|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
v4 spik og chanse spik
1 Ne Me Quitte Pas i 3. løb – V4-3 er superafstammet som
søn af tophoppen Continentalvictory. Han indledte karrieren med to sejre i syv starter i først Italien og siden Tyskland, inden den kom til Team Goop, hvor den også har vundet to af syv starter. Sidste start var anden start i karrieren helt uden sko, og den endte i en sikker sejr i et billigt Pointløb. Nu er den hos Åke Svanstedt, og da dette er et ganske billigt løb, så tror jeg på sikker sejr. chanse spik: 2 Golden Boy i 2. løb – V4-2 er en fin 5-års vallak, som nu er havnet hos Åke Svanstedt efter ellers tidligere hele karrieren at have været hos Rauno Pöllänen. Den har fire gange startet på V75 med en tredjeplads som bedst, men det er jo en god hest med syv sejre i 31 starter. Den har aldrig tidligere løbet uden forsko, men mange gange uden bagsko – mon ikke den kommer til at gå helt uden sko hos Åke Svanstedt? Den kommer nu efter lidt løbspause, og efter at have været i træning hos Åke Svanstedt siden 1. september, og jeg siger bare – pas på. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
v65 spik
6 Cayenne Käbb i 7. løb – V65-5 kommer fra flere starter i
meget hård konkurrence – flere gange i V75 – og det virker helt klart som om den, trods ret hård modstand, går en klasse ned til dette løb. Den er meget starthurtig og trods startsporet noget ude på vingen, så tror jeg, at der er en god chance for, at den tidligt sidder i spidsen (den går lige så godt bagfra), og derfra bliver den ikke nem at besejre. Sidst kunne den ikke helt følge staldkammeraten Jacky Glide på lang distance, men denne korte distance passer meget bedre. I forrige start var den sat af i sporene fra start i V75, men afsluttede siden topfint med 1.10,4 den sidste kilometer bag Calvados Crane. sjov spik: 8 First Lane i 4. løb – V65-2 er perfekt inde på pengene, og hvis bare 1 Maiden Ås kan komme godt af sted fra start – det tror jeg – så kan den få et fint inderbaneløb fremme i feltet. Den 4-årige hingst er meget speedy for dens klasse. Sidst vandt den et billigt løb fra spidsen med 1.13-tempo de sidste 500 meter |
|
|
|
|
|
|
|