Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-02, 22:53   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 363
Sharp$: 1368
Standard

V75 Jägersro 3/10 intervjuer travnet


börjar med ett par videor Svanstedt http://vms4.admin.qbrick.com/player3.aspx?mid=2C58F599

Stig H http://vms4.admin.qbrick.com/player3.aspx?mid=64CB1332

kolgjini http://vms4.admin.qbrick.com/player3.aspx?mid=FB5DD890

walmann http://vms4.admin.qbrick.com/player3.aspx?mid=0E20FBC2

lennartsson http://vms4.admin.qbrick.com/player3.aspx?mid=1C7995FD

http://core.travnet.se/www/public/we...0052622091.pdf

Avd: 1


1 YOUR DREAMGIRL - Bra senast och bra läge
Hon gjorde det verkligen bra senast, hon har vunnit två lopp från dödens den senaste tiden och det är starkt. Nu är det tufft emot men hon har ett bra läge och drömmer vore att hon fick rygg på Mellby Sambuca, då hänger hon med till en riktigt bra placering. Det kan vara lite täta starter men hon ser fin ut i veckan och går barfota runt om, våra hästar ska övernatta, säger Johan Untersteiner hos Walmann.


3 CLASSIC MAN - Kan överraska
Han hade inte startat på ett bra tag inför comebacken senast och då hästen bara var lugnt tagen inför den starten kommer han med det loppet i kroppen att gå framåt rejält till den här starten. Det är i grund och botten en kapabel travare för klassen och från vettigt utgångsläge kan han överraska. Vid gardering ska han absolut streckas. Barfotabalansen fungerade fint senast och det blir samma igen, säger Ola Samuelsson i Lutfi Kolgjinis stall.


4 EWE PALEMA - Platsaktuell
Han var kanonfin senast och vann helt okörd från ledningen. Nu är det betydligt tuffare emot men min häst är startsnabb och har fått ett fint utgångsläge. Det kan bli ledningen men i det här gänget släpper vi gärna och liftar med fram till upploppet. Uppenbarar sig luckan i tid kan han åtminstone hugga en platspeng. Barfota runt om, säger Ulf Stenströmer.


5 GROWUP - Bättre än vad raden visar
Han känns pigg och fin för dagen, och hästen är bättre än vad raden visar. Han är som bäst över kort distans. Sköter fyraåringen sig, så kan det räcka hela vägen. Balansen bestäms på plats, säger Anne Raatikainen hos Kari Lähdekorpi.


6 ZJANTI RIVER - Bra segerchans
Han gör bra lopp hela tiden. Formen är på topp, och hästen tränar på bra. Han har vunnit tre av årets sju lopp. Jag ser det här som en bra segerchans. Det blir som vanligt barfota runt om, säger Anne Raatikainen, hos Kari Lähdekorpi.


7 NEW LINE* - Hoppas på tempo
Han har gjort det strålande bra varje gång på slutet och det finns efter senaste starten ingenting att anmärka på. Han bibehåller sin form och jag räknar med en bra insats även den här gången. Inga ändringar och med tempo på loppet slåss han bland dom tre främsta även den här gången, säger Thomas Uhrberg.


10 OCTOPUS - Hoppas på körning
Han verkar uppåt i form och vi var mycket nöjda med honom i Derbyförsöket. Den här gången möter han kanske lite enklare hästar och med rätt löpning klan han dyka upp i striden. Vi får hoppas på att det blir körning från start, säger Reijo Liljendahl.


12 WINDSONG´S SISU - Behövde loppet senast
Han behövde loppet i kroppen från senast då han var rätt så lugnt tagen. Han bör vara vassare nu och han var mycket fin i tisdagens jobb. Det blir barfota runt om och vi ändrar till ett helstängt huvudlag, säger Calle Göransson.



Avd: 2


1 KASH´S CANTAB* - Måste vara intressant
Han var tvåa bakom Orne As senast och jag tycker att han närmar sig formen. Hästen är snabb ut och från innerspåret måste det vara vettig segerchans. Jag tror att Erik laddar från start och i ledningen måste han vara intressant, säger Reijo Liljendahl.


