Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   NFL Fantasy 2016 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/26839-nfl-fantasy-2016-a/)

Emeffeff 2016-07-07 14:20

Har aldrig kört fantasy tidigare men är gärna med om det finns plats. Helst i PPR-ligan.

Juret 2016-07-07 18:10

Gärna auction!

MonstersOfTheMidway 2016-07-07 19:57

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 496780)
Vet att jag redan förra året upprörde vissa med mina åsikter angående regler och så vidare. Och nu är jag här igen med en åsikt.. :p

Men jag tycker att ligan skall hållas till folk som faktiskt är eller har varit aktiva på Sharps.se och inte nyreggade konton med ett fåtal inlägg.

Trist om man attraherar massa fantasyrävar som bara är ute efter att sno pengar från oss lite mindre erfarna rookies. Med det sagt så är jag ändå med i båda ligor oavsett. :p Men vore roligt om det skiljde lite mer på ligorna än bara PPR eller inte PPR. Kanske kan köra auktionsdraft i PPR ligan t.ex.?

Hej J,

Åsikter är väl bra? Tråkigt om alla bara varit tysta och accepterat allt. Det är ju med åsikter man kanske får en bättre liga, får fram bra synpunkter och annat smått och gott.

Då din inlägg verkar vara ett svar på min ansökan så måste jag ju givetvis kommentera.

Att man ska ha en massa posts på Sharp är väl totalt ointressant? Är det antal posts som visar om man är seriös, duktig och mer accepterad? Jag har aldrig varit på Sharp tidigare då jag inte haft det behovet. Det är som Lazlo skriver, att det är svårt att hitta svenska fantasy ligor och då exkludera alla som inte har en massa posts på ett forum som Sharp? Näh, du, kom igen.

Antal inlägg har inget med saken att göra. Jag är här för att jag älskar NFL och andas fantasy varje dag. Det borde väl bara det som betyder något?

Det med fantasyrävar...du gav mig ett gott skratt. Är inte detta en liga som strävar efter att vara bra? Att ha bra matcher och duktiga spelare?

Det jag hört om denna liga är att den är väldigt bra, seriös, skoj och trevliga spelare. Menar du då att "mindre erfarna rookies" betyder att spelarna här har "bye" spelare in sina line-ups, tar inte bort skadade innan match osv?

För mig är en liga, som har en rätt så hög insats väldigt erfaren och seriös. Vill du att det bara ska vara dåliga spelare i ligan eller? Är inte konkurrens bra?

För mig är bra spelare jätte viktigt, hur roligt är det att lägga ner timmar, ofta varje dag, när man möter spelare som inte varit aktiva på veckor osv. De anmälde sig och sket sedan i det.

Men jag kanske har missuppfattat vad detta var för liga. Jag lägger ofta ett par timmar om dagen för mitt lag, research, underlag, väder osv. Ska jag bli exkluderad en liga för att jag älskar fantasy?

Jag ser det inte som att sno Era pengar, jag ser detta som en rättvis tävling med likasinnade fantasy spelare. Ett gäng att ha roligt med, smack talks och tuffa matcher.

Jag hoppas verkligen jag kommer med, för nu har du en rival Jaroiten, en som du säkert vill besegra extra mkt =)

Det bjuder jag på! Åsikter har jag gott om och du och jag kommer säkert har sjukt roligt.

Lazlo och övriga:
Kanske lämpligt att ha en liga med mindre insats, för de som kanske inte har mkt tid för fantasy etc och kanske inte tar det lika "allvarligt" som andra. En liga med typ 500kr insats då.

Sedan kan man kanske ha en "super" liga där de som verkligen lägger ner tid fightas, där insatsen kanske tom är ngt mer. 2.500kr kanske?

Det är bara förslag rätt ut i luften.

Jag kör helst standard, snake.

Nu blir det fotboll.

Vi hörs!

MVH / J

BroderH 2016-07-08 10:00

Rätt inställning Monstersofthemidway! Du är varmt välkommen!

BroderH 2016-07-19 11:44

Lyfter väl upp denna tråd igen. Har en polare som vill vara med. Han reggade sig här men kunde tydligen inte posta i tråden. Vad göra?

MonstersOfTheMidway 2016-07-19 22:32

Hej B,

Hände mig också, kunde inte posta så tillslut tog jag kontakt med en ansvarig på forumet som löste det. Var lite surt då jag "tappade" anmälningsplatsen från typ nr 8 till 15, precis utanför en 14 man liga ;)

Så be din polare skicka ett PM till ngn ansvarig, jag skrev till boozt, mest aktiv han.

Lycka till!

