Reklamlänk | 18+ | Spela ansvarsfullt | stodlinjen.se | Spelpaus.se
|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Maria Thörnqvist och Dwight Pieters
Fick idag ta del av sina bestraffningar.
Maria stängs av i 18 månader för all träning och vistelse på Travanläggningar. Dwight stängs av i 3 månader. Cirka 90 hästar står helt plötsligt utan tränare. Bedrövligt att utredning av en händelse/händelser som utlöser ett såpass hårt straff ska ta 9 månader att utreda samt att den som utreds får fortsätta sin rörelse lika lång tid utan åtgärder. Skandal.
|
|
|
|
#2 |
|
Kan man läsa någonstans vilka händelser som utreddes ?
Har bara sett filmen, tycker straffet är alldeles för hårt om det bara gäller den grejen. |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Citat:
https://media-cdn.travsport.se/o50ek...26-08-26-1.pdf |
||
|
|
|
|
|
#4 |
|
Tack.
Läst nu men tycker fortfarande straffet är för hårt. Fattar inte, jämfört med vad som t.ex. kan hända på en travbana i loppen ser jag inte detta som mycket värre. Men finns säkert något jag missar. |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Citat:
Men domen lär överklagas, så vi får se vad det slutliga resultatet blir. |
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har någon ljudstudio analyserat ljudet från piskrappen? Jag kan tänka mig att ljudet från
en piska som träffar en skalm skiljer sig från en som träffar en häst. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Hästtransporterna kommer nog att surra som bålgetingar runt Däningsholm och Nossebro närmaste tiden. Törnqvisten har ju ett gäng högklassiga tävlingshästar som ägarna måste omplacera.
Ok domen är överklagad men sannolikheten för en ändring av domen efter 9 månaders ”noggrann” utredning är nog mikroskopisk. Undrar om Haapakangas utredningen oxå blir en likartad långbänk ? Undrar vad Stall Denco har för planer för sin fortsatta tävlingsverksamhet. Har ju 65 hästar i stallet.
|
|
|
|
#8 |
|
Tja utredarna har ju haft 9 månader på sig att utvärdera ljud, bilder och vittnesuppgifter från piskrappen. Så det borde vara väl analyserat.
|
|
|
|
|