3 OREGON TRAIL - Kör snällt
Han har gjort det bra varje gång på slutet och det handlar om en väldigt fin travare. Den här gången tycker jag dock att han ställs mot lite för tuffa motstånd lite för tidigt och jag tror han får svårt att vinna loppet. Inga ändringar i balansen och jag kör snällt, säger Per Lennartsson.


4 UNLEASH FACE - Bra varje gång
Hon är bra varje gång och bör duga bra även i detta sammanhang. Hon verkar fin på alla sätt och bör prestera bra igen. Skor runt om, säger Lars I Nilsson.


5 ORNE AS - Överraskande bra senast, ännu bättre nu
Han var bra senast, lite överraskande bra faktiskt med tanke på att han lite var så tufft jobbad. Han har tagit loppet bra och borde vara lite förbättrad. Han visade ju senast att han kan öppna bra men den här gången tror jag inte vi blir släppt till ledningen så det är dödensrisk. Han åker dagen innan, det är inga problem för han är hur cool som helst. Han ska lättas en aning ytterligare till denna gång men det är inga stora grejer, säger Lars Friberg.


6 LOBELL COUNTESS* - Gå en 14-tid
Hon är bra och sedan får vi ser hur långt det räcker i den här konkurrensen. Hon borde kunna prestera en 14-tid vid hyfsade förhållanden. Det har gått lite långt tid mellan loppen men jag tror att formen ska vara intakt och hon var fin i tisdagens jobb. Hon är hyggligt startsnabb och övernattade bra i Berlin så det bör fungera. Barfota bak igen, säger Peter Strooper.


7 STARO FOOT LOOSE* - Kan bli barfota
Han har dåligt spår igen och jag måste verkligen ifrågasätta datasystemet och spårlottningen i Sverige. Han är nog min ändå min bästa chans på lördag men det får inte strula. Han tränar bra och senast avslutade han bra efter en strulig löpning. Det kan bli barfota runt om nu och alla mina hästar bör klara övernattningen bra då de är vana, säger Arnold Mollema.


9 OPITERGIUM - Känns riktigt fin
Han har fått en paus inför den här starten då Ludde inte var nöjd med honom efter senaste starten och den pausen har varit nyttig för honom. Nu är det dags igen och trots uppehåll tycker jag att han ska räknas tidigt. Han har jobbat mycket inför den här starten och känns riktigt fin och i grund och botten har han jättehög kapacitet. Inga ändringar och han ska streckas, säger Ola Samuelsson i Lutfi Kolgjinis stall.


10 ONLY KRONOS* - Bättre och bättre
Hon fick det inte alls att fungera senast då hon inte trivdes med dom yttre förutsättningarna och den starten är bara att glömma. Hon känns annars fortsatt pigg och fin hemma i jobb och med några lopp i kroppen efter uppehåll räknar vi också med att formen blir bättre och bättre. Hon är stark och tuff och även om det är tufft emot kan hon vara med långt fram om det blir lite tempo på loppet. Inga ändringar, säger Ola Samuelsson i Lutfi Kolgjinis stall.


11 FIGHT ON LINE - Spännande uppgift
Han var ju bra senast och har varit jättefin i jobben efteråt. Läget gör inte så mycket, han ska smyga med och gå till slut. Det ser ut att kunna bli ett passande lopp och jag tycker att han har en spännande uppgift. Vi har inte bestämt hur det blir med balansen, siktet är att köra barfota runt om men vi måste kolla hovarna, det är ju snart Kriteriekval, säger Johan Untersteiner hos Walmann.



Avd: 3


5 NEO HOLMSMINDE* - Känns bra och har fin form
Han känns bra i sina vanliga jobb och har bra form. Han har fått ett bra läge och har väl i alla fall platschans men det är alltid tufft i svenska gulddivisionen. Han går barfota runt om som han brukar, säger Steen Juul.


