Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-05-22, 23:52   #1
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 212
Sharp$: 1240
Standard

Hur bygga ett bra travsystem


Tja har lite tankar, jag funderar på hur ska kunna fixa ettt stabilt travsystem tänker främst på er som överlever (lever) på trav. Är det smartaste och bestämma ett visst antal procent av spelbudgeten man spelar av? tex 3 % av 10000 kr som exempel.

Sen vilka spel kör ni på? e det DD VP och vinnarspel, kan tänka mig att dom stora spelen som v64 inte ger så bra avkastning med små insatser för det mesta.
Travaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 00:50   #2
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Jag spelar ytterst sällan på trav nuförtiden,men har en god vän som är en erkänt duktig travspelare,och han förordar V65 på söndagar skarpt.Det är nog ingen dum ide,för hur många pluggar på till söndagar när nästan allt fokus i veckan ligger på lördagens V75 omgång?

Enkronorsrader visserligen,men det betyder nog att folk vill spara pengar och ryggar de ofta dåligt granskade favoriterna,som Ronden mfl skriver ut i brist på tid och motivering.

Just my two cents.
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 01:03   #3
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 212
Sharp$: 1240
Standard

Jo söndagarna e erkänt bra speldag på trav då många är bakis från lördagens v75 , men tänkte mer och kunna tjäna lite på trav regelbundet då känns inte v65 som bästa spelet. 6 st lopp med ca 60-70 startande hästar kräver ändå ett rejält system oftast.

Min tanke skulle se ut som följande BRM 10000 kr liras 5% av totala BRM på Vinnarspel/Plats dagar då det finns surebets alt man har stalltips. tankar? Går ju även att göra i mindre skala också tex 1000 och sen köra 3 till 5 % av det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1)
Travaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 11:53   #4
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Börja med att lära dig hitta vinnande spel och om du vill kunna leva på det behöver du nog en större startkassa än 10k.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 13:15   #5
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Dagens dubbel är ett erkänt bra sätt att vinna pengar på - hitta en spik och lämna favoriten i den andra avdelningen och gardera med 3-4 hästar, alltså allt från 1-4 rader gånger insatsen - inte högre radantal än så... Du sållar då bort de ointressanta oddsen från 3-4 gånger upp till runt 10 gånger fläsket - spela inte dubblar som ger under tio gånger - om det inte är en rak, eller högst två rader... Där kan du klämma till ordentligt i insats istället...

Jag spelar oftast 2 rader - 1 spik och så tar jag bort den favorit som har sämst spelvärde eller som jag tror minst på - garderar mot två och lägger allt från en hundring till 1000 kronor beroende på spelvärde - Oftast ligger jag på 200 kronor raden!

/Badass
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+5), Misär (+5)
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 15:09   #6
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Dagens dubbel är ett erkänt bra sätt att vinna pengar på - hitta en spik och lämna favoriten i den andra avdelningen och gardera med 3-4 hästar, alltså allt från 1-4 rader gånger insatsen - inte högre radantal än så... Du sållar då bort de ointressanta oddsen från 3-4 gånger upp till runt 10 gånger fläsket - spela inte dubblar som ger under tio gånger - om det inte är en rak, eller högst två rader... Där kan du klämma till ordentligt i insats istället...

Jag spelar oftast 2 rader - 1 spik och så tar jag bort den favorit som har sämst spelvärde eller som jag tror minst på - garderar mot två och lägger allt från en hundring till 1000 kronor beroende på spelvärde - Oftast ligger jag på 200 kronor raden!

/Badass
Kombinerar du det som skrivs i den här utmärkta artikeln med funktionaliteten i Hjälp på traven! kan du förmodligen inte misslyckas... ;-)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
werygod (+1)
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 15:45   #7
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Kombinerar du det som skrivs i den här utmärkta artikeln med funktionaliteten i Hjälp på traven! kan du förmodligen inte misslyckas... ;-)
Skall testa HPT - hade den nedladdad på min laptop som dock chrashade innan jag han testa det...! ;(

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td