Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   NFL Fantasy 2015 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/24424-nfl-fantasy-2015-a/)

fatjake7 2015-11-23 02:14

Helt okej trade enligt mig! PF behövde ju inte ens carr och ville hellre ha det överlägset bästa försvaret i ligan (poängmässigt). Han fick offra graham som varit en medelmåttig TE i år. Förstår inte uppståndelsen kring denna trade..

mequei 2015-11-23 07:57

Citat:

Ursprungligen postat av Arch (Inlägg 467008)
Nej, jag vet vad du menar, vilket du förmodligen har gemensamt med en stor majoritet av andra fantasy spelare.

Det som jag tycker, det som jag har upplevt genom att spela i "pro" ligor (pengar, keepers, dynasty, allt mellan 10-20 lag) några år innan vi ens började här (återigen menar jag inte att nedvärdera dina erfarenheter och kunskaper, bara sätter upp en referenspunkt) är att trejds ska enbart stoppas när det handlar om collusion eller att balansen rubbas så pass mycket att det påverkar ligan.
Det ska absolut inte spela någon roll om nån vinner (hatar det uttrycket) eller att nån har blivit lurad genom att man säljer en skadad spelare (det är ditt ansvar att kolla allt runt om spelare som du köper) eller att det är fair eller vadsomhelst. Så länge det inte handlar om samarbete mellan 2 parter eller rentav löjliga trejds ska allt stå hela tiden för det är enbart då som ligan har integritet och låter ägarna själva bestämma vad som passar bäst för deras lag och vad som de tycker ska hända i framtiden.

Så fort man kommer in att leta andra skäl för att stoppa trejds så kommer det upp fler problem än man annars brukar ha och det är också min erfarenhet med det hela. Det är klart att det har hänt en och annan gång att LM och ligan har börjat gnälla för mycket och då blir det inte roligt.

Antyder du att den omtalade traden var en lömsk,rutten "collusion"??
Bara svara JA eller NEJ .

mequei 2015-11-23 09:50

Beklagar om den omtalade traden (och kanske en del andra) upprör och ger upphov till lite dålig stämning.

Min tanke var att jag skulle klara denna vecka med att starta Gordon eller Ajayi för att sedan ta tag i RB-situationen nästa vecka, nu vek Sanders ner sig pga kyla och jag var tvungen att starta båda samtidigt som firma Carr/Cooper hade årets sämsta dag. Shit happens.

Förlusten svider, chansen till slutspel lever dock kvar, MEN det som svider mest är att det helt plötsligt inte känns kul att söka den trade jag skulle behöva i veckan! Vad kommer polisen att säga? Hur dålig stämning blir det då?
Kommer det antydningar om fult och vidrigt samarbete?

Jag bygger MITT lag efter MITT sätt att tänka och efter MINA strategier.Kanske inte ser smart ut i allas ögon men det är bara att leva med det. Alla som betalat 1000 kr för att vara med har rätt att göra det samma. Självklart svider vissa trader som andra gör, att min motståndare denna vecka fick in Gronken var ju inget jag jublade och började dansa lambada av, men så är det. Jag misstänker inte att någon har något emot mig för det.

Trades med lag som inte har chansen till slutspel...ja, visst kan vi ha ett problem där. MEN, oavsett trader så minskar oftast tiden som dessa lag lägger ner. Kollar kanske inte waivern lika noga, lägger inte ner lika mycket tid på laguttagning etc. Säger absolut inte att det är så i denna liga, med det är ett potentiellt lika stort problem, eller kanske t o m större, än att vissa upplever vissa trades som suspekta.

Ett sätt att lösa det kan vara att vi nästa säsong sätter en deadline för trades.

Om det inte är ok att tänka outside the box, om alla måste gå efter rankingar och tips, om alla måste tänka på vad ligans poliser och experter ska tycka om allt man gör, då försvinner det roliga. Det är helt omöjligt att få till en liga som blir 100 % "fair" i allas ögon, på riktigt helt omöjligt.

Ha det bra och lycka till i slutspurten

Och glöm inte att Skellefteå AIK är grunden till allt elände

Arch 2015-11-23 11:43

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 467013)
Antyder du att den omtalade traden var en lömsk,rutten "collusion"??
Bara svara JA eller NEJ .

:rolleyes:

Arch 2015-11-25 15:16

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 467007)
Jag har nu märkt att det bara blivit något negativt av mitt försök att underlätta trader så jag kommer sluta med det.