Lazlo 2016-07-20 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 498242)
Lyfter väl upp denna tråd igen. Har en polare som vill vara med. Han reggade sig här men kunde tydligen inte posta i tråden. Vad göra?

Det är inga problem. Jag lägger till din polare som näste man i anmälningslistan och om det blir en plats ledig till honom så kan väl du få tag i hans mail för inbjudan?

Jag tänkte att jag håller anmälan öppen juli ut innan vi börjar formera ligorna med antal lag, draftdatum, regler och så vidare.

Det är ju dock helt klart att vi får till 2 ligor detta året (standard+PPR) eftersom vi har minst 10 deltagare per liga, sen får vi se exakt hur många lag det blir per liga.

Trist att du föll ner i listan på grund av att du inte kunde skriva och anmäla dig direkt MonstersOfTheMidway, men jag tror nog att det ska lösa sig med plats även till dig. Alla 14 före dig har ju inte anmält intresse för båda ligorna och i regel så brukar det försvinna någon innan det hela drar igång.

eddieh 2016-07-20 22:41

Kul att det blev sånt gensvar snabbt här i tråden. Ser framemot att delta i två ligor. Som nörd ser jag gärna att draftordningen lottas i god tid så man kan förbereda sig på bästa sätt. Förra året lottades det samma dag som draften om jag inte minns fel. Alldeles för sent i mitt tycke.

jaroiten 2016-07-20 23:59

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 498414)
Kul att det blev sånt gensvar snabbt här i tråden. Ser framemot att delta i två ligor. Som nörd ser jag gärna att draftordningen lottas i god tid så man kan förbereda sig på bästa sätt. Förra året lottades det samma dag som draften om jag inte minns fel. Alldeles för sent i mitt tycke.

Förra året lottades det väl innan? Random.org användes väl? Hursomhelst så bryr jag mig inte när lottningen sker bara den sker utan möjlighet för mygel speciellt nu när folks kompisar osv ska vara med. :p Tror inte det var något mygel förra året, men chansen till att kunna göra det bör elimineras för att inte väcka misstanke.

Om https://www.random.org skall användas i år igen tycker jag att lottningssidan borde läggas ut några dagar innan själva lottningen utförs. :p

BroderH 2016-07-21 08:12

Finns det något sätt att helt eliminera fuskmisstankar? Funderar på om det går att använda lottodragningen på tv? Alla får välja varsitt nummer, första dragna numret får plats 1 osv. De nummer som inte dras går vidare till nästa lottodragning. Det är ju fyra lottodragningar i veckan så med lite framförhållning borde det funka.

Alt. Kenodragningen som går varje dag.

BroderH 2016-07-21 09:22

"Uffe den tuffe" hälsar att han vill vara med i en av ligorna, vilken spelar ingen roll utan han tar där det finns plats.

luggen77 2016-07-21 12:22

Jag är gärna med i någon (helst båda!) om det finns någon plats.

jaroiten 2016-07-22 02:16

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 498420)
Finns det något sätt att helt eliminera fuskmisstankar? Funderar på om det går att använda lottodragningen på tv? Alla får välja varsitt nummer, första dragna numret får plats 1 osv. De nummer som inte dras går vidare till nästa lottodragning. Det är ju fyra lottodragningar i veckan så med lite framförhållning borde det funka.

Alt. Kenodragningen som går varje dag.

Jag håller med, det vore en extra krydda om lottordningen avgjordes "IRL". Lite trixigt med det där förslaget dock då jag antar att man måste faktiskt kolla på sändningen för att se i vilken ordning numren dras i och det kan säkert dröja ett tag innan vissa nummer dras.

Jag hade en rad olika förslag i förra säsongens tråd, bland annat välja (lotta ut) matcher från måltipset och den vars match hade mest mål i sig fick drafta först med olika tiebreakers (i de fall det blev lika många mål).

Men en del tycker säkert det är omständigt och vill bara ha det så simpelt som möjligt och då är RandomPicker ett alternativ som användes förra säsongen. Bara man postar länken till lottningen någon dag eller så innan lottningen faktiskt utförs så att man kan vara säker på att det inte lottas om ifall utfallet inte är som önskat. :p

En sak jag tycker är viktig är också att man har fått betalt från samtliga innan man lottar draftordningen så att inte någon hoppar av bara för att man fick en dålig draftplats.

Juret 2016-07-22 06:12

Auction, problem solved

jaroiten 2016-07-22 07:08

Citat:

Ursprungligen postat av Juret (Inlägg 498507)
Auction, problem solved

Jo, det vore helt klart bäst. :yes:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved