Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   NFL Fantasy 2016 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/26839-nfl-fantasy-2016-a/)

mequei 2016-09-05 06:16

Bra jobbat Lazlo!!

MonstersOfTheMidway 2016-09-05 07:38

Instämmer, bra jobbat Laz. Du räddade kvällen/natten där. Hade varit svårt att få ihop en dag till.

Men det kanske hade varit bäst för mig. Lillen hade inte sovit på hela helgen så jag måste erkänna att jag nickade till ett par gånger och slog tom huvudet i tangentbordet en gång.

Men en intressant draft.

OBJ stackade RB:s, ska bli skoj att följa.

En sak till!

Logga in tidigt ikväll, det funkar inte för mig nu så logga in så tidigt som möjligt och var sedan online tills draften =)

:hurt:

BroderH 2016-09-05 09:30

Instämmer med föregående talar, bra jobbat Lazlo!

Är liiiiite trött idag....

BroderH 2016-09-05 13:27

Vad tycker ni era lag? Försöker mig kanske på nån oddssättning ikväll :)

Lazlo 2016-09-05 19:29

Tack ska ni ha guys! :cheers:

Blev lite bökigt men det löste ju sig tillslut, även om det tog några minuter extra vid alla pauser. Jag tror dom flesta överlevde ändå :)

Kände att det fanns en risk att jag inte riktigt skulle kunna sköta min egna draft på bästa sätt när jag fick en hel del annat att pyssla med under hela draften.

Nu med facit i hand så känner jag mig nog rätt nöjd med mitt lag ändå så jag ska inte klaga. Skönt att man inte behövde känna att problemen gjorde att man tappade själv i draften. Om inte annat så har jag nu något att skylla på sen om det går åt helvete :lol:

Får hoppas det flyter på lite bättre ikväll och roligare med auction då det blir huggsexa på alla spelare och man får varken för eller nackdel av draftposition.

Angående waiverförändringar så verkar det inte vara så många som är inne på samma spår som Jaroiten och Juret, iaf ingen mer som säger något om det. Vi skulle kunna köra en omröstning i draftlobbyn för liga 2 ikväll vid kl 22 innan vi startar draften för att se om folk vill ha som det är nu eller ändra!?

För min del spelar det ingen roll vad vi kör för waiverregler utan det viktiga är att dom flesta får som dom vill. Därför vet jag inte om det går att byta regler för att 2 av 14 önskar det? Som sagt, vi kan checka av vad folk vill ha i liga 2 i draftlobbyn innan vi drar igång ikväll...

BroderH 2016-09-05 19:36

Vad är alternativet för waivers, om vi inte kör som det är inställt nu?

Lazlo 2016-09-05 20:13

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 504324)
Vad är alternativet för waivers, om vi inte kör som det är inställt nu?

"Move to last after claim"

Man hamnar sist i listan när man plockat en spelare från waivers.



"Waiver auction"

Varje spelare som hamnar på waivers får man chans att lägga ett dolt bud på. När waiverperioden går ut så hamnar spelaren i det laget som la högsta budet.

Man ser alltså inte vad dom andra budat eller om någon annan lagt bud heller. Om ingen lägger något bud så hamnar spelaren på free agent när waiverperioden går ut.

Man har en waiverbudget som gäller för hela säsongen och då så får man välja själv hur man fördela denna budgeten på eventuella waiverspelare.

jaroiten 2016-09-05 20:22

Tack, jag tycker båda waiver alternativen som Lazlo la fram är bättre än det vi kör med. Men är väl för tätt inpå draften för att ändra på något nu.

Med 14 lag och hyfsat djupa bänkar lär det ändå inte finnas så mycket värt på waivern så spelar inte så jättestor roll vilken variant man väljer kom jag på efter att ha tänkt efter lite.

ExtraCheese 2016-09-05 20:38

Problem att logga in även idag, så sitter någon och väntar med att hoppa in, så bör personen nog börja försöka göra det nu :rolleyes:

BroderH 2016-09-05 21:31

Ok, mig kvittar det hur vi gör med waivers. Men ser inga problem med att ha det som vi har det nu, kanske lite sent att ändra reglerna?

mequei 2016-09-06 06:19

Angående wivern tycker jag att båda alternativen som Lazlo la fram är bättre än det totalt värdelösa systemet som finns idag.

Jag röstar för "move to last after claim"


Hata Skellefteå

MonstersOfTheMidway 2016-09-06 07:58

Morgon,

Helt missat det med waivers, var nog en självklarhet att det skulle vara allt utom reverse.

Men nu är det ju draftat i båda ligorna så...

Men jag håller fullständigt med om att reverse är totalt värdelöst.

Move to last är det enda riktiga. Gör man ett claim så ska man ställa sig sist i kön, enkelt, rättvisst och standard.

För övrigt var det en sjuhelsikes auction draft. Faktiskt riktigt skoj. Tyvärr vaknade lillen och var helt vansinnig så frugan fick drafta åt mig ett par gånger. Som tur var hade jag en lista på spelare jag ville ha osv. så hon lyckades väl OK.

Hur Grossman lyckades få det laget är för mig helt ofattbart...vilket geni. Det är ett superlag från topp till bottom.

Ha det bra!

/J

MrPoker 2016-09-06 08:02

Byt absolut waiversystem.

Helst Waiver auction, men även Move to last är himmelskt mycket bättre än vad som är inställt nu.

Emeffeff 2016-09-06 09:52

Vad fan, ska vi ändra reglerna nu? Det känns väl lite sent, klart att de som fick bäst lag inte vill ha reverse order på waiverordningen. :p

Juret 2016-09-06 10:06

Har sagt det om waivers hela tiden..



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved