Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-09-16, 16:33   #1
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

NFL 2013 - Week 3


Lika bra att sätta igång. Efter en snabbkoll gillar jag Giants, får se senare under veckan vad det blir!

Edit: Hade en snygg bild på schemat, men den blev för stor, överlämnar det åt någon annan. Nu har vi en tråd i alla fall

Senast redigerad av martinsson den 2013-09-16 klockan 16:36.
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-16, 18:05   #2
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Historically, 20 or more point favorites are 1-6 ATS, 7-0 straight up.

Seahawks är -20 mot Jags just nu, så det kan ju vara något att tänka på, även om det är fullt möjligt att Seahawks klarar den linan.
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-16, 18:45   #3
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Det är en svårtippad vecka tycker jag rent spontant. Ditt -20 spel är ju dock såklart intressant pga. statistik och att Russell Wilson inte direkt övertygade inatt. Inte sett Panthers matcher den här säsongen men tycker då inte GIants visat mycket till finlir.

Får återkomma med mina spel framåt onsdag/torsdag.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-17, 14:40   #4
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Hallsberg
Inlägg: 190
Sharp$: 241
Standard

Det var en jädra otur att man missade Titanbets lina på 49ers
http://pbrd.co/1gt85Tc

Ska kika vidare under veckan för att se vad man kan hitta för roliga spel.

Såg nu också att Unibet har missat sin lina på Ö/U på Redskins och deras lina ligger nu på 490p.

Så redskins - lions under 490 poäng lär väl vara ett bra spel till 1.92

Senast redigerad av muRum den 2013-09-17 klockan 14:44.
muRum är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-18, 13:57   #5
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 13
Sharp$: 31
Standard

Texans -1 måste ju vara månade spel??
niklasstoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-18, 14:02   #6
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av niklasstoor Visa inlägg
Texans -1 måste ju vara månade spel??
För att?
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-19, 12:13   #7
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

För att de har stor potential, vilket jag tycker de visade mot Chargers Week 1 (har inte sett övertidsvisnten mot Titans) samtidigt som Baltimore väl knappast gjort någon glad hittills med en brakförlust och en krampaktig vinst mot ett av ligans sämsta lag. Just nu ligger linan på -2.5 så fick man -1 måste det kännas bra. Jag väljer att spela en rak Texansvinst till 1.74 som jag ändå tycker är okej.

Spelar även 2-0 Bears mot 0-2 Steelers, Bears -2.5 till 1.83 (bara sett Steelers spela men de har då inte imponerat) och Detroit, en rak tvåa, mot Washington till 2.05 baserat på lika delar mitt hat för Washington och en tv-peng så den skulle jag kanske inte rekommendera att rygga utan mer påläsning. Intressant att veta kan vara att på tretton försök så har Detroit aldrig vunnit i Washington så låt oss hoppas på motsatsen den här gången.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-19, 13:29   #8
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Värt att notera är också att Ray Rice är day-to-day huruvida han blir spelklar mot Texans samtidigt som det också är tveksamt om Reggie Bush kommer till spel för Detroits del. Två viktiga spelare för sina lag så håll koll på deras skadestatus är mitt tips.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-20, 17:08   #9
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Postar in pokenäsan Lennards tankar, har writeup angående vissa matcher.

"Chiefs@Eagles torsdag

Ett bra anfall mot ett bra försvar, och ett dåligt anfall mot ett dåligt försvar.

Allmän visdom säger att man ska spela ett bra anfall mot ett bra försvar. Men det är en kort vecka och Eagles hurry-up-offence är jobbigt för dem med. Jag tror att de är trötta och inte kommer att ha riktigt tryck i anfallet.

Chiefs D ger inte bort någonting gratis och en bra passrush är precis rätt medicin mot Vick.

Under i torsdagsmatchen är nästan standard och extra intressant denna vecka.

Det blir nog spel på både Chiefs och under. Jag väntar tills nära matchstart i hopp om bättre odds.

Jag gillar Chiefs och under.

Chargers@Titans

Två lag som överraskat positivt.

Det känns som att Chargers plötsligt börjat leverera efter flera säsongers misslyckande.

Titans kan få svårt att ladda om efter övertidsförlusten mot Texans.

Jag gillar Chargers och under.

Browns@Vikings

Folk anser nu att Browns är ett av ligans sämsta lag efter två förluster där de faktiskt spelat bra.

Jag hade tänkt lira dem men nu är QB Weeden skadad. Reserven Brian Hoyer är ett osäkert kort, men nu får Browns tillbaka WR1 Josh Gordon.

Lagets stora, och enda, stjärna RB Trent Richardson blev bortbytt igår natt till Colts.

Sammantaget har det varit lite för mycket oro hos Browns denna vecka för att de ska kunna ladda om tror jag. Det är vad Jan Banan tror också. Jag tog en position på 5 units på Vikings -7 +108 när nyheten kom ut. Planen är att sälja tillbaka innan matchstart och förhoppningsvis göra en riskfri vinst.

Vikings tror jag annars allmänt får problem i år. Browns är bra mot run och kan stoppa Adrian Peterson.

Jag gillar Browns förut, och över. Nu vete fan. Beror på slutoddset vilket jag jag tar till sist.

Buccaneers@Patriots

Jag har redan dunkat Buccaneers till +7, +108 för 2 units.

Patriots har inte imponerat och vunnit knappt mot två skitlag.

Buccs har börjat med två raka torskar och måste vinna nu. QB Josh Freeman suger, men RB Doug ”Muscle Hamster” Martin kommer att göra en monstermatch när som. Jag tror redan på söndag. Jag garanterar det om de får tillbaka sin Center Carl Nicks, som är en av ligans bästa.

Buccs D har visat sig vara riktigt bra och jag ser inte hur Patriots ska kunna göra en massa poäng.

Buccs har fått över 100 yards i penalty två omgångar i rad. Jag förväntar mig att de spelar mer disciplinerat denna vecka. Det gör stor skillnad.

Mycket tyder på att laget är missnöjda med coachen och det kan snabbt gå utför för detta lag. Men mot Saints kämpade de bra och jag tror att de kommer kämpa på söndag också.

Jag gillar Buccs och över.

Texans@Ravens

Har ingen stark känsla i denna match. Ravens har inte imponerat på mig men det har inte Texans heller.

Jan Banan gillar Texans och över så jag gillar Ravens och under.

Rams@Cowboys

Rams är underskattat men det är Cowboys också. Det visar sig att fler har satsat på Rams än Cowboys, vilket överraskar mig.

Jag tror att Cowboys QB Tony Romo äntligen får till det och han har många vapen till hands. Då vinner de enkelt.

Många spelproffs gillar Rams och jag kan vara fel ute.

Jag gillar Cowboys och under.

Cardinals@Saints

Cardinals har varit lite småmysiga. På söndag får deras D bekänna färg och jag tror att den är vattenlöslig, och WR Lary Fitzgerald har skadeproblem på det.

Saints har vunnit två raka trots att anfallet inte klickat helt. Men det har också varit lite otur. Däremot har D varit bättre än väntat.

Jag tror att det bara smäller till nu hemma i Superdome och Brees och grabbarna gör över 35 poäng.

Många spelproffs gillar Cardinals så jag kan vara fel ute.

Jag gillar Saints och över.

Lions@Redskins

Redskins D läcker som ett såll. Lions O är mycket potent.

RGIII spelar antingen rädd eller småskadad. Det ser inte bra ut. Innan han har kommit igång så kommer jag förmodligen gå emot dem varje match.

Jag gillar Lions och över. Jag har redan spelat dem till +118, 1 unit.

Packers@Bengals

Packers imponerande riktigt mycket i söndags men de möter ett bra D nu.

Jan Banan älskar Packers denna vecka och det gör jag också, tror jag.

Jag gillar Packers och under.

Giants@Panthers

Två riktigt dåliga secondaries mot två potena QB´s. Det blir många poäng tror jag.

Många saker talar för Giants och många saker talar för Panthers. Pass låter som det rätta spelet.

Båda lagen har startat 0-2 och måste nästan vinna för att säsongen inte ska vara över redan nu.

Jag gillar Panthers för att jag måste välja ett lag. Över gillar jag på riktigt.

Falcons@Dolphins

Falcons har skadeproblem på båda sidor av bollen. Deras passrush är försvagat vilket kommer ge Dolphins QB gott om tid vilket han behöver. Deras RB Steven Jackson är skadad vilket är ett stort avbräck.

Dolphins har imponerat hittills men nu möter de ett av ligans bästa lag.

Det finns en matchup som jag tror Dolphins kommer få jätteproblem med. Falcon har en av ligans topp tre WR i Julio Jones. Han är stor som ett hus. Dolphins har en riktigt bra CB i förra Falcons spelaren Brent Grimes. Problemet med honom är att han är kort. Han kommer att få stora problem med Julio Jones. Sätter de någon annan på Jones innebär det ännu större problem.

