Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   NFL Fantasy 2015 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/24424-nfl-fantasy-2015-a/)

jaroiten 2015-11-14 18:55

Med 6-3 så är jag mer eller mindre klar för slutspel så vilken QB jag har de närmaste 4 veckorna spelar ingen roll. Och efter det så borde Luck enligt de flesta rapporterna vara tillbaka. Om han fortfarande inte är tillbaka inför slutspelet så får jag väl eventuellt kolla på det då, men tror nog jag kan hitta bra alternativ på waivern också.

Hur som helst så värderas WRs betydligt mycket högre än QBs i 1 QB-ligor. Rivers har överpresterat hittills och nu har han sin #1 WR Allen borta resten av säsongen, Rivers rankas väl kanske som QB 5-10 resten av säsongen medan Beckham lätt är minst topp 4 resten av säsongen bland WRs (Brown, OBJ, Jones, Hopkins). Det är bara att kolla på hur WRs respektive QBs draftas i Fantasy. Ligans bästa QB är väl ungefär likvärdig som WR4 eller RB10. Ligans QB5 är väl likvärdig med WR15 eller RB30 ungefär. :p

jaroiten 2015-11-14 19:30

Men nu efter att ha varit en sväng till matvarubutiken och lugnat ner mig så ber jag om ursäkt för att jag skrev att det var ett hjärndött förslag. För det var det inte, kan se logik i förslaget om man säljer in det från en viss vinkel. Men jag står ändå fast vid att det var ett mycket dåligt förslag i min mening.

Och visst kanske det var lite onödigt att skapa ett inlägg här och gnälla om det, men jag tycker det är trist att det är så lugnt kring den här ligan. Vore kul med lite mer snack och intriger.

fatjake7 2015-11-17 11:21

Haha aa, det var lite roligt förslag men jag har nog med dragit några skambud! Tex när jag ville bli av med David Johnson.

Varför bli arg när man får skambud? Man ska väl inte förvänta sig att det är till sin fördel för oftast är det ju så att det är spelare personen i fråga vill ha samt bli av med. I vissa fall är det ju så att det gynnar båda men det är ändå sällan! Tycker bara det är kul att det händer något mellan matcherna!

Jag själv har nog aldrig fått ett riktigt skambud men den sjukaste traden i år måste nog varit Knile David mot McCoy.

fatjake7 2015-11-17 11:22

Davis*

jaroiten 2015-11-17 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av fatjake7 (Inlägg 466059)
Varför bli arg när man får skambud? Man ska väl inte förvänta sig att det är till sin fördel för oftast är det ju så att det är spelare personen i fråga vill ha samt bli av med.

Jag blir smått irriterad när jag ser sjuka trades gå igenom där det är uppenbart att någon har lurat den mindre erfarna parten i traden. Därför blir jag även irriterad när jag ser försök till liknande, dvs skambud. Givetvis skall trades gynna båda lagen och inte bara ena parten.

Men ja Knile Davis förslaget mot McCoy låter riktigt riktigt sjukt om det inte var typ dagen efter Charles skada och vissa trodde att Davis skulle bli starter i KC medan McCoy hade Karlos att tampas med i Buffalo.

Arch 2015-11-17 20:31

Jag har inget emot att folk får igenom "stölder", jag applåderar det om det inte handlar om att dra över en totalt ovetande newbie.

Däremot gillar jag inte skambud som inte har nån som helst logik i dem. Just nu har jag ett erbjudande för min Marshall, en topp 10 WR där jag får en low end WR3 och en QB som har spelat bra senaste tiden. Hur tänker man? Jag har ju Rodgers, min round 2 pick, jag måste ju köra med honom oavsett vad som händer och hur jag än vill göra. Vad ska jag med en QB till... Om det hade varit ett erbjudande där jag får RB2 och WR2-3 så är jag tvungen att fundera över det...skärpning! :p:cheers:

onilsson 2015-11-17 20:47

Knile Davis traden var precis som du skriver dagarna efter att Charles skada sig. Och kan ju också skriva att det var han som skickade tradeförslaget. Var alltså jag som fick McCoy.

Jag har absolut inga problem med att få skambud. Jag ser det som att man visar intresse för en av mina spelare. Och om jag kan tänka mig att släppa spelaren i fråga så kan man komma med ett motbud och till slut kanske man kan komma fram till något. Om man gör ett förslag som accepteras direkt så finns ju chansen att man kunde ha fått spelaren "billigare". Sen behöver man ju inte gå till överdrift, menar väl snarare att man kan börja med ett lågt bud snarare än riktiga skambud.

Tycker att folk verkar tillräckligt kunniga och vi har ändå lagt in lite pengar så det känns svårt att utnyttja folk. Och så klart ska båda parter känna att man gynnas av traden. Men folk har ju olika åsikter om spelare så även fast att jag inte tycker att den jag byter med gynnas så betyder inte ju inte det att han inte tycker det.

Jag är förvånad över hur mycket trades det har varit men tycker bara det är kul. Tycker att Doctor Mc Stuffins livat upp ligan med alla sina trades, även fasst jag själv inte skulle vilja tradea riktigt så mycket.

Harletun 2015-11-17 22:54

Vilka tycker ni har bäst lag just nu? Om man startar sina bästa, nu när vi strax lämnar bye-weeks.

Efter en snabb blick så måste jag bara säga att Norrland Knuckleheads har ett ooootroligt starkt lag.
3 top 10 RBs, på WR har han AJ Green och M.Bryant samt en het men småskadad Big Ben som QB.

Sen skadar det inte att ha Panthers som D/ST..

Nädu, håller tummarna att han åker ut innan! (No hard feelings though)

BroderH 2015-11-17 23:06

Citat:

Ursprungligen postat av Harletun (Inlägg 466123)
Vilka tycker ni har bäst lag just nu? Om man startar sina bästa, nu när vi strax lämnar bye-weeks.

Efter en snabb blick så måste jag bara säga att Norrland Knuckleheads har ett ooootroligt starkt lag.
3 top 10 RBs, på WR har han AJ Green och M.Bryant samt en het men småskadad Big Ben som QB.

Sen skadar det inte att ha Panthers som D/ST..

Nädu, håller tummarna att han åker ut innan! (No hard feelings though)

Det är mitt lag, synd bara att dom aldrig presterar samtidigt och att jag ser ut att missa slutspel...

Harletun 2015-11-17 23:13

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 466124)
Det är mitt lag, synd bara att dom aldrig presterar samtidigt och att jag ser ut att missa slutspel...

Du ligger ju på slutspel just nu så det finns nog rätt stor chans att du går vidare!

Men förstår din känsla lite, har gjort 70p mer än den som gjort nästmest poäng och 100p mer än de flesta, så lite besviken med att bara vara 6-4 just nu.

Men men bara bita ihop och ta sig till slutspel, har tufft schema kvar så verkligen inget garanterat, tyvärr.

fatjake7 2015-11-18 02:06

Sjukt svårt att avgöra vem som har bäst lag! Eftersom vi är 14 lag så har ju alla positioner som man verkligen vill förbättra. Tror även det blivit ett gäng skambud pga att man blir desperat och det är skitsvårt att hitta trades som gynnar båda två.

Tyckte RG-knee hade ett riktigt bra lag när falcons offense var on fire men som nu går lite knackigt.. Tyckte även Muscle Hamsters såg riktigt grymt ut innan Foster och Bell blev skadade.

Tror det är vidöppet i slutspelet och kommer hamna mycket om tur!
Lägger en slant på RG-knee ändå!

eddieh 2015-11-18 12:22

Mängden tradeförslag som inkommit till Trainwreck Pussies huvudkontor den senaste månaden, har nu gjort att faxmaskinen har brakat ihop. Kommer skicka en räkning till Dr McStuffins. Är 1-9 och RASANDE på allt vad NFL-fantasy heter.

Arch 2015-11-18 12:50

Eddie, vi slår till i baren och rensar skiten...den här säsongen är inte värt annat än att supa bort den :drunk:

Lazlo 2015-11-18 13:46

Mitt lag är ju egentligen bäst men med mina 4 raka förluster så tycker jag det där med att slå till i baren låter mer intressant än att fortsätta slita av sig håret på grund av alla jävla skador i NFL denna säsongen! :cheers:

mequei 2015-11-18 16:23

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 466151)
Mängden tradeförslag som inkommit till Trainwreck Pussies huvudkontor den senaste månaden, har nu gjort att faxmaskinen har brakat ihop. Kommer skicka en räkning till Dr McStuffins. Är 1-9 och RASANDE på allt vad NFL-fantasy heter.

Sorry,skickar en tårta och raderar ditt faxnummer;)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved