|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
intervjuer hagmyren från travnet
Avd: 1
1OVIRAPTOR REX - Ligger lågt Han möter tuffare hästar nu och från innerspåret får vi köra på chans. Han är annars ganska startsnabb och jag tycker att han borde få ett fint lopp. Vi kör med skor och jag ligger lågt, säger Kurt Molinder. 3ZEUXIS HORNLINE - Ska räknas tidigt Han har väl egentligen gjort det bra varje gång en längre period och vi har varit nöjda med hästen, det finns heller ingenting att anmärka på efter senaste starten och han sköter sina jobb som han ska. Jag tror på en bra insats även den här gången och då motståndet såg ganska lämpligt ut tycker jag att han ska räknas tidigt. Spår tre i volt ska normalt inte ställa till med några problem för honom och han ska kunna öppna bra. Inga ändringar, säger Jimmy Jonsson i Robert Berghs stall. 5MIND YOUR HEAD - Allt blev fel senast - duger på V75 Han och kusken hamnade snett på det på Axevalla men hästen var också väldigt het. Vi körde fort med honom på fredagmorgon vilket vi inte skulle ha gjort med facit i hand men vi tar nya tag och hästen visade ju fina takter innan det. Han bollar faktiskt med Spacechip Broline i jobben och jag tror att Mind Your Head är så pass bra att han duger på V75. Barfota runt om, säger Urban G Eriksson. 6JEPPAS HUGO - Svårbedömd - bra i grunden Han var okej senast men inte mer och formen verkar vara diffus. Förr när jag har kört honom har han varit jättebra men nu är han aningen svårbedömd. Han är hyfsat snabb ut och prickar vi täten så finns chansen att vi kör där, säger kusken Torbjörn Jansson. 8FRANCHESCA - Ligger lågt Hon har fin form men har inte haft något flyt överhuvudtaget de gånger vi provat V75. Inte blev det bättre med det här läget och jag tycker det känns vanskligt att sia om chanserna. Risken finns att hon hamnar långt bak och då hon fungerar allra bäst att var med där framme får vi ligga lågt. Barfota runt om, säger Bengt-Erik Olsson. 9KOUROS BROLINE - Bitarna börjar falla på plats Han gjorde det väldigt bra senast vid seger då han vann med krafter kvar och jag var mycket nöjd med honom, det känns som att hästen blir bättre och bättre hela tiden nu och bitarna börjar falla på plats. Jag tror att han återigen svarar för en stark prestation, däremot är det inte lätt att vinna V75 från bakspår och kan han sluta bland dom tre främsta är jag nöjd. Jag tror annars att han går lika bra bakifrån som i ledningen. Barfota bak samt ett helstängt huvudlag, det är optimalt för honom, säger Timo Nurmos. 10DEDES BRASSIE - Ligger lågt Han verkar fin i jobben och det känns som att formen är okej. Från det här spåret får vi hoppas på mycket tur och jag ligger ganska lågt med segerchanserna. Hästen är i alla fall bra, säger Reijo Liljendahl. 12AGOBRA RUBIN - Täta starter är en fördel Han svarade för ett bra lopp senast som sexa och jag var mycket nöjd med honom, det känns som att hästen blir bättre och bättre nu och att han får starta allt tätare är bara en fördel för honom. Jag tror återigen på en bra insats, däremot är utgångsläget iskallt och härifrån är det en så bra slant som möjligt som gäller. Inga ändringar, säger Hans Karlsson. Avd: 2 2DRAW THE LINE - Platschans minst Hon vann på ett riktigt övertygande sätt senast och höll undan för en så pass bra häst som Charlotte Stone. Hon är naturligt startsnabb och från det här fina läget måste vi ladda för täten. Visst är motståndet tufft men jag tror att hon kan räcka långt, åtminstone till en plats. Barfota runt om, säger Torbjörn Jansson. 