Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   NFL Fantasy 2016 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/26839-nfl-fantasy-2016-a/)

gide76 2016-07-23 11:30

Jag måste tyvärr avsäga min mina platser. Känner att tiden inte räcker till för att kunna köra detta till 100% och då intresset för platserna verkar stort så är det bättre att någon annan får ta dem.

Arch 2016-07-23 11:56

Jag vill bara ge notis om att min plats i den andra ligan är tillgänglig då jag håller på med lite livsbyte, inklusive jobb byte och möjligen stad eller boende.

Jag är fortfarande med i en liga, så mycket kan jag hinna med - och jag vill vara i den som har mest prestige, där vi har vår crème de la crème av spelare för jag är bara intresserad i att ta stora skalper i år :p

Till Laz skickar jag min betalning på samma gamla sätt, oavsett draft rankingen, en ukrainsk transa och en pinch of white...

BroderH 2016-07-23 12:20

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 498654)
I roto så finns det inga interna matcher varje vecka utan tabellen avgörs helt enkelt baserat på vem som gjort flest poäng under säsongen, alltså försvinner ett turmoment ur ligan men även spänningen med matchups varje vecka. Kan googla "rotosserie" för mer info. Här är en diskussion om vad som är bäst av h2h och roto.

http://forums.rotoworld.com/topic/26...ich-is-better/

Ifall man skall köra rotosserie kanske det är bra med små veckopriser (alternativt etapp-priser) utöver totalen för att hålla lag i botten motiverade.

Ok det känner jag till, kände dock inte igen namnet. Roto blir kanske mer rättvist men inte lika spännande.

Jag kan också avsäga mig en plats när vi ser ut att bli så många. Vill då ha standard poängberäkning och snakedraft. Om mitt avhopp från andraligan skapar problem så kan jag vara med men helst inte.

Lazlo gör väl en sammanställning över deltagare efter 31/7?

MrPoker 2016-07-23 17:13

Jag föredrar auction, PPR och roto.

ExtraCheese 2016-07-26 16:03

Oi oi. Ni vart tidigt ute. Missade detta så jag är väl sent ute och ligger långt ner i kön :sad44: , men jag anmäler intresse till alla. Inte överförtjust i Roto dock.

Lazlo 2016-07-26 22:41

Citat:

Ursprungligen postat av ExtraCheese (Inlägg 499249)
Oi oi. Ni vart tidigt ute. Missade detta så jag är väl sent ute och ligger långt ner i kön :sad44: , men jag anmäler intresse till alla. Inte överförtjust i Roto dock.

Borde gå att lösa en plats till dig också. Som jag skrev inledningsvis så har tidigare deltagare företräde till platserna och du har ju varit med tidigare säsonger.

Viktigt bara att alla är lite alerta och hör av sig när ligorna ska formeras nästa vecka, snabbt fixa en betalning som säkrar en plats när ligorna. Ibland kan det ta veckor innan man hör något igen från dom som anmälde sig tidigt och så länge kan vi ju inte vänta utan då går platsen över till någon annan.

BroderH 2016-07-27 08:58

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 499473)
Borde gå att lösa en plats till dig också. Som jag skrev inledningsvis så har tidigare deltagare företräde till platserna och du har ju varit med tidigare säsonger.

Viktigt bara att alla är lite alerta och hör av sig när ligorna ska formeras nästa vecka, snabbt fixa en betalning som säkrar en plats när ligorna. Ibland kan det ta veckor innan man hör något igen från dom som anmälde sig tidigt och så länge kan vi ju inte vänta utan då går platsen över till någon annan.

Så snart ligorna är formerade så tycker jag att du sätter en deadline för betalning och en kölista. Betalningen ska vara gjord i god tid innan draften så ev ersättare hinner betala.

Vore fint om du kunde sätta draftdatum redan när ligorna formeras, det kommer aldrig funka om alla ska komma överens. Ett datum och klockslag en månad innan borde alla kunna anpassa sig till.

MonstersOfTheMidway 2016-07-27 09:40

Tillbaka efter ett par dagar i fjällen utan mobil täckning. Varit aktivt här ser jag. En massa intressanta idéer och förslag.

Jag ställer min plats i "andra" ligan till förfogande. Det kan låta märkligt men jag vill gärna vara med i "huvudligan" där alla rutinerade rävar finns. Blir det ingen plats där så hoppas jag på en plats nästa är. Har byggt upp ett litet mål att besegra Juret osv så motivationen ska vara på topp!

Jag lägger som sagt extremt mkt tid på detta och vill då fightas i topp ligan med normala regler. Vad jag förstår blir kanske andre ligan lite andra regler och det lockar lite mindre.

Ska bli intressant och se hur ligorna formas inom kort. Pengarna ligger redo för överföring!

/Jonas

BroderH 2016-07-27 11:01

Citat:

Ursprungligen postat av MonstersOfTheMidway (Inlägg 499492)
Tillbaka efter ett par dagar i fjällen utan mobil täckning. Varit aktivt här ser jag. En massa intressanta idéer och förslag.

Jag ställer min plats i "andra" ligan till förfogande. Det kan låta märkligt men jag vill gärna vara med i "huvudligan" där alla rutinerade rävar finns. Blir det ingen plats där så hoppas jag på en plats nästa är. Har byggt upp ett litet mål att besegra Juret osv så motivationen ska vara på topp!

Jag lägger som sagt extremt mkt tid på detta och vill då fightas i topp ligan med normala regler. Vad jag förstår blir kanske andre ligan lite andra regler och det lockar lite mindre.

Ska bli intressant och se hur ligorna formas inom kort. Pengarna ligger redo för överföring!

/Jonas

Kul med en riktig NFL-fantast! Hur många timmar lägger du på NFL under säsong? Bettar du på NFL också? Vilka håller du på?

Många frågor men kul med en riktig entusiast, finns ju inte så många i det här landet.

MonstersOfTheMidway 2016-07-27 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 499498)
Kul med en riktig NFL-fantast! Hur många timmar lägger du på NFL under säsong? Bettar du på NFL också? Vilka håller du på?

Många frågor men kul med en riktig entusiast, finns ju inte så många i det här landet.

Hej B,

Under säsongen lägger jag väl 2-3 timmar per dag och söndagar är då heliga. Frugan har lärt sig att jag är oanträffbar då. Har ju följt nfl så länge jag kan minnas. Har flertalet vänner i USA som gjort att jag är mkt intresserad av all us sport.

Laget jag håller på får du gissa...har ju en del ledtrådar i mitt namn och logo. Har hållt på laget sedan jag såg min första nfl match. Har även varit i denna stad flera gånger.

Absolut, levde tidigare på betting och framförallt us sport då och nfl mest. Tyvärr så ser mitt liv annorlunda nu som gammal 35+ så jag har dragit ner på det rejält.

Spelar fortfarande varje söndag men inte mkt mer än så. Super Bowl är dock undantaget, då blir det en del. :innocent:

Stämmer absolut som du säger, nfl har ingen stor skara i Sverige men de som är intresserade är oftast inbitna rävar. Trist att vi i dagens samhälle inte kan hitta bättre på tv än Visat gänget. De är skrämmande dåliga. Har haft Gamepass sedan start och det är magiskt bra. Full HD och bra gubbar i studion.

Själv då? Sett ngn match live?

Vi ska till England i år, minst 1gång. Tror det blir fler gånger. Lite tråkiga matcher dock.

Ha det gött!

BroderH 2016-07-27 18:43

Citat:

Ursprungligen postat av MonstersOfTheMidway (Inlägg 499508)
Hej B,

Under säsongen lägger jag väl 2-3 timmar per dag och söndagar är då heliga. Frugan har lärt sig att jag är oanträffbar då. Har ju följt nfl så länge jag kan minnas. Har flertalet vänner i USA som gjort att jag är mkt intresserad av all us sport.

Laget jag håller på får du gissa...har ju en del ledtrådar i mitt namn och logo. Har hållt på laget sedan jag såg min första nfl match. Har även varit i denna stad flera gånger.

Absolut, levde tidigare på betting och framförallt us sport då och nfl mest. Tyvärr så ser mitt liv annorlunda nu som gammal 35+ så jag har dragit ner på det rejält.

Spelar fortfarande varje söndag men inte mkt mer än så. Super Bowl är dock undantaget, då blir det en del. :innocent:

Stämmer absolut som du säger, nfl har ingen stor skara i Sverige men de som är intresserade är oftast inbitna rävar. Trist att vi i dagens samhälle inte kan hitta bättre på tv än Visat gänget. De är skrämmande dåliga. Har haft Gamepass sedan start och det är magiskt bra. Full HD och bra gubbar i studion.

Själv då? Sett ngn match live?

Vi ska till England i år, minst 1gång. Tror det blir fler gånger. Lite tråkiga matcher dock.

Ha det gött!

Kul!

Jag såg min första match 1989 när Bengals slog Houston Oilers i AFC Championship (tror jag) och har hållit på dem sen dess. Ska över till London i höst och se dom live för första gången. Har tidigare sett en livematch i staterna.

Jag lägger något mindre än dig då jag jobbar mycket och har småbarn hemma, men uppåt 10-15 timmar i veckan blir det nog under säsong.

Jag var tidigare aktiv som både spelare och domare i ca 10 år så kärleken till sporten är stor. Den överlägset roligaste sporten att spela!

MonstersOfTheMidway 2016-07-27 18:55

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 499543)
Kul!

Jag såg min första match 1989 när Bengals slog Houston Oilers i AFC Championship (tror jag) och har hållit på dem sen dess. Ska över till London i höst och se dom live för första gången. Har tidigare sett en livematch i staterna.

Jag lägger något mindre än dig då jag jobbar mycket och har småbarn hemma, men uppåt 10-15 timmar i veckan blir det nog under säsong.

Jag var tidigare aktiv som både spelare och domare i ca 10 år så kärleken till sporten är stor. Den överlägset roligaste sporten att spela!

Trevligt, Cin räddade mig mkt ifjol. Tills Dalton skadade sig och Eifert likaså. Roligt lag med Hill och Gio. Plockade Dalton som waiver week1.

Trist att Eifert är skadad.

Som tur är så lägger sig killen tidigt så man har ju ett par timmar på kvällen. Har dessutom ett fritt jobb så det blir en del på jobbet också!

Oj då, skoj. Har många vänner som är aktiva och även domare. Men jag kan tyvärr inte tycka att Sverige amerikansk fotboll är bra. Det är inte samma sak som nfl. Ser vårt lokala lag spela varje vecka och jag sliter mitt hår att de inte ser öppningarna, ser blitzar etc. Men, det är ju inte samma förutsättningar.

Vi hade en bra QB i P Juhlin som försvann till crusaders.

Vi kommer säkert ha roliga diskussioner. En likasinnad! Gott...

jaroiten 2016-07-27 19:58

Kan ni inte skaffa ett rum (aka ta detta i PM) istället för att gå off-topic?

BroderH 2016-07-27 20:41

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 499587)
Kan ni inte skaffa ett rum (aka ta detta i PM) istället för att gå off-topic?

Javisst, men det är ju inte så att tråden sjuder av aktivitet direkt....Är väl kul om vi (alla) kan lära känna varandra lite bättre?

MonstersOfTheMidway 2016-07-27 22:28

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 499587)
Kan ni inte skaffa ett rum (aka ta detta i PM) istället för att gå off-topic?

Priceless Jaroiten...jag vet att jag har "stött" mig med dig av någon anledning. Det är väl för att jag, fantasy räven är här för att sno dina pengar eller hur var det du formulerade det =)

Jag håller fullständigt med BroderH, vad är det för fel med att lära känna varandra? Vi är väl här för att vi alla tycker om fantasy och nfl? Varför vara så stel och strikt för?

Men du har självklart en poäng. Jag och BroderH tar våra nfl diskussioner utanför denna tråd.

Ursäkta att vi talade off-topic och gjorde Er upprörda. Det var verkligen inte meningen!!! :idiot::offtopic:

Over and out!

/J.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved