Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal igår, 20:16   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4725

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Boden 13 juni

T o m ekipage från Bergsåker, som en Göteborgare inbillar sig ligger långt norrut, måste resa över 50 mil upp i landet för att komma till Boden, vår norraste (heter det så?) travbana. Här hittar vi profiler som Sandra Eriksson, även kallad "Bodens drottning" och Hanna Olofsson med en segerprocent på 16%. Pass opp på henne! Då har jag inte nämnt 20%-tränaren Roger Nilsson. Han brukar ha iordningställt när det är dags för Boden, Det är midnattstrav och vi har tid på oss ända till 20:10 att grunna innan det är dags för första start. Kolla in nattens huvudlopp, Norbottens Stora!!! Kan man välja bort någon över huvud taget?

Spännande kanonomgång! Grattis Boden!
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 20:38   #2

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 6376
Standard

Nordligaste kanske
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 21:38   #3

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61992
Standard

Men noll hästar tränade norr om Bergsåker i banans största lopp för året säger väl en del om kvaliten på hästmaterialet där uppe . Underkänt också med 4 av 10 hästar från samma stall i storloppet som annars innehåller flera kanonhästar .

Otroligt många hästar från regionen i övriga lopp. En och annan brukar ha siktat på denna tävlingsdag hela året. Men generellt annars ingen vidare sportslig klass på dom loppen. Hade behövts betydligt fler hästar söderifrån för det. Att skrapa ihop 1000-2000 startpoäng där uppe kräver inte alls samma prestationer som i syd och mellansverige tyvärr.

Hoppas på fint väder och mycket folk. Jäkla tur för dom att VM matchen mellan Sverige och Holland spelas kl 19 först efterföljande lördag. Förutom medioker kvalitet på hästmaterialet är Boden annars en fin och välskött bana som man verkligen unnar ett midnattstrav med fint väder och mycket publik.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 23:25   #4

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 21487
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Men noll hästar tränade norr om Bergsåker i banans största lopp för året säger väl en del om kvaliten på hästmaterialet där uppe . Underkänt också med 4 av 10 hästar från samma stall i storloppet som annars innehåller flera kanonhästar .

Otroligt många hästar från regionen i övriga lopp. En och annan brukar ha siktat på denna tävlingsdag hela året. Men generellt annars ingen vidare sportslig klass på dom loppen. Hade behövts betydligt fler hästar söderifrån för det. Att skrapa ihop 1000-2000 startpoäng där uppe kräver inte alls samma prestationer som i syd och mellansverige tyvärr.

Hoppas på fint väder och mycket folk. Jäkla tur för dom att VM matchen mellan Sverige och Holland spelas kl 19 först efterföljande lördag. Förutom medioker kvalitet på hästmaterialet är Boden annars en fin och välskött bana som man verkligen unnar ett midnattstrav med fint väder och mycket publik.
Lika illa är det ju att 0 (NOLL) hästar kommer från stall söder om Solvalla i Norrbottens stora pris! Om man bortser ifrån att det står Åby på Berghs Laredo Boko som till 99,99% utgår ifrån Bergsåker!
Det är ju ändå 1 mille i 1a pris..

I övriga lopp är det många Norrländska hästar som jag har 0 koll på. Mycket pluggande och dykningar i arkivet framöver. Hoppas som sagt på strålande väder!
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 08:19   #5

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 19631
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Lika illa är det ju att 0 (NOLL) hästar kommer från stall söder om Solvalla i Norrbottens stora pris! Om man bortser ifrån att det står Åby på Berghs Laredo Boko som till 99,99% utgår ifrån Bergsåker!
Det är ju ändå 1 mille i 1a pris..

I övriga lopp är det många Norrländska hästar som jag har 0 koll på. Mycket pluggande och dykningar i arkivet framöver. Hoppas som sagt på strålande väder!
Det är väl den slitsamma 2 dagarsresan x 2 som gör att Elithästarna från södra Sverige står över Boden. Det är ju faktiskt närmare att åka till typ Vincennes.
Dessutom är det ganska gott om penningstinna lopp närmaste månaderna i Södra delen av Svedala.
Det passar väl bra att missgynnade ”Norrlands” hästarna får förtur till Stora Priset. Men Solvalla filurerna är väl inte att leka med.
Gammal idag, 16:57   #6

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4725

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Uppesittarkväll: Avd 7 börjar 22.47
Jag tror jag sparar det hela till söndag och kollar loppen på eftermiddagen, brukar inte spela till Norge ändå så det kan vara gott att ha Boden kvar och suga lite på den karamellen.
Men det hindrar mig inte för att börja reflektera:

Avd 1
Oscar Berglund är en duktig norrlandstränare som har över 35 i segerprocent i år. Nu rycker han skorna på 9 Önas Samanta som har vunnit alla sina lopp i år och sätter upp MAD i sulkyn. Måste med på mitt system.

Avd 2
Hemmatränare Hanna Olofsson med 3 Sensitive Tile körs barfota från bra läge bakom bilen. Intressant! Ser att Jimmy Dahlman är favorit. Han har 0 segrar på 40 starter i år. Njaa...

Avd 3
Roger Nilsson bör passas på Boden, han har alltid iordningställt.
Här tar han ut 4 Sjöli Morten men lämnar denna gång plats till MAD i sulkyn (klokt gjort). 3 Gargamel var läcker på Åmål och Westholm är oxå en sån där som ska passas på Boden.

Avd 4
Mika spikar sig själv med 10 Mysleeve One och den tar vi sa polisen. 1 Waka Waka L.A. får oxå plats. Hanna kör åt mamma och spår ett i volt är ej att förakta.

Avd 5
Det är sällan man får en Redén/Örjan som kommer från vinst där den sprang rekordtid, till 11%. Men det lär ändra sig. För några timmar sen stod det 7%. Hur som haver så ska 3 Mace Windu med på lappen. Bodens drottning är oxå given med 1 Twigs Mind U. Vinner ALLTID felfri och nu blir det första barfota.

Avd 6
1 Micke Sting har en kuslig spurt. Kolla loppet på Solvalla 20 maj. Prisvärd skräll. 5 X.O. Kemp är dock mitt första streck. Inget ont om Oskar Florhed men visst gör väl Kihlström några sekunder i rätt riktning.

Avd 7
Spårtrappor är luriga men jag biter mig fast vid 7 Husavik igen. Snart sitter den där! 11% just nu.

Avd 8
1 miljon i förstapris. Då ska man väl spika Örjan/Redén? Men det känns inte rätt denna gång, Wäjersten har FYRA hästar i loppet som kan sätta käppar i hjulet. Westholm har två, fler käppar i hjulet. Å så kommer jag med min käpp - nä jag tror jag helgarderar! Det ser ut som ett spännande race.

Inget färdigt system - men ett halvspontant måndagsexemplar!
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td