6 SEBASTIAN K. - Vettig segerchans
Han svarade för sitt bästa lopp i karriären senast som tvåa i Jubilieumspokalen och vi var såklart mycket nöjda med honom. Efter den starten känns han fortsatt hur fin som helst i jobb och givetvis ska det vara vettig segerchans. Ludde lär trycka av honom från start och då finns det ingen som kan ta emot honom. Ludde lär avgöra balansen efter värmningen, säger Ola Samuelsson i Lutfi Kolgjinis stall.


7 ALVENA PELE - Jag kommer att ladda
Han kom aldrig in i loppet från dåligt utgångsläge senast i Jubilieumspokalen och det är inte mycket att säga om, hästen avslutade snabbt och kändes precis så som jag önskade att han skulle göra. Efter det loppet tränar han som vanligt och det finns inför den här starten ingenting att anmärka på. Min chans att egentligen komma till den här gången är att ladda vad som går från start, min häst är ruskigt snabb bakom bilen och mina förhoppningar är såklart att komma förbi dom ivändigt. Min häst är bra och känns så pass bra att jag givetvis räknar md segerchans. Inga ändringar, säger Per Lennartsson.


9 COLOMBIAN NECKTIE - Passande smygläge
Han gick bra på Bergsåker, han fick öppna tufft och sedan blev det körning redan 800 kvar. Han har sett bra ut efteråt. Nu får han smyga med och det kan passa. Han går barfota runt om och förr har han ju trivts bra på Jägersro, säger Johan Untersteiner hos Walmann.


10 STRONG BOY D.E.* - Ligger lågt härifrån
Han var faktiskt överraskande bra senast vid seger och efter den starten känns han fortsatt väldigt pigg och fin i jobb, formen är med andra ord på topp. Den här gången blev dock utgångsläget iskallt och härifrån ligger vi lågt. Inga ändringar och det är en slant som gäller i första hand, säger Mikael Fagerberg i Joakim Lövgrens stall.


11 TOM RAIDER - Bortlottad, nöjd med en slant
Han var fin senast men nu är det tuffare emot och han har dessutom fått ett dåligt läge. Härifrån får vi vara nöjda om han grejar en slant. Han går barfota runt om, säger Oscar Nilsson hos Persson.


12 TIMETOSAYGOODBYE - Ligger lågt
Han spurtade piggt senast på V75 och formen sitter där den ska. Nu är läget helt iskallt och nu möter han dessutom tuffare hästar. Det blir återigen barfota runt om, men jag måste ligga lågt angående segerchanserna. Vi är nöjda med en tredje-fjärdeplats, säger Marcus M Melander.



Avd: 4


1 ELLION JEM - Spåret är perfekt
Han gick bra i Derbyförsöket och det verkar som att hästen har tagit det loppet på rätt sätt. Det klaffade inte fullt ut i det loppet, men han gick bra till slut. Nu är spåret perfekt och jag tycker att han borde få ett fint lopp. Vi kör återigen barfota runt om och jag skulle inte bli förvånad om han dyker upp bland de tre främsta. Här är han en outsider, säger Malin Skäryd.


2 SIMB CATCHER - Har laddats mot detta
Han har laddats mot det här loppet och vi var helnöjda med honom senast. Hästen är skapligt startsnabb och jag tycker att han ska klara spåret. Mina hästar har inte varit som bäst för dagen, men jag hoppas ändå en hel del på den här. Det är inte aktuellt med några ändringar, säger Ronny Palm.


5 ALVENA QUICKLY - Platsbud i första hand
Hon svarade för sitt livs lopp senast som tvåa och det här är ett sto som är på väg uppåt, jag tycker att hon blir bättre och bättre för varje start. Den här gången är det dock tufft emot och i första hand får hon gälla som ett platsbud. Inga ändringar, säger Per Lennartsson.


7 LAURIER DAG - Barfota runt om för första gången
Han har skött sig på slutet och då har även resultaten kommit. Han kändes fin i senaste jobbet och formen verkar vara på topp. Ledningen vore en fördel och från springspåret ska nog Johnny kunna hitta dit. Det kanske kan bli för tufft att vinna på V75 men en framskjuten placering ska han kunna greja. Nu blir det barfota runt om för första gången vilket jag misstänker ska ge lite extra effekt, säger Dan Widegren.


8 LILJAS JULIANO - En platskandidat
Hon var helt ok senast efter en löpning utvändigt ledaren. Hon är helt ok i jobben efter det och det blir barfota bak. En platskandiddat kan det vara, säger Peter Untersteiner.


9 ULTEVIS - Formen på topp
Han har hittat stilen ordentligt och miljöombytet och den omlagda träningen verkar ha fallit väl ut. Han känns pigg och glad och har fått ett fint smygläge. Det är lika bra att prova V75 när formen är på topp men att han ska vinna är kanske mycket begärt. Vi får smyga med och han har sin bästa bit sista 500 metrarna så skulle det lösa sig kan det bli en hygglig slant. Barfota runt om, säger Anders Nordberg.


10 WORTHWHILE PELLINI - Ska räknas tidigt
Han hade varit ifrån ett tag på grund av halsinfektion inför senaste starten och med tanke på det var jag riktigt nöjd med honom vid seger, han ska med det loppet i kroppen gå framåt till den här starten och trots tufft motstånd tycker jag att han ska räknas tidigt. Jag håller honom högt och det är bra inställning på honom. Inga ändringar och ett givet streck på V75, säger Thomas Uhrberg.


11 STEPPING STARLIGHT - Ett roligt drag
Han hade varit ifrån och var inte så tufft jobbad inför starten i söndags. Vi var nöjda med honom och har vi tänkt rätt har han gått framåt rejält. Han ser i alla fall fin ut i veckan. Han har styrka så det räcker och loppet är inte så tufft så klaffar det har han chans och han kan vara ett roligt drag. Vi kör nog barfota fram nu, det är ett plus. säger Johan Untersteiner hos Walmann.


12 SENSIBLE WALKER - Fin, bättre distans nu
Hon är känslig i munnen och galopperade då hon skulle korrigeras senast. Annars ser hon fin ut för dagen. Den här distansen passar bättre än senast och jag tycker att hon ska räknas även om det krävs lite flax från detta läge. Vi räknar med att köra barfota fram igen, säger Johan Untersteiner hos Walmann.



Avd: 5


1 LAJOS ÖGA - Den bättre chansen av mina två
Hon var duktig senast som tvåa och med det loppe ti kroppen ska hon gå framåt ytterligare till den här uppgiften. Hon kändes pigg och fin i torsdagsjobbet och jag räknar med en bra insats. Det blir troligen barfota runt om och på läget är det den bättre chansen av mina två i loppet, med klaff är hon med och slåss om en plats, säger Jörgen Axén.


5 TWIGGY BRICK - Ligger ganska lågt
Hon var inte alls som bäst i den senaste starten och jag har ingen förklaring till det. Stoet springer och slår sig och den här gången kommer hon eventuellt att tävla barfota fram. Hon har varit fin efter den senaste starten och jag hoppas på en normal insats den här gången. Vi ändrade foder inför den senaste starten och det kanske berodde på det. Jag ligger i alla fall ganska lågt den här gången, säger Kenneth H Björkman.


6 MISSILE NUGGET - Ska vara ännu bättre nu
Hon var duktig senast och ska vara ännu bättre nu. Hon hade varit sjuk före senaste starten. Formen är fin och det blir barfota fram. Det kan bli barfota runt om, säger Mimmi Elfstrand.


7 LAJOS ÄRLA - Slant som gäller i första hand
Hon har gjort det bra varje gång på slutet och hon kändes precis som Lajos Öga fin i torsdagsjobbet. Jag räknar med en bra insats men mot tufft motstånd är det en slant som gäller i första hand. Inga ändringar, säger Jörgen Axén.


9 MIDNIGHT LA MARC - Är speedig
Hon fick aldrig chansen i den senaste starten, men formen är jättebra. Jag tror faktiskt att hon hade vunnit med fritt om luckan hade kommit på upploppet i Kalmar. Hästen är speedig och det är inte heller helt omöjligt att hon dyker upp bland de tre främsta. Det blir barfota runt om på nytt, säger Malin Skäryd.