5CELEBRITY MADONNA - Stark och rejäl Hon var väldigt duktig senast vid seger i Bergsåker, hon avgjorde enkelt till slut. Efter den starten är allting fortsatt väl med henne, hon ser pigg och fin ut i jobb och jag är nöjd. Den här gången har vi lottats till spår fem i volt och det är inte optimalt för henne, hon kan vara lite svår från start i volt och det gäller att hon trampar iväg. Sköter hon sig så har hon kapacitet och framför allt styrka som ska räcka långt, jag tyckte dock att motståndet såg tufft ut. Inga ändringar, säger Per Lennartsson. 7NOVA RACE - Ganska startsnabb Hon känns på gång och vi har varit nöjda med henne på sistone. Stoet är ganska startsnabb och jag skulle inte bli förvånad om hon dyker upp på en tredje-fjärdeplats. Vi kör som senast, säger Leif Witasp. 9LADY ON LINE - Snällt upplägg att vänta Hon känns pigg och fin i jobb för dagen och formen är det inga fel på. Däremot är ett snällt upplägg att vänta och skulle hon lyckas greja en hygglig slant så har hon gjort det bra. Barfota runt om bara banan tillåter, säger Bo Landgren. 11TOUCH THE SKY - Nöjd med pengar Hon har avslutat de två senaste loppens slutrundor på 1.13 och hon håller fin form för dagen. Nu är det helt annat motstånd samtidigt som hon är kraftigt missgynnad av utgångsläget. Blir det en peng med hem är vi nöjda. Barfota runt om, säger Erik Lindegren. 13DOYOUWANTTODANCE - Formen är inte på topp Hon har varit ifrån ett tag inför den här starten och formen är knappast på topp, däremot känns hon pigg och fin hemma i jobb så hon ska vara mogen en bra insats. Det är alltid svårt att kliva runt ett helt fält och då formen inte är på topp så blir det svårt för henne, jag kommer köra lite på chans och kan vi greja en hygglig slant så är jag nöjd med det. Om banan tillåter kan det bli aktuellt att tävla henne barfota runt om, men ska jag vara ärlig lutar det nog åt skor, säger Gunnel Fredriksson. Avd: 3 1REVEN D´AMOUR - Ska räknas Han gick bra senast i ett omöjligt lopp. Hästen känns annars fin för dagen och jag tror att formen är okej. Innerspåret är bra för han är snabb ut. Vi kör med samma balans som senast och han ska räknas, Henrik Larsson. 4INFATTI NOVEMBER - Jagar fina pengar Han nöter på fullt godkänt varje gång. Nu möter han några som är bra och jag tror därför att han får svårt att vinna. Det finns i alla fall en fin slant inom räckhåll, säger Reijo Liljendahl. 5SCARGEL - Är i sitt livs form Han gick i mål med gott om krafter kvar senast i Eskilstuna och hästen har betydligt bättre form än vad resultatraden visar. Jag har nog faktiskt aldrig känt hästen så bra som han är för dagen och det ska bli intressant att se honom här. Det är givetvis tufft emot, med tanke på den form han håller för dagen blir jag dock inte överraskad om han med rätt resa slåss i den främre träffen. Inga ändringar, säger Timo Nurmos. 6GLOBAL INVESTMENT - Riktiga formen sitter inte riktigt där Han har varit ute i stentuffa gäng på slutet och gjort det helt okey, även om den riktiga formen inte riktigt sitter där. Den här gången ser det ut att vara lämpligare emot, samtidigt vill jag inte tro på hästen allt för mycket då det var ett tag sedan han fungerade fullt ut. Gör han en bra insats är vi nöjda, sedan får vi se om det räcker. Inga ändringar och han har ju tidigare visat att han duger bra i klassen då han löper på topp, säger Tom Berg i Björn Goops stall. 