Dolphins liknar Chiefs hemma förra veckan där jag var försent ute och lirade till för stort handikapp.

Jan Banan älskar Falcons men ändå går oddset åt andra hållet. Det kallas för ”reversed linemovement” när oddset ökar trots att de flesta spelar på dem. Det kan bara betyda en sak – att proffsen spelar på andra sidan.

Det känns som att jag missat tåget nu och får banga spelet på Delfinerna. Jag nöjer mig med att Dolphins att vinna divisionen till 6.50 ser bra ut nu.

Jag gillar Dolphins och under.

Colts@49ers

Jan Banan älskar 49ers hemma. Jag ser inte heller hur Colts ska kunna stoppa 49ers.

Men Colts borde också kunna göra lite poäng och kan kanske hänga med på poängtavlan.

Jag gillar Colts och över.

Jaguars@Seahawks

Jaguars är ligans sämsta lag för tillfället. De blev slaktade av ett av ligans sämsta lag – Raiders.

Jaguars stjärna RB Maurice Jones-Drew har skadeproblem och om han spelar så lär han inte vara hundra i alla fall.

Seahawks är ligans bästa lag för tillfället. De slaktade ett av ligans bästa lag – 49ers.

Seahawks har ligans bästa hemmaplan och vann alla åtta matcher förra året.

Alla vet att Sjögurkorna vinner. Alla vet att det blir slakt. Alla spelar på dem.

Men 19,5 poäng i handikapp är löjligt mycket. Särskilt när totalen är 40,5. Jag håller för näsan och spelar på andra sidan.

Jag gillar Jaguars och över.

Bills@Jets

Vissa verkar imponerade av Bills. Det är inte jag. Jets lirar i samma divison och kan Bills utan och innan. De suger men har ett bra försvar som jag tror kommer ställa till problem för Bills rookie-QB E. J. Manuel.

De kommer också kunna stoppa Bills rungame som annars är potent.

Jag tror på Jets och över.

Bears@Steelers

Jag fortsätter köra autofade på Steelers. Att de skulle suga var en av mina stora idéer för säsongen och jag verkar få helt rätt.

Bears har imponerat på mig. De kommer göra poäng och jag ser inte hur Steelers ska kunna hänga med i svängarna.

Jag gillar Bears och under.

Raiders@Broncos måndag

Ett av ligans sämsta lag borta mot ett av ligans bästa lag hemma kan väl bara sluta på ett sätt? Ja, förmodligen.

Broncos har imponerat, och det har inte Raiders gjort.

Jag är inte sugen på att spela Raiders men det är rätt sida.

Jag gillar Raiders och under."
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-20, 17:49   #10
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Jan Banan gillar Texans och över så jag gillar Ravens och under.

Om man inte har någon känsla för den matchen, hur kan han då gilla två spel i den matchen bara för att public är på andra sidan?

Nu vet jag inte om han spelar allt han gillar, men om han gör det, är det inte dåligt att hitta värde på en sida och över eller under i varje match.
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-20, 18:00   #11
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Han spelar ju inte det han skriver att han tror på med riktiga pengar. Han spelar kanske 5 spel per omgång med riktiga pengar, d.v.s de spel han tror mest på. Hittills bland annat Buccaneers +7 @ 2.08. Han lägger alltså upp alla matcher och väljer sida + Ö/U i varje match.


Han hade 55 % hitrate förra säsongen (alltså baserat på hans feelings över alla matcher, 512 spel). Den här säsongen är han 43-23-1 hittills på sina "feelings". Jag provar att rygga alla hans feelings med lägre insats flatbet, för större volym med låg ROI.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2013-09-20 klockan 18:31.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-21, 00:28   #12
 
rakaas avatar
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 13
Sharp$: 6


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hur bra är Jaguars qb Chad Henne? och vem fan är Jan Banan och vart kan man se hans picks?

Senast redigerad av rakaa den 2013-09-21 klockan 00:29.
rakaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-21, 00:47   #13
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Haha Jan Banan är ett annat ord för public.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
rakaa (+3)
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-22, 09:35   #14
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag lirar Vikings -6.5 idag. Browns har QB Weeden och startar Brian Hoyer som bara har en NFL start i sin karriär. Man har även bytt bord stjärn RB Richardson. Backup QB och backup RB i ett lag som bara gjort 1 TD i år. Vikings bör vinna ganska enkelt tror jag.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-22, 10:34   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 358
Sharp$: 1297
Standard

Just nu lutar det mot:

Rams +3.5
Texans -1
Detroit PK
Browns +7
Bucs +8.5
Yoast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td