Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.

Reklamlänk | 18+ | Spela ansvarsfullt | stodlinjen.se | Spelpaus.se

Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2026-09-01, 10:58   #1

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 20446
Standard

Onsdag 2/9 - Axevalla / Solvalla - V86

De två Valla banorna bjuder upp till V86 Express. Ganska trevlig banblandning men Åby / Solvalla är ju nummer ett.

V86 1) 7 Love Me Sjöhammar Moberg spände bågen och ryckte skorna på Love You märren senast och det gav som väntat resultat. Repris !? Petter K är en tuffing i jollen.
1 Budets Arne har luriga spår 1 och kan hamna i maskin men kommer med tre vassa prestationer på 1640. Kanske dags att spräcka vinstnollan !?

V86 2) Luriga 3 års ston !?
1 Raina Schermer har oxå en vinstnolla att spräcka. Oscar vill väl köra felfritt i första hand men märren lär ha en bra speed.
2 Nightbird Kommer med 5 raka av 5 möjliga och är väl hästen att slå men 75% are lockar ju alltid att fälla.
10 Pure Gold Zaz Bortlottad !? Tja kanske men den där Nurmos lurar alltid i vassen.

V86 3) 8 ObiWan Keeper Stall Goop är på G och den där Linderoth börjar få ordning på styrningarna. Kör ju dessutom inte bara chanslösa hästar som Björn väljer bort idag. Psst Björn står över styrningar hela veckan t.o.m fredag !? Sjuk ?
9 Zoncolan Spännande nyförvärv hos nye Åby tränaren Pedersen. Såg fin ut senast på Åby. Dessutom spännande norsk kusk med ett brokigt CV som har kört hästen i samtliga 20 starter. Psst hästen tränades av kuskens fader tidigare.

V86 4) 1 Official Sox Märren har dunderform och står perfekt inne. Är väl normalt en svårslagen spets och slut rackare.
3 Ultimus En vinnartyp som fått mycke snabba pengar på sig. Lite upp till bevis nu mot tuffare motstånd.

V86 5) 8 Grodda Jet Läget är väl lite oddshöjande men Christoffer strör lovord över märren. Jag tror Jepson vinner Groddan.

V86 6) 5 Happy Pride Westholm har matchat hästen stenhårt och är värd en seger i lite behagligare motstånd.
10 Hola Que Tal Dessa namn. Hästen har visat fina takter på Rikstoton och den där Conrad kan träna häst. Ok bakspår på kortdistans känns väl sådär.

V86 7)6 Simon Palema Crebas har stora framgångar med sina Palema hästar. Hästen har knallform och är en komplett travare för klassen. Testade på Derbykval senast.
9 Pure Atlas Grym travare när han sköter sig. Bakspår passar nog bra för lite spralliga hästen.

V86 8) Ett gäng Kriterie aktuella filurer.
4 One Express Jag tror Nurmos har slipat kniven inför Kriteriet.
Han brukar ha sin hästar som bäst när det gäller. Snart är det dags.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-09-01 klockan 12:09.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 07:43   #2

Standard

Under Radarn

1 Budets Arne 6% Redan Nämd men inte glömd.
1 Raina Shermer 2% Se Ovan.
1 Turfmans Nancy 6% är härdad i ganska tuffa gäng. Spår 1 är chansartat men Lillgustav är en smart driver och kanske får luckan till slut. Visst är det ganska långt upplopp.

(5 Selective Calling 4% är struken ) Vinner sannerligen inte lopp på beställning. 1,5 år sedan sist men……Står perfekt inne i klassen och Djuse pojken upp !? Han kanske kan plocka fram vinnarskallen !? Rutinerade märren lunkar ju sina 12 tider utan att ta i.
Tarzan har dragit ner på tävlingsverksamheten och har bara ett fåtal starthästar kvar. Men jäklar vilka framgångar fotografen haft i travvärlden som tränare och ägare till flera världsstjärnor och avelsgiganter. Vunnit massor av Svenska Årgångslopp samt Hambletonian, Prix d’amerique och Elitloppet som grädde på moset.
Få svenska tränare som är i närheten av dessa framgångar. Det är väl Åke Svanstedt isåfall men han har ju emigrerat.

Senast redigerad av Efterhandaren den igår klockan 13:35.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 11:38   #3

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 40385
Standard

Det är en jäkla massa strykningar idag. Bäst att avvakta till kvällen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 12:33   #4

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det är en jäkla massa strykningar idag. Bäst att avvakta till kvällen.
Det lutar nog åt en favoritomgång typ förra onsdagen. Svårt att hitta stänkare.
Tänkte steka Intro men han måste ju gynnas rejält av strykningarna. Och mitt drag One Express missgynnas av stressiga innerspåret. Trav är trav Olle.
Gammal igår, 12:50   #5

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Det lutar nog åt en favoritomgång typ förra onsdagen. Svårt att hitta stänkare.
Tänkte steka Intro men han måste ju gynnas rejält av strykningarna. Och mitt drag One Express missgynnas av stressiga innerspåret. Trav är trav Olle.
Intro kan mycket väl vara en spik, men jag har inte landat i att singla i sista. Man får se hur det utvecklas under dagen.
Gammal igår, 16:30   #6

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V86 - burr...
max en tjuga blir det för min del
sparar resten till lördagens spel...

V86
Inlämnat: 2026-09-02, 16:45

Avd
1: 7 Love Me Sjöhammar (8, 5)
2: 2 Nightbird (10, 4)
3: 5, 8 (7, 9)
4: 1, 8 (3, 7)
5: 5 Caribbean Lemon (8, 2)
6: 5, 6 (10, 1)
7: 5, 6, 9 (7, 8)
8: 5, 8, 11 (4, 6)

1x1x2x2x1x2x3x3 = 72 rader
72 x 1 x 0,25 kr = 18,00 kr.

Totalt: 18,00 kr
Rättningskod: RSN LSB VLG
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 16:57   #7

Standard

Undrar om inte siffran 1 kan vara ganska användbar även ikväll för den som försöker hitta Plats och TV hästar. V86 an ser grymt favoritbetonad ut i min värld.
Gammal igår, 17:20   #8

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4262
Standard

Kör 2 red. system ett mer favvo betonat o ett som ska ge lite pengar
Favvo system
7680r. till 540r. (7%)
7,9
2 Nightbird
5-alla
7-alla
8-1,2,3, U:5
4-5,10 U:11
6 SimonP.
8-4,5,11
Krav 2A o 1U

1280r. till 436r (34%)
9-4,8 U:7
2-4,5,10
5-6,7 U:9
7,8
5 Caribbean Lemon
4,11
7 Fly Top
8-4,5 U:11
Krav 1A o 1U
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 17:29   #9

Shooters avatar

Standard

Jag är nöjd och systemet är inlämnat, tidigare än jag tänkte mig.

Reducerat med spikar på Nightbird, River Tooma och Simon Palema.
Gammal igår, 18:26   #10

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7769
Standard

Någon som har Berglund och Sjödén?
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td