For the record, tycker det här är ett dåligt beslut, att ändra systemet som vi kört hela säsongen till nåt helt annat nu. Skit i gnällspikar och kör som du har brukat, alla trejds går igenom så fort du ser dem om inte något är skumt. Enklast och bäst. :cheers:

Harletun 2015-11-25 16:12

Citat:

Ursprungligen postat av Arch (Inlägg 467369)
For the record, tycker det här är ett dåligt beslut, att ändra systemet som vi kört hela säsongen till nåt helt annat nu. Skit i gnällspikar och kör som du har brukat, alla trejds går igenom så fort du ser dem om inte något är skumt. Enklast och bäst. :cheers:

Känns lite konstigt att bli kallad gnällspik för att man har en åsikt.
Inledde ju själv med att "vet inte om det är jag som är löjlig" för att jag inte tyckte min åsikt var självklar utan ville se hur andra kände.
Enligt mig var denna trade inte fair och tyckte inte den skulle bli godkänd på 10min.
Jag har dock blivit motbevisad och anser inte att jag fortsatt driva diskussionen på ett negativt sätt utan har köpt att folk faktiskt inte höll med mig, jag hade med andra ord helt fel i detta fall.

Enligt mig är detta inte definitionen av en gnällspik och det är synd att du tycker det.

Juret 2015-11-25 17:02

Free market, trade deadline. Varför komplicera

Arch 2015-11-25 19:56

Citat:

Ursprungligen postat av Harletun (Inlägg 467373)
Enligt mig är detta inte definitionen av en gnällspik och det är synd att du tycker det.


Menar allmänt om alla, eftersom alla trejds som inte är helt galna bör tillåtas. IMHO

Serj 2015-11-29 13:39

Som en av de inblandade parterna kan jag ju bara säga att det som jaroiten skrev stämmer bra som en kort sammanfattning, jag behövde inte Carr och var i behov av RBs. Gav bytet DRMC mer i form av fler poäng? Mycket möjligt. Kände jag att vi både tjänade på bytet? Ja, och då är jag nöjd.

Arch skriver att jag inte ens borde göra trejds för att jag är borta från playoffs-bilden, och speciellt inte trejds för att "hjälpa" ett lag som kämpar för att komma in i playoffs.

Jag kan ju inte ta hänsyn till folks försök att nå slutspel och att jag bara skulle trejda med folk som jag vill eller inte vill ska nå dit (har ingen personlig connection med någon här inne), jag ser om mitt eget hus och försöker göra det som för tillfället är bäst för mitt lag för att försöka plocka ett par segrar på de matcher som är kvar för att man vill vinna, slutspelsplats eller ej.

Arch 2015-11-29 17:30

Citat:

Ursprungligen postat av Serj (Inlägg 468044)
Arch skriver att jag inte ens borde göra trejds för att jag är borta från playoffs-bilden, och speciellt inte trejds för att "hjälpa" ett lag som kämpar för att komma in i playoffs.

Jag kan ju inte ta hänsyn till folks försök att nå slutspel


Men, grejen är att du kan visst göra det. Speciellt i en 14-lag liga där det finns en större spridning på bra spelare.

Som du kanske såg, så är det ok för mig att vara spoiler och försöka ställa till det för andra. Jag har mycket mer respekt för en ägare som gör det än för den som bara ger upp efter ett tag.
Ett sätt är att vägra trejds med bättre lag som behöver hjälp. Ett annat sätt är att göra trejds med dessa lag och försöka slå de som kämpar att nå slutspelet. Det kommer inte att ge dig några vänner direkt, men det är ju kul grej att göra om man har haft en dålig säsong och inte har nåt att spela för egentligen.

:cheers:

Serj 2015-11-29 17:49

Fair point I guess. Sen är det ju också som du skriver kanske lite spridning på skickligheten och även om jag aldrig känt mig lurad vid ett trade så kanske man fortfarande har lite att lära.

BroderH 2015-11-30 14:35

Då kan vi gratulera Omaha Baby till seriesegern med en omgång kvar!

Själv brände man en 17 poängs ledning inför nattmatchen, torskade med två poäng vilket i praktiken var ett missat field goal...

Arch 2015-11-30 15:13

Grattis! Ez pz

Och apropå ingenting, vad var det där för en jävla match mellan Seahawks och Steelers...och Revis med hjärnskakning när han ska markera Laz's WR...cmon! Mr. Crockett nu att bära, 7/125/2 yeah baby!

BroderH 2015-12-01 15:18

Jag tycker det är extremt tveksamt när lag byter spelare med varandra vecka till vecka. Förra veckan trejdades Barnidge mot Cooper och nu går spelarna tillbaka! Luktar dubbelspel lång väg och det är iaf jag kommer att lägga veto emot. Hoppas fler gör det samma, ser inte snyggt ut!

Misär 2015-12-01 15:54

Ligger inget dubbelspel som helst bakom. Gronk är skadad och jag behöver få in en TE. Fick erbjudandet och tyckte det makes sense.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved