Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal igår, 19:17   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4737

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V85 ÅBY 9 maj

Äntligen Åby - favoritbanan. Åby är inte bara en oval löpningsbana utan mer som ett schackbräde. Med dubbla Open Stretch måste man ha ett annat tänk jämfört med hur loppen ska köras på andra banor. En del kuskar är bättre på det än andra. En som är grym schackspelare på Åby är Carl Johan Jepson. Det är nog ingen slump att tre av våra topptränare, Bergh, Wallin och Redén, har valt Jepson som kusk till sina hästar i sju av loppen! Jag börjar veckans kupong med att strecka SAMTLIGA JEPSON-styrningar.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 08:15   #2

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 19402
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Äntligen Åby - favoritbanan. Åby är inte bara en oval löpningsbana utan mer som ett schackbräde. Med dubbla Open Stretch måste man ha ett annat tänk jämfört med hur loppen ska köras på andra banor. En del kuskar är bättre på det än andra. En som är grym schackspelare på Åby är Carl Johan Jepson. Det är nog ingen slump att tre av våra topptränare, Bergh, Wallin och Redén, har valt Jepson som kusk till sina hästar i sju av loppen! Jag börjar veckans kupong med att strecka SAMTLIGA JEPSON-styrningar.
Som sagt Äntligen Åby Härlig omgång med ganska öppna lopp och tre miljonlopp som lök på laxen. Trots tråkiga V85 upplägget lägger jag nog en sula på Åby parketten. Men det känns svårt att hitta guldäggen på luriga Open Stretch Åby.
Robban Bergh bör nog punktmarkeras. Jäklar vilken form han har på stallet efter sin långa start Time Out i början på året. Och som Guldheden mycket riktigt analyserar så gäller det punktmarkering på Jepsons styrningar oxå.
Uttrarna lurar som vanligt i Åby vassen med ett par måstestreck.
Ebbinge !?
Omgången är grymt svårlöst.
Ok Fransesco är väl hemma med halmen? Men i Pokalloppen kan det vankas skrällar. Många om budet där tycker jag.

Senast redigerad av Efterhandaren den idag klockan 08:27.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 10:05   #3

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Ebbinge !?
Just det; Ebbinge!? En kusk som lätt blir bortglömd trots över 26% segrar. Stor vana vid att köra på Åby. "5 Dream Burgerheide" har "spåret" på kort. Ett måstestreck! 9 Fontasia Schermer till 8% är oxå tidig. Spår nio i en spårtrappa på just Åby kan bli helt rätt. Ebbinge är kusken med högst vinstprocent på banan.

Alla Jepson och alla Ebbinge ska med. Redan dyrt och det är bara måndag
Gammal idag, 12:37   #4

Standard

Dagens dubbel-loppen.

Avd 7
La Yuca blir väl favorit som vanligt? Jag är inte övertygad. Speciellt inte från spår långt ut.
Jag spikar istället Redéns andra häst; 4 Undinia med Jepson.

Avd 8
F Zet vann visserligen vid julhelgen, men det är ju nästan ett halvår sen. Jag blev imponerad av 1 Kentucky River på Örebro när han krossade motståndarna den tunga vägen. Det får bli en chansspik, just nu 3%.

DD
Inlämnat: 2026-05-04, 13:36
Åby
Lördag 2026-05-09

Avd
1: 4 Undinia
2: 1 Kentucky River

1 x 10,00 kr = 10,00 kr
Gammal idag, 13:30   #5

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 19402
Standard

Pokal Loppen

Silvias Pokal
1 Gourmet d’Arc Rutinerad märr som vann tre raka i debuten som 2 åring. Totalt 8 segrar av 11 möjliga i ganska tufft motstånd. Det känns som hästen att slå men motstånd saknas inte. Och spår 1 är spår 1. Ingen raket från start.
2 Pure Athena Rutin här oxå. Gjorde 10 starter som 2 åring. Fin i kvalet. Måste nog bevakas.
9 Slipstream Zon Grym Googoo Gaagaa märr. Bortlottad ? Tja kanske men får Pieters till rätt resa är hon med på stregen.

V Gurras Pokal
4 Wise Guy och 6 Pure Count känns som måstestrecken på läge och kapacitet.
2 Sven Kuce. 10 Barkley. 11 Mon Amoure d’Aurcy är måndags dragen.

Men det är låångt till lördag och beslut i streckandet.

Senast redigerad av Efterhandaren den idag klockan 14:02.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td