11 LISTAS TARA - Långt fram med klaff
Hon blev störd till galopp med krafter kvar senast och det var lite snöpligt. Efter den starten är allting fortsatt väl med henne i jobb och formen är det inga fel på. Jag tror på en bra insats och trots jobbiga förutsättningar kan hon vara med långt fram om det stämmer lite för henne under vägen. Inga ändringar och hon duger i klassen, säger Thomas Uhrberg.


12 FLICKAS FANTASIA - Gör inte bort sig
Hon har varit jätteduktig på sistone och det verkar som att toppformen håller i sig. Om det hade klaffat lite bättre hade hon nog varit trea på Solvalla näst senast. Min häst gör inte bort sig i den här klassen och jag håller henne återigen som en outsider. Det blir återigen barfota runt om, säger Thomas Jonsson.


13 FERRARI IN RED - Har haft problem med travet
Han har varit ojämn i årets starter, men formen finns där någonstans. Hästen har haft problem med travet. Vi har gjort lite ändringar nu på slutet, och jag hoppas det ska hjälpa till det bättre. Läget är tufft, med löser det sig, kan det räcka en bra bit. Det blir som vanligt skor runt om, säger Anne Raatikainen.


15 CITRON - Chansar från detta läge
Hon har gjort två bra lopp på slutet och var riktigt rejäl senast. Hon möter ett gäng hon normalt hävdar sig emot men läget är ju väldigt svårt. Jag kör nog på chans, löser det sig är hon inte borta men det krävs mycket tur. Vi kör barfota fram igen, säger Johan Untersteiner hos Walmann.



Avd: 6


1 BELGRADO - Kommer att göra ett allvarligt försök
Han gjorde det bra senast som tvåa, även om han kanske borde vunnit loppet. Hästen hade dock inför den starten inte startat på ett tag och jag räknar med att han med det loppet i kroppen kommer att vara vassare till den här starten. Utgångsläget blev bra, däremot vet jag inte om han är snabb nog för att försvara innerspåret. Jag kommer dock att göra ett allvarligt försök och jag kommer också att ändra lite i huvudlaget på honom. Lyckas jag försvara innerspåret eller om det löser sig under vägen ska han räknas tidigt. Barfota fram som vanligt, säger Per Lennartsson.


2 BEATLES - Ska slåss bland dom tre främsta
Han har gjort det bra varje gång på slutet och det finns efter senaste starten ingenting att anmärka på. Hästen håller jättefin form för dagen och han kommer att tävla med samma balans som vanligt. Jag räknar med att han från fint utgångsläge är med och slåss bland dom tre främsta, säger Michael Lönborg.


3 MACK POINTER - Fortsatt utveckling
Han fortsätter att hålla fin form och läget är jag nöjd med. Nu är motståndet tuffare men min häst är under fortsatt utveckling. Barfota runt om, säger Veijo Heiskanen.


5 JACQUES - Går från dom flesta positioner
Han gjorde det bra senast som fyra och hästen känns efter det loppet som han ska göra i jobb, formen sitter där. Han går från dom flesta positioner och stämmer det lite för honom under vägen har han både form och kapacitet för att slåss bland dom tre främsta. Inga ändringar, säger Tom Berg i Björn Goops stall.


7 NIAGARA F.H. - Jagar en slant
Han har inte startat på ett tag men han jobbar bra och formen är nog fin. Det blev dock väl tufft emot den här gången så vi får försöka jaga en slant. Han går med skor som vanligt, säger Bo Falsig.


10 BENSKINS - Ligger lågt härifrån
Han gjorde det bra senast som tvåa och han känns pigg och fin i jobb efter den starten. Hästen håller fin form för dagen men med dom här förutsättningarna får vi ligga lågt. Kan han greja en hygglig slant den här gången får vi vara jättenöjda med honom och Jacques känns helt klart som den hetaste av våra två i loppet. Inga ändringar, säger Tom Berg i Björn Goops stall.


11 HUGE STAR - Behandlad efter senast
Han är behandlad efter sin senaste start och känns fin i jobben nu. Jag räknar med att hästen svarar för en bra insats men läget var mycket tufft så det blir svårt. Vi kör honom barfota fram, säger Peter Untersteiner.



Avd: 7


1 WISS PEN - Har inte tappat något
Han hade slem i halsen och fick stå över Romme senast. Nu är han fin igen och han har nog inte tappat något. Han har ett bra läge men är inte så snabb ut, jag tror dock inte att han ska hamna sist. Sen går han alltid bra till slut även om jag inte tror att han vinner men han gör nog ett bra lopp. Det blir barfota runt om, säger Stefan Persson.


2 T.X.ZOOGOOD - Alldeles för tufft emot
Han nöte rpå och gör det bra varje gång och formen är det absolut inga fel på. Den här gången är det dock alldeles för tufft emot och kan han greja en hygglig slant så har han gjort det bra. Inga ändringar, säger Tom Berg i Björn Goops stall.


5 HE´S A GANGSTER - Alldeles för tufft emot
Han känns rätt hygglig i jobb för dagen och formen är det inga fel på. Däremot ställs han mot alldeles för tufft motstånd och kan han greja en hygglig slant så har han gjort det bra. Inga ändringar, säger Ola Samuelsson i Lutfi Kolgjinis stall.


8 NAHAR - Jag måste vara optimistisk
Han har fungerat perfekt i dom två senaste starterna och det känns att hästen är under stadig utveckling fortfarande. Trots utgångsläget och trots ganska tuffa konkurrenter så är det här min bästa segerchans på V75. Det är inte många hästar som tål att stå emot honom över den här distansen och jag måste vara optimistisk. Inga ändringar, säger Per Lennartsson.


10 YASON BOKO* - Kan bara starta sporadiskt
Han har väldigt dåliga ben och han startar därför bara sporadiskt, det går heller inte att jobba honom speciellt tufft och det gör att han alltid är lite svårbedömd. Han har i varje fall jobbat 1.18/1600 meter på ett bra sätt inför den här starten och grundkapaciteten på hästen är hög. Jag tror att han är lite för tunt jobbad för att räcka till vinst, vid gardering är det dock ändå en häst som man ska strecka. Inga ändringar, säger Mikael Fagerberg i Joakim Lövgrens stall.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+5), fusbar (+5), hammering (+2), tribalfunk (+5)
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-02, 22:56   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 363
Sharp$: 1368
Standard

från Wallmans hemsida:
Your Dreamgirl 110903-5 Jägersro Örjan Kihlström Kommer nyligen från seger på Solvalla. Bra läge här och en plats finns inom räckhåll.

Fight On Line 110903-6 Jägersro Örjan Kihlström Finfin vid seger nyligen på Solvalla. Vi liftar med i ryggar från bakspår och slår då flera till slut.

Colombian Necktie 110903-7 Jägersro Örjan Kihlström Vi kör en smygare från bakspår och tar det som bjuds.

Stepping Starlight 110903-8 Jägersro Johan Untersteiner Fel utgångsläge och vi kör för lite slantar.

Sensible Walker 110903-8 Jägersro Örjan Kihlström Fel utgångsläge och här är det nog bara pengar som gäller.

Citron 110903-9 Jägersro Johan Untersteiner Klart bra senast på Solvalla. Bakspår från tillägg gör det mycket svårt i detta lärlingslopp.


Mellby Ticket 110904-3 Jägersro Örjan Kihlström Har form, bra läge och distans. Med lite klaff är det ett platsbud trots rätt bra motstånd.

Helen Roc 110904-9 Jägersro Örjan Kihlström Visade lite gryende form i Derbystokvalet. Kan vi vara bland de tre/fyra är vi nöjda.

Tamla Celeber 110904-10 Jägersro Örjan Kihlström Får sitt elddop här mot hingstarna i Derbyt.. Kan vi vara bland de tre är vi nöjda. Med maxklaff kan det också vara en outsider.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+5)
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-02, 23:21   #3
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 71
Sharp$: 3593
Standard

tackar så mycket
trigger75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-03, 04:28   #4
 
LedLizzys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Dublin
Inlägg: 194
Sharp$: 927
Standard

Toppen!!
LedLizzy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-03, 09:02   #5
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 9
Standard

kanonbra
hammering är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td