också perfekt i rygg på 2 nyharadja. 5 Pearl di quattro ser ut att ha gått framåt och gjorde ett helt okej lopp. Avd 5 Spika aldrig hästar med galopprisk skrev jag förra veckan och så spikade jag 2 Carnation som galoperade direkt. 8 Ready for cash var ju bara bäst i det här loppet. Han lyckades maskera hur bra han var på bjerke vann relativt enkelt. Kanske det sett annorlunda ut om det inte varit en pigg häst i ledning. Avd 6 Björn spikade sin häst 1 parish croock i sitt system i björnkollen och det hade han fog för. Indy boy visade att han är i fel klass. Spår 8 och ett varv i tredje spår räckte inte för att stoppa hästen. Avd 7 Vi har sett detta förut i guld när man väljer mellan två hästar så vinner en tredje. Snacka om att gå framåt med ett lopp i kroppen. Trodde aldrig den skulle vinna idag med loppet på bjerke. Jag klocka 11 Diva ek på 09,7 sista varvet. Så det var en elitloppsprestation vi såg att slå så pass bra hästar utvändigt. Kanske att 2 fair day vunnit om den suttit i ledning. Avd 8 3 Ogden boko kom till ledning tack vare 5 tour de vally som blev tvåa i loppet. Hade johan suttit bakom 1 ideal stone att det nog sett annorlunda ut. 6 Follow him borde väl varit lite bättre. 3 Ogden fick bestämma lite för mycket i ledning. 10 katmando mearas spurta bra. |
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Citat:
Men tanke på att 7 rätt enligt mig gav ganska lite, ja jag vet det var jackpotpengar på 8an, så tror jag många missade i ett lopp på Solvalla de 28/3. Det är inte så lite lotto över det nya lördagsnöjet Lätt välja fel spik o alternativa spiken vinner, Lätt gardera fel lopp, man tar 3 i ett lopp och 6 i ett annat, hade man valt tvärtom hade 8 suttit som en smäck Många lär få att det var ett ett felval som gjorde att man missade 8an. sedan blir det klart tyngre när 8ätt ger miljonen Aldrig ger vi upp |
||
|
|
|
|
|
|