|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Anna Romboli blir ny VD på ATG. källa Guiden
Vet ingenting om denna kvinna, men att återigen rekrytera någon utanför travet
känns som att rekrytera någon med bakgrund i Bowling till landslaget i fotboll. Det enda som tangerar, är att både bowlingklotet och fotbollen är runda. Trodde ST lärt sig något från katastrof-rekryteringen av förra VD Hans Lord Skarplöth, ett resultat av att man anlitat en head hunting-firma. En rekrytering som övertid troligtvis sänkt travet för all framtid? Och nu detta, ytterligare en profil som troligtvis aldrig fyllt i en travkupong? Risken är överhängande att detta är sista spiken i kistan för travspel i Sverige? Den här Peter Norrman (ordförande för ATG) som under alla dessa år hållit Hans Lord Skarplöth under armarna och inte ställts till svars för Skarplöth inte entledigats tidigare. Borde givetvis ersättas av en ny kraft, då karln uppenbarligen visats sig helt handlingsförlamad under eran Hans Lord Skarplöth. Bara en struts som kört huvudet i sanden, samt uppenbarligen en viss Peter Norrman med styrelse kan ha missat att ATG var på väg ner i avgrunden under VD Hans Lord Skarplöth ledning av spelet på hästar? Det är fel att döma ut någon som är oprövad, men visst luktar rekryteringen av Anna Romboli som VD för ATG, som en funktion av att ha anlitat ett Head Hunting företag??? Med facit i hand gick det käpprakt åt h….. förra gången man gick den vägen. Den stora frågan är hur kommer det att gå nu, när tanten skall försöka lära sig hur travet funkar och hur dess kundstock ser ut och funkar? Något den förra VD aldrig förstod på 13 år vid posten som VD på ATG. Det är därför travet befinner sig i fritt fall och så nu denna rekrytering? Min känsla kan närmast liknas vid ”RAGNARÖK” och det är ingen bra känsla. Jajjan Senast redigerad av Jajjan den 2026-06-18 klockan 14:16. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4776Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Nån som varit chef för affärsområde Tur (Lotto, Eurojackpot, Triss, Keno, Lyckoplatsen och Vikinglotto) Låter inte som någon man vill ska ha hand om hästspelet. Men vad vet jag, det kanske bara är min förutfattade mening. Eller oxå får man bara acceptera att ATG inte längre har nånting med hästsport att göra utan är ett rent business-företag men jag tror inte att man ändå vinner nåt på att inte ha en människa från trav-världen på den posten. Jag får liksom Jajjan kusliga vibbar. Hoppas hon kan bevisa motsatsen!
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Luktar ju onekligen som att Harry Boy kommer få ännu mer fokus framöver…
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kollade på ATG styrelse
inte arbetstagarrepresentanter, de sitter i styrelsen av en annan anledning 2 ledamöter är födda efter 1970, alltså yngre än 55. 4 av dom är folkpensionärer, dvs en stor del av styrelsen är väldigt ålderstigen, de kan ju fråga inte sina barn, utan sina barnbarn vad de tycker om travsport och spel på hästar Känns sådär måste jag säga |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Ursäkta men hur är det relevant om ett headhuntingbolag hjälpt till i rekryteringen? Vore ju extremt konstigt om så inte var fallet.
Och ja, jag talar i egen sak.. ![]() Däremot delar jag din tveksamhet kring valet av person, ingen aning om vem hon är men någon som gjort större delen av sin karriär inom turspel, nöje och branding/kommunikation låter ju inte precis som att fokuset på travet som ett kunskapspel kommer att öka.. Därmed inte sagt att en behöver bakgrund från travet för att göra ett bra jobb. Det är en av de vanligaste missuppfattningarna att överskatta branschkunskap. Det är liksom inte raketforskning att se till att ha dialog med både aktiva, spelare och experter för att förstå hur den negativa trenden ska vändas. Dessutom haglar det väl inte precis av potentiella kandidater inom travet som både bottnar i sporten och spelet och samtidigt har rätt egenskaper. Den enda jag spontant kommer på är Erik Adielsson men vet inte vad han kan om spelet. För mig framstår det rätt tydligt att styrelsen för ATG är väldigt svag och idéfattig. Att de lät Skarplötj sitta kvar så länge och gå så långt i sin förstörelse. Det skulle behövas en fräsch och nytänkande styrelse. Citat:
|
||
|
|
|
|
|
|