Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   NFL Fantasy 2015 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/24424-nfl-fantasy-2015-a/)

mequei 2015-12-01 17:31

Citat:

Ursprungligen postat av Harletun (Inlägg 468311)
Vet inte varför du anser att en WR som gjort färre poäng skulle vara "bra mycket mer" värd än en TE som presterat bättre?

Gällande att ersätta WR kontra TE så handlar det ju främst om att det inte finns så många TE att hämta från waivern som har en uppsida på att leverera 10p.
Att ha en TE som levererar över 10p vecka efter vecka är typ som att spela med en man extra i vissa matcher, därför skulle jag värderat Barnidge högre om jag var DRMC då han nu måste ta upp en TE på waiver och hade ändå Evans/Sanders som WR1/2.

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 468321)
Personligen så tror jag att inte ens Pettine är så tjurskallig så han inte låter sin bästa qb lira.

Mm, ska blii spännande att se. Känns dock som de tröttnat på Johnny Boy och min trade bygger på att han får nöta bänk :)

Är ju det som borde va kul med Fantasy, att vi har olika tankar och synsätt.

fatjake7 2015-12-01 22:33

Jag vet inte vem Ciara är här inne men får jag fråga hur du tänkte med traden med gronk?
Visst att hans tillstånd är osäkert men det låter ju som att det inte är så allvarligt. Jag förstår att du inte kan vänta på honom och måste tradea iväg honom. Du fick tillbaka Barnidge och du valde då att tradea gronk moooot.... Delaine Walker... Ska du alltså spela han på flexen? Kan ju säga att du kunde nog ha fått en betydligt bättre från alla som är klara för slutspel.

Jag anar inget fusk eller något men undrar bara hur du tänker. Kanske jag som överreagerar men lite trist när en stark konkurrent i stort sett får Gronk.

Misär 2015-12-02 05:28

Den tar jag på mig fatjake.

Ja, jag ville byta bort Gronk för att ha en chans på slutspel

I efterhand inser jag givetvis att jag kunde fått mycket bättre alternativ nu när jag får in Barnidge på TE. Av någon anledning var jag fast i att jag måste byta mot en TE när banan nu i självs verket låg öppen för en flex.


Dåligt tänkt av mig. Sorry för att det skapade obalans. :skamsen:

BroderH 2015-12-02 17:40

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 468321)
Personligen så tror jag att inte ens Pettine är så tjurskallig så han inte låter sin bästa qb lira.

Tydligen så är han det. Davis startar week 13.

jaroiten 2015-12-08 20:51

Får gratta Lazlo till en fin avslutning av säsongen. Verkar som ditt utbrott ang. tradereglerna fick fokus att flytta från LM-uppdraget till GM-arbetet. :popcorn:

#1 Omaha - #8 Lazlo
65%-35% Omaha

#2 Muscle - #7 Lillis
70%-30% Muscle

#3 Jesus - #6 DJ BoBo
60%-40% Jesus

#4 Knee - #5 Norrland
55%-45% Norrland

BroderH 2015-12-08 21:46

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 469249)
Får gratta Lazlo till en fin avslutning av säsongen. Verkar som ditt utbrott ang. tradereglerna fick fokus att flytta från LM-uppdraget till GM-arbetet. :popcorn:

#1 Omaha - #8 Lazlo
65%-35% Omaha

#2 Muscle - #7 Lillis
70%-30% Muscle

#3 Jesus - #6 DJ BoBo
60%-40% Jesus

#4 Knee - #5 Norrland
55%-45% Norrland

Tar du bets? ;)

jaroiten 2015-12-08 22:21

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 469253)
Tar du bets? ;)

Det beror på vad du ska betta på och vad du ska ha för odds. :):evilgrin39:

Ångrar för övrigt fortfarande att jag inte bytte OBJ mot Rivers. :lol:

Arch 2015-12-08 23:10

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 469249)
Får gratta Lazlo till en fin avslutning av säsongen. Verkar som ditt utbrott ang. tradereglerna fick fokus att flytta från LM-uppdraget till GM-arbetet.

Pish posh! Veckan mot mig åker Revis på hjärnskakning och hans Landry gör 13/165/1 för 22pts för att nästa vecka göra 2/5/0 SKEELZ BRAH!

Ja, jag är sur, FU alla och era lotto veckor




Spoiler:
Go get 'em Laz :cheers:
Lycka till allihop

jaroiten 2015-12-08 23:27

Ingen aning vilket lag du har Arch. Men hursomhelst så är det ju svårt att klaga på några större orättvisor. De 7 lagen som gjorde mest poäng klarade slutspel, Lillis var enda som klarade sig in utan att vara topp 8 i scoring. :p

Rätt otroligt att det ändå är så pass "rättvist". Lite trist dock att det inte spelar någon roll vilken plats man kommer på så länge man kommer till slutspel. Borde antingen vara bye för de bästa eller hemmaplansfördel för högre seeden tycker jag. (Men givetvis inget jag tycker skall implementeras till denna säsong. :sweatdrop:)

Arch 2015-12-09 00:54

Mitt lag har "Arch" inom parentes :p och nej, jag skojar bara, även om man själv tycker man borde varit med (har förlorat 3 matchups med 6, 3 och 1 pts och ytterligare 2 andra för att ha valt fel spelare/försvar och sen ...krattan Rodgers...) så är allt bara en del utav det stora spelet. Alla har åkt på mer eller mindre dåliga saker i år...Eddie lite mer än andra, men fuck him, garanterat förtjänat :drunk:

Bye veckor funkar med olika format (tycker personligen det är mer spännande utan), med 14 lag är det svårt att få in dem. 12 lag är lite lättare med byes om man har 6 till slutspel

jaroiten 2015-12-09 03:14

Citat:

Ursprungligen postat av Arch (Inlägg 469266)
Bye veckor funkar med olika format (tycker personligen det är mer spännande utan), med 14 lag är det svårt att få in dem. 12 lag är lite lättare med byes om man har 6 till slutspel

Tycker lätt man kan ha 6 lag till slutspel även på en 14 lags serie. Då är det ändå över 42% av lagen som går till slutspel. I riktiga NFL är det bara 37.5%. :)

Jag tycker att det är roligare om vad man gör under 13 veckor har lite större betydelse än att en tidig skada på ens RB i vecka 14 kan leda till en knapp förlust och respass som t.ex. kan hända för Omaha mot Lazlo. Dessutom så ger det också även topplagen anledning att spela på hårt större delen av grundserien och inte bara chilla från typ vecka 10. Visst det är extra trist för bottenlag som bli avhängda ännu tidigare. ;) Annars kan man ge t.ex. 5 poängs fördel till det högre seedade laget i slutspelet.

En variant som ESPN inte har stöd för men vore rätt kul tycker jag är att 5 bästa går till slutspel. Ettan och tvåan får bye, och sen delas ett wild card ut till laget som plockar flest poäng under de 4 sista veckorna. Är det laget redan topp 5 så får lag 6 i tabellen wild cardet. :offtopic:

BroderH 2015-12-09 06:38

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 469262)
Ingen aning vilket lag du har Arch. Men hursomhelst så är det ju svårt att klaga på några större orättvisor. De 7 lagen som gjorde mest poäng klarade slutspel, Lillis var enda som klarade sig in utan att vara topp 8 i scoring. :p

Rätt otroligt att det ändå är så pass "rättvist". Lite trist dock att det inte spelar någon roll vilken plats man kommer på så länge man kommer till slutspel. Borde antingen vara bye för de bästa eller hemmaplansfördel för högre seeden tycker jag. (Men givetvis inget jag tycker skall implementeras till denna säsong. :sweatdrop:)

Vad menar du med hemmaplansfördel?

jaroiten 2015-12-09 06:59

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 469274)
Vad menar du med hemmaplansfördel?

Att man ger ena laget (det laget som kom högre i grundserien) ett visst antal poängs handikapp (3-5 poäng med våran poänginställning hade ju varit passande imo). På samma sätt som det bättre laget får spela på hemmaplan i "riktiga" NFL.

BroderH 2015-12-09 07:43

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 469275)
Att man ger ena laget (det laget som kom högre i grundserien) ett visst antal poängs handikapp (3-5 poäng med våran poänginställning hade ju varit passande imo). På samma sätt som det bättre laget får spela på hemmaplan i "riktiga" NFL.

Ok, jag förstår. Kan vara en idé. Å andra sidan är ju säsongsligor i fantasy mer eller mindre tur i alla fall. Skador kan sabba mycket, eller att man bara har otur. Jag hade näst mest poäng i ligan men tog mig nätt och jämnt till slutspel.

Vissa veckor ser man ju att man har dåliga matchups men det är svårt att göra något åt det.

Skulle vilja prova en veckas fantasy som t ex Draftkings, men man verkar inte kunna regga sig mot utlandet.

Off topic: En veckas fantasy om pengar blir allt mer populärt i USA. Finns det någon motsvarighet i Europa för vanlig fotboll?

jaroiten 2015-12-09 07:49

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 469278)
Off topic: En veckas fantasy om pengar blir allt mer populärt i USA. Finns det någon motsvarighet i Europa för vanlig fotboll?

Ja, det är extremt populärt i USA. Finns till exempel fanteam.com som jag har kört lite på men det är rätt få spelare där och jag gillar inte direkt sidan av en rad olika anledningar.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved