|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4843Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
V85 Solvalla 30 maj
Dan före dan...
är alltid roligare, spelmässigt, än själva dan, enligt mig. Jag börjar med en DD DD 1, avd 7 Äntligen ett långlopp för 14 High On Pepper DD2, avd 8 2 Indy Boy, spets & blommor. Det var snabbt uträknat. Resten kvar bara... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Vansinnigt intressant Harpers i år. Kanoner från Frankrike där bak....idel svenska topphästar på mellanvolten och på start har vi tex en intressant Nurmos-häst. Å då har jag inte nämnt High on pepper än.
|
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Citat:
På min DD spikar jag HOP som i hopplös, men på systemet blir det nog alla på bakvolten plus kanske någon på start. Veckans mest sevärda lopp, utan tvekan! |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Avd 7 Harpers
Gjorde lite amatörmässig research. Ända sedan 2020 (orka inte kolla längre bak) Har bakspårhästarna (40 tillägg) vunnit alla lopp. De gånger framspåren har varit nära att vinna har favoriten på framspår fått springa tidigt i ledning. Undantag ivory the quattro 2020 som tog över ledning efter 1 varv och sprang snabbaste tiden 13.0 av de som sprungit i ledning sedan 2020. Men blev ändå bara 2a i mål. Mellanvolten är i regel missgynnad men det beror också på att det är ospelade sämre hästar. Kentucky river stod som favorit på mellanvolten 2023 och slutade 2a. Nära vinst. 7, Call me cleipner 20% kan vara ett undantag. Hästen sprang ett lopp på 3000 meter förra året mot en fransk häst. Då började han med galopp och hamna långt efter men kom ändå 4a i mål. Han är troligtvis vässad på Redén vis och med Örjan i sulkyn skulle jag inte bli förvånad om han blir top 3. 11, Inmarosa 12% borde vara favorit. Det är samma ekipage som vann förra året. Hon verkade trivas på banan och är nog väl förberedd och vet vad som krävs. 12, Igrec de celland 7% kommer nog också dra många sträck. Var mer spelad och slog inmarosa senast de möttes. 15, Harley gema 8% hamnade svårt till i senaste loppet på åby och blir nog mindre spelade pga de. Kapacitet borde finnas. Slog både go on boy och inmarosa i mars. Ett långlopp borde passa henne bättre. 4, Gaining experience 17% Ser ut som en undantagshäst, men det har man kunnat säga om många hästar på framspår genom åren. Står illa till i fjärde spåret på volt. Både 1 och 6 känns mer givna som ledare. Får hästen överta så finns väl chansen. Men får helt enkelt gissa om han kan springa 12.5. På ren 5-årig statistik är framspåren chanslösa hur de än lägger upp loppet. Favoriten på mellanvolten kommer bli farlig. Bäst chans bör de mest spelade bakspåren ha. Det är måndag idag så skriver ut % för att se hur de ändras i veckan.
Senast redigerad av Nicklas den idag klockan 15:18. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Det är sen gammalt, att mellanvolten är missgynnad. Jag tar nog Bergharns från spår ett. Spår ett i volt losar jag inte på längre, sen alla fem på bakvolten. Favoriten chansar jag bort, det här loppet känns lite tuffare än vad den är van vid. Men det är klart, har jag ändå sex hästar i loppet kanske jag tar med den oxå.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Mina Måndags Memoarer
V85 1) 8 Clarissa Hästen att slå. V85 2) 1-2-3-5-6 Kanske räcker ? V85 3) 1 Jackpot Mearas Perfekt läge. Förlorar ogärna i spets. V85 4) 8 Master DunderBeda Bynligt läge men Robban Dundrar väl på med Beda så länge lampan lyser. 13 Olympia Shermer Som sagt Robban fixar nog pace på loppet och det kan gynna Ebbinge. Jag gillar märren.Lite av följehäst men hon börjar bli dyr. V85 5) Klass 3 är Klass 3. 1-3-5-10 i första hand. V85 6) 2 Dream Burgerheide kan vara Chansspiken !! 4 Ingmar Banker och 10 Chribo Hill kommer med toppform och är motbuden. V85 7) 11 Inmarosa.12 Igrec De Celland. 15 Harley Gema Jag tror Fransoserna gör upp om detta. Två stenhårda märrar och en halvhård hingst känns klassen högre än övriga. Ok både hästar och kuskar är ovana vid svenska voltsystemet och det är väl lite oddshöjande. V85 8) 2 Indy Boy Tuffing som ogärna viker ner sig i ledningen.
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
11 Inma 12 Igrec 15 Harley 4 Gaining 9 Baron 8 Erik 7 Gleipner 10 Eminent 6 Ville 14 HOP 3 Olli 1 Valla 13 Imperator 5 Fighter 2 Emirre |
||
|
|
|
|
|
|