Jag orkar inte leta i tråden om V85 nu men jag vill minnas att någon påstod att anledningen till att V75 skulle skrotas och V85 införas var de låga utdelningarna
inte omsättningen. Då kan man ju undra varför atg funderar på att införa V75 när V85 inneburit omsättningstapp.
Jag tror också att jag förutsatte exakt denna utveckling och frågade samma
någon om denne tror att V85 blir kvar vid detta scenario. Svaret blev ungefär: Det kommer inte hända, dessutom är det vinstnivån som är orsaken till att V75 blir V85. Och den kommer bli mycket högre med V85.
Det är svårt att vara ödmjuk när man alltid har rätt men jag kan drista mig till att säga att jag trodde omsättningen skulle falla mer. Några månader till med V85 så får jag rätt i det också.
Att omsättningen inte fallit mer ännu beror på "oss speltorskar". Trots avsmak inför V85 lämnar vi plikttroget in våra kuponger för att Kl 19 på Lördagar förbanna oss själva när lappen har 5 rätt.
Vid en eventuell återgång till V75 kommer vi att kvarstå i kundstocken, omsättningstappet bromsas och förhoppningsvis återkommer de som nu "givit upp". Bortfallet kan nog räknas i promille. Fler är det inte som anser att V85 är det enda alternativet vid återinförandet av V75 även om de är högljudda och gärna idiotförklarar personer med andra åsikter.
Sen kan jag hålla med "Jajjan" angående klåfingerheten på atg's utvecklingsavdelning. Är det månne så att denna avdelning vill visa upp att de producerar någonting på arbetstid? Kanske hade det även här varit bra om man lyssnar på kundgruppen med frågor om "vad/hur vill ni att det skall se ut?" snarare än att ständigt införa nya funktioner och layout. Keep it simple, en enkel hemsida, släpp informationen fri och låt 3:e partsprogram göra ett bättre jobb (BaraTrav, Copema, Speltjänst, BosseEk mf l) så kommer nya kunder.
Gruppen "dataintresserade nissar" som tror att deras pc är nyckeln till alla rätt (0-fel) har potential att växa!
Inte bara "Stefan" :
https://www.expressen.se/sport/trav/...g-kan-fa-ratt/
Ingenting är klart mer än att atg förstår att V85 inte håller längre. Nog sjutton skulle annandagstrav med V75 på Valla locka till ett besök i Tjockhult!