Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-09-08, 10:22   #1
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

NFL 2013 - Week 1


Hög tid att starta en tråd eftersom säsongen drar igång ikväll (tjuvstartade egentligen i torsdags). Känns som intresset för NFL blivit större här på Sharps vilket känns jättekul!

Mina picks ikväll:

Bengals ml @ Bears
Är (en av få?) Bengalsfans och jag tycker vi har ett riktigt intressant lag på gång. Fokuset har varit att behålla lovande spelare under offseason vilket har lyckats. Truppen är i princip identisk med fjolårets förutom att man gjorde en bra draft där man fick in mer djup och bredd i offense. Försvaret ser mycket starkt ut och front seven är ett av ligans bästa.

Ikväll räknar jag med att vårt defense äter upp Cutler & Co samt Andy Dalton förvaltar sina chanser på offense. Raka tvån på Bengals ligger alldeles för högt!

Buccaneers -3.5 @ Jets
Även om Bucs inte tillhör de bästa lagen så är Jets kanske de allra sämsta....

Chiefs -3.5 @ Jaguars

Cheifs tror jag blir en obehaglig överraskning för många i år. Man har fått in rutinerade Smith som QB samt smått legendariske Andy Reid som coach. Därtill har man kanske ligans mest underskattade RB i Jamaal Charles. Dessa vapen bör betvinga ett mediokert Jaguars.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 12:23   #2
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Tror också på Cinci idag. Även Houston -3.5 mot Chargers och att Vikings slår Lions håller jag som bra spel. Motivering uteblir pga. alkoholrelaterad sjukdom.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 13:14   #3
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 1032
Standard

Vill inte vara dryg men att spela en massa bortafavoriter till -3,5 är ett dåligt recept i NFL.

Homerpicks:

Bengals borta 76%
Buccs borta 84%
Chiefs borta 82%
Texans borta 82%

Jag tror på Bengals, Texans och framförallt Chiefs i år. Jag tror inte alls på Chargers, Jaguars och framförallt inte Jets i år.

Rätt sida är trots det hemmalaget i alla fyra matcher, men jag rekar bara ett spel. Ta Jets till +3,5 och tacka mig sen när Josh Freeman slängt bort matchen.

Fler spel här:

http://www.pokerlistings.se/nfl-vecka-1-26905
MrPoker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 13:16   #4
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 1032
Standard

Lions spelar jag också till -4.

Jag skulle vilja vara er bookie.
MrPoker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 13:20   #5
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Statistik/argument som talar emot att spela bortafavoriter?
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 13:21   #6
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MrPoker Visa inlägg
Vill inte vara dryg men att spela en massa bortafavoriter till -3,5 är ett dåligt recept i NFL.

Homerpicks:

Bengals borta 76%
Buccs borta 84%
Chiefs borta 82%
Texans borta 82%

Jag tror på Bengals, Texans och framförallt Chiefs i år. Jag tror inte alls på Chargers, Jaguars och framförallt inte Jets i år.

Rätt sida är trots det hemmalaget i alla fyra matcher, men jag rekar bara ett spel. Ta Jets till +3,5 och tacka mig sen när Josh Freeman slängt bort matchen.

Fler spel här:

http://www.pokerlistings.se/nfl-vecka-1-26905
I bloggen gillar du Bengals och Chiefs, men avstår spel. När du skriver här är du på andra sidan?

Senast redigerad av martinsson den 2013-09-08 klockan 13:22.
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 13:46   #7
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Hög tid att starta en tråd eftersom säsongen drar igång ikväll (tjuvstartade egentligen i torsdags). Känns som intresset för NFL blivit större här på Sharps vilket känns jättekul!

Mina picks ikväll:

Bengals ml @ Bears
Är (en av få?) Bengalsfans och jag tycker vi har ett riktigt intressant lag på gång. Fokuset har varit att behålla lovande spelare under offseason vilket har lyckats. Truppen är i princip identisk med fjolårets förutom att man gjorde en bra draft där man fick in mer djup och bredd i offense. Försvaret ser mycket starkt ut och front seven är ett av ligans bästa.

Ikväll räknar jag med att vårt defense äter upp Cutler & Co samt Andy Dalton förvaltar sina chanser på offense. Raka tvån på Bengals ligger alldeles för högt!

Buccaneers -3.5 @ Jets
Även om Bucs inte tillhör de bästa lagen så är Jets kanske de allra sämsta....

Chiefs -3.5 @ Jaguars

Cheifs tror jag blir en obehaglig överraskning för många i år. Man har fått in rutinerade Smith som QB samt smått legendariske Andy Reid som coach. Därtill har man kanske ligans mest underskattade RB i Jamaal Charles. Dessa vapen bör betvinga ett mediokert Jaguars.
Håller med om allt förutom Jets, precis som förra året mot Bills så var de dogs hemma i premiären och då körde de över Bills. Gillar absolut inte Jets som lag och tror de Max vinner 5-6 matcher men mot ett Tampa som verkligen inte alls är bra och har Freeman som Qb(han kommer bli bänkad inom 10 veckor) har de väldigt god chans att vinna. De kommer springa mycket och hålla Geno levande med korta passningar. Förra året var Tampa bäst i ligan(typ) mot Rush men de har tappat de på DLine som gjorde de möjligt(bennett). 16-10 jets?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eklund81 (+5)
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 14:56   #8
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 1032
Standard

@Serj

Som jag skrev så är alla bortafavoriter stora spelfavoriter hos Jan Banan.

Precis som att det aldrig är bra att spela Man U. hemma för att alla Jan Banan tror på dem.

@Martinsson

Jag gillar dem, men rätt sida är andra sidan om man måste spela. Oftast är det bästa spelet att inte spela alls.
MrPoker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 14:58   #9
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 1032
Standard

När jag skrev det så stod Bengals i +3,5. Nu står de i +3. Det är en ruggig skillnad.
MrPoker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 15:08   #10
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MrPoker Visa inlägg
@Serj

Som jag skrev så är alla bortafavoriter stora spelfavoriter hos Jan Banan.

Precis som att det aldrig är bra att spela Man U. hemma för att alla Jan Banan tror på dem.

@Martinsson

Jag gillar dem, men rätt sida är andra sidan om man måste spela. Oftast är det bästa spelet att inte spela alls.
Vägen till framgång är absolut inte att bara fadea public. Inte alltid sharp money är på motsatta sidan.
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 15:36   #11
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MrPoker Visa inlägg
Vill inte vara dryg men att spela en massa bortafavoriter till -3,5 är ett dåligt recept i NFL.

Homerpicks:

Bengals borta 76%
Buccs borta 84%
Chiefs borta 82%
Texans borta 82%

Jag tror på Bengals, Texans och framförallt Chiefs i år. Jag tror inte alls på Chargers, Jaguars och framförallt inte Jets i år.

Rätt sida är trots det hemmalaget i alla fyra matcher, men jag rekar bara ett spel. Ta Jets till +3,5 och tacka mig sen när Josh Freeman slängt bort matchen.

Fler spel här:

http://www.pokerlistings.se/nfl-vecka-1-26905
Vill heller inte vara dryg, men Cincy är inte favorit.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 16:09   #12
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 1032
Standard

Det var ingen som påstod heller BroderH...
MrPoker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 16:34   #13
 
fishys avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 108
Sharp$: 1417


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

browns är veckans spel.
fishy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 16:38   #14
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fishy Visa inlägg
browns är veckans spel.
För att?
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 16:51   #15
 
fishys avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 108
Sharp$: 1417


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Browns = dom gjorde en bra försäsong där både offense och defens spelade bra, weeden har stora förväntningar på sig efter en ganska kass första säsong i nfl, trent richardson är utan tvekan top 5 rb i nfl och kmr antagligen vara top 1-3 inom 3 säsonger, deras defense med kruger och mingo kmr bli riktigt bra pass rush, även om inte mingo kmr spela idag, deras secondary är också väldigt stabilt och fördelen att man spelar hemma. både ny def cord och ny head coach.

Dolphins = kan inte jätte mkt om laget men kan tänka mig att dom kmr gå 8 vinster eller mer iår men tror inte dom börjar säsongen med en vinst borta mot ett taggat browns, deras qb kmr utan tvekan ha en riktig bra säsong.


slutsats, Fördel browns och 1.87 i odds spelar jag 5 units och hoppas på en underhållande match tippar 27-24 browns richardson 2 tds. BOL
fishy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td