7ALVENA PELE - Ska bli intressant att se Han blev alldeles för laddad från start senast i Visby, han ville för mycket helt enkelt och det blev galopp. Hästen känns annars fortsatt väldigt pigg och fin hemma i jobb och jag har ingenting att anmärka på inför den här starten, så långt. Utgångsläget blev väl inte det bästa, jag vet inte hur jag lägger upp taktiken ännu men då han löper bäst i ledningen och kan öppna riktigt snabbt så är det inte omöjligt att jag provar rejält. Inga ändringar och det ska bli intressant att se honom mot dom här hästarna, jag tycker han ska duga gott, säger Per Lennartsson. 8MAJESTY OF ROCK - Positiv på sistone - trist läge nu Han har verkligen hittat stilen på älde dagar och hade nog blivit farlig med lucka senast. Vi förstod att det här skulle bli ett halvdant Gulddivisionsförsök men tyvärr fick vi spår åtta och måste ligga lågt. Vi jagar bara pengar pch det blir skor runt om, säger Peter G Norman. 9HOT TUB - Hoppas i första hand på en slant Han har lottats till iskallt utgångsläge och härifrån ligger jag lågt. Formen är det nog inga större fel på och senaste insatsen är bara att glömma då han blev alldeles för het utvändigt ledaren. Jag tycker dock att hästen presterar alldeles för ojämnt för att man ska kunna tro på honom. Inga ändringar och jag hoppas i första hand på en slant, säger Ulf Ohlsson. Avd: 4 1LUCIFER SCOTT - Kan dyka upp som trea-fyra Han var väldigt fin senast och verkar ha hittat formen. Nu är det svårare på V75 men vi fick ett fint läge och kanske kan han dyka upp som trea-fyra på det. Inga ändringar, säger Roger Walmann. 2MACK POINTER - Besviken om han inte är bland dom tre Han har jobbat väldigt bra inför den här starten och jag tycker uppgiften ser ganska passande ut. Både utgångsläge och distans passar honom perfekt och han kan öppna bra från start. Inga ändringar och jag är besviken om han inte är bland dom tre främsta, säger Veijo Heiskanen. 3MUGGER M.M. - Med i striden Han var bra på Årjäng trots att det bara räckte till en tredjeplats. Han har ju gått väldigt bra på sistone och trots att det luktar dödens här måste jag tro att han är med i segerstriden. Barfota runt om, säger Torbjörn Jansson. 5MISS MY MONEY - Fast med rubbet kvar senast Hon blev fast med rubbet sparat senast och jag var jättenöjd med henne. Hon har bara tagits lugnt i veckan och långresan ska inte vara några problem. Vi fick skapligt läge och måste ladda en bit från start. Jag hoppas det blir ledningen. Barfota runt om, säger Mimmi Elfstrand. 6LADY LINE - Platschans Hon har lottats till vetigt utgångsläge då hon är snabb från start och jag kommer att prova framåt. Hon håller sedan bra form för dagen och det finns efter senaste segerloppet ingenting att anmärka på. Inga ändringar i balansen och trots tufft motstånd hoppas jag och tror att vi kan slåss om en plats, säger Rikard N Skoglund. 7CICERONE - Tuffare nu Han möter tuffare hästar nu och vi får se hur långt han räcker. Hästen är bra för dagen och han kan öppna ganska raskt från start. Han kommer att tävla barfota runt om, säger Sofia Eriksson. 8GLEN MHOR - Ligger lågt Han har lottats till iskallt utgångsläge och härifrån ligger jag lågt. Han känns visserligen fin i jobb och senaste insatsen är bara att glömma då han blev alldeles för het utvändigt ledaren. Hästen är dock alldeles för ojämn i prestationerna för att jag ska kunna tro på honom. Inga ändringar, säger Ulf Ohlsson. 9GLOBAL NOW - Bortglömd Hon gör kanoninsats på kanoninsats och har inte varit helt tom vid de två raka andraplatserna. Senast var det som att hon slappnade av när hon kopplade grepp på ledaren och jag tycker hon är bortglömd. Jag tror att hon kan rekordsänka med någon sekund. Skor runt om, säger Jesper R Nilsson. 10MR ZIDANE - Bättre och bättre Han har gjort det väldigt bra vid segrarna på slutet och jag tycker att han blir bättre och bättre. Det är såklart tuffare emot när det handlar om V75, trots det har jag förhoppningar om att han ska slåss i den främre träffen. Han är väldigt vass om han får ligga på rulle. Inga ändringar, säger Jan Hagman. Avd: 5 9IDENORS PETER - Räknas tidigt Han känns fin för dagen och jag räknar med att han gör ett bra lopp på nytt. Formen är på topp och han borde duga långt i det här loppet. Om det häxar för favoriten ska vår häst räknas tidigt, säger Krister Söderholm. 11FARMFURIR - Kan avsluta bra Han har gått bra en längre tid och formen sitter där den. Förhoppnings får han ett fint lopp i ryggar för då kan han avsluta bra. Vi kör med skor runt om och jag hoppas på en framskjuten placering, säger Per Gustafsson. 13VÅLSVARTEN - Platschans Han var duktig senast vid seger och hästen håller mycket fin form för dagen. Jag tycker han ska ses med viss platschans i det här loppet, trots tufft motstånd. Inga ändringar, säger Bo Landgren. 14RINO DOX - Behöver lopp i kroppen Han har inte startat på ett tag inför den här starten och även om han känns väldigt fin i jobb enligt tränaren så ligger jag lågt. Kort distans är ingen fördel och han lär med tanke på uppehållet behöva något lopp i kroppen innan formen sitter där. Ett snällt upplägg är att vänta och jag är nöjd med en mindre slant, säger Ulf Ohlsson. 15MYLLARFAKS - Måste ha lite tur härifrån Han känns väldigt pigg och fin hemma i jobb för dagen och formen sitter där. Den här gången är dock utgångsläget iskallt och det gäller att vi har lite tur under vägen härifrån, han kliver inte bara runt dom i spåren över den korta häcken. Givetvis ska han räknas, det måste dock som sagt klaffa en del. Inga ändringar, säger Gunnar Melander. Avd: 6 1JILL TILLY - Toppform Hon har haft toppform en längre period och det finns efter senaste starten ingenting att anmärka på, hon ser fortsatt väldigt pigg och fin ut i jobb och jag tror på en bra insats. Motståndet den här gången är tufft, samtidigt har hästen äntligen lottats till bra utgångsläge och med klaff är jag inne på att hon duger även här. Barfota runt om samt ett helstängt huvudlag, det är optimalt för henne, säger Timo Nurmos. 2ACTION WIND ÅS - Inget mer än en platsfidus på läget Hon har gjort det bra varje gång en längre period, även om hon har fått lite blandade resultat. Senast blev allting helt fel och den starten är bara att glömma. Hon känns pigg och fin hemma i jobb för dagen och formen sitter där, däremot är det tufft emot den här gången och något mer än en platsfidus på utgångsläget är hon inte. Inga ändringar, säger Svante Båth. 3LITTLE RAINBOW* - Bland de tre på läget Han gjorde ett bra lopp senast från ett dåligt utgångsläge och var heller inte helt tom i mål. Formen verkar vara fortsatt fin och de täta starterna tror jag passar bra. Det är V75 och såklart tufft men vi fick bra spår och kanske kan han dyka upp bland de tre främsta. Barfota bak men jag har vissa funderungar på att rycka framskorna också, säger Richard Smith. 7LE CANNIBALE* - ska räknas Han har gått bra en längre tid och allt verkar som det ska i träningen. Hästen är pigg och med rätt löpning kan han dyka upp i striden. Jag tycker absolut att han ska räknas, säger Reijo Liljendahl. 8NAUTICAL NOTION* - Kan ta en slant Han gick klart bra i den senaste starten. Förhoppningsvis är formen lite på gång, men från det här spåret blir det tufft att vinna. Jag är nöjda om han dyker upp bland de tre-fyra främsta, säger Reijo Liljendahl. 9TRUSTWORTHY ÅS - Ska streckas Han är uppfräschad efter senaste starten och han har därför stått över en del jobb, trots det tycker jag inte att man ska nonchalera honom. Han har haft en hel del otur i starterna på slutet och kan det lösa sig lite under vägen duger min häst bra i klassen. Utgångsläget behöver inte vara helt fel och han ska streckas. Barfota runt om, säger Ulf Ohlsson. 10MY SAMBA - Stannade av norsken senast Hon testades med norskt huvudlag senast och när jag ryckte den stannade hon till. Det var synd för vi hade ju rygg på Flemming men min andra häst som senare vann loppet. Jag tycker att hon har visat toppform innan det och löser det sig bara på vägen har hon ju en vass speed att spela ut. Det blir barfota runt om och jag tror på en framskjuten placering, säger Troels Andersen. Avd: 7 3EL SUECO - Ska streckas Han fungerade inte alls senast på Bergsåker då han hade problem med munnend det ska vara åtgärdat nu och vi kan vänta oss en betydligt bättre insats den här gången. Utgångsläget som vi lottades till blev passande och normalt ska hästen duga bra i klassen, han kan öppna bra från start och han ska streckas tidigt, säger Ulf Ohlsson. 5ORLANDO CROFT* - Distansen är i kortaste laget Han håller toppform för dagen och jag tycker att han har gjort det bra en längre period, det finns heller ingenting att anmärka på efter senaste starten och hästen bibehåller den goda formen. Distansen är väl i kortaste laget för honom, trots det tycker jag att han ska räknas tidigt. Det är en lika bra vinstchans som med Mack Pointer, jag blir besviken om jag inte är med bland dom tre främsta med bägge. Inga ändringar, säger Veijo Heiskanen. 6ALVENA PUTTS - Får svårt Hon galopperade med krafter kvar senast och vann gången innan det på ett bra sätt. Nu fick vi ett dåligt låge och på V75 får hon normalt sett svårt att räcka till härifrån. Inga ändringar, säger Roger Walmann. 7YOUR DREAMGIRL - Långt framme med klaff Hon har gjort fina insatser på sistone och håller fin form för dagen. Hon känns som hon ska hemma i jobben och trots ett spår långt ute på vingen kan hon sluta långt framme om det stämmer med positionerna på vägen. Barfota runt om, säger Roger Walmann. 8GLOBAL JACOB - Går bra varje gång Han gör det bra varje gång och det är sällan man blir besviken på honom. Det finns inför den här starten ingenting att anmärka på och löser det sig lite från dåligt utgångsläge plockar han säkert en hygglig slant även den här gången. Barfota runt om, säger Jimmy Jonsson i Robert Berghs stall. 10NANTUCKET - Jag hade singelstreckat honom Han har gjort det riktigt bra vid segrarna på slutet och senast gick hästen i mål med gott om krafter kvar. Utgångsläget blev återigen dåligt och motståndet blir allt bättre, trots det måste jag tro på bra segerchans och hade jag spelat V75 hade jag singelstreckat honom. Inga ändringar och vi håller honom högt, säger Massimo Vassallo i Stefan Hultmans stall. 11SWIFT TRIUMPH - Hoppas på tempo Han svarade för ett mycket bra lopp senast som tvåa då han höll farten starkt och vi var mycket nöjda med honom. Formen sitter där och han ser jättefin ut i jobb, däremot blev utgångsläget iskallt över kort distans och härifrån är det bara att hoppas på tempo. Inga ändringar, säger Jimmy Jonsson i Robert Berghs stall. 12LUCKY MOMENT - Ligger lågt härifrån Han har gjort det riktigt bra varje gång på slutet och hästen håller verkligen toppform för dagen. Den här gången blev dock utgångsläget iskallt och härifrån ligger jag lågt. Jag kommer att köra snällt och sedan är det bara att hoppas på tempo. Jag kommer att spara framhovarna den här starten då utgångsläget är som det är och det blir endast barfota bak, säger Rikard N Skoglund. |
|
|
|
|
|
|
|