Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   NFL Fantasy 2016 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/26839-nfl-fantasy-2016-a/)

MonstersOfTheMidway 2016-08-02 06:04

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 500135)
Shit vad man känner sig som underdog när man läser detta, hade inte ens noterat att försäsongen börjat... :ohmy::lol:

"Försäsongen" är grymt viktig, då flera skador brukar uppkomma etc. Förra året så draftade jag Kelvin B, Car i en tidig draft liga. Det gick ju sådär för honom. Andra saker är ju avstängningar etc, som Brady. Hur ska man tackla det osv.

Följer extremt noga hur många 1st team reps olika killar får samt hur snacket går ang. RB uppdelningen, blir han 3down back eller kommer det blir RB Com. etc.

Halva nöjet är ju att scouta spelarna innan säsongen =)

MVH /J

BroderH 2016-08-02 07:54

Citat:

Ursprungligen postat av MonstersOfTheMidway (Inlägg 500140)
"Försäsongen" är grymt viktig, då flera skador brukar uppkomma etc. Förra året så draftade jag Kelvin B, Car i en tidig draft liga. Det gick ju sådär för honom. Andra saker är ju avstängningar etc, som Brady. Hur ska man tackla det osv.

Följer extremt noga hur många 1st team reps olika killar får samt hur snacket går ang. RB uppdelningen, blir han 3down back eller kommer det blir RB Com. etc.

Halva nöjet är ju att scouta spelarna innan säsongen =)

MVH /J

Jag håller med! Augusti är nästan den roligaste månaden av NFL-säsongen!

mequei 2016-08-02 09:54

Bekräftar att jag vill ha mina platser i båda ligorna oavsett upplägg.
Röstar för samma upplägg av FA som förra säsongen.

Augusti....drömmen för alla fantasy footballers,magiskt!

Emeffeff 2016-08-02 10:27

Citat:

Ursprungligen postat av MonstersOfTheMidway (Inlägg 500140)
"Försäsongen" är grymt viktig, då flera skador brukar uppkomma etc. Förra året så draftade jag Kelvin B, Car i en tidig draft liga. Det gick ju sådär för honom. Andra saker är ju avstängningar etc, som Brady. Hur ska man tackla det osv.

Följer extremt noga hur många 1st team reps olika killar får samt hur snacket går ang. RB uppdelningen, blir han 3down back eller kommer det blir RB Com. etc.

Halva nöjet är ju att scouta spelarna innan säsongen =)

MVH /J

"Soccer" är min förstasport så brukar inte ha jättemycket tid att lägga ner på AM fotboll, men med tanke på att man är med i fantasy detta året så får det bli ändring på det. Ska vara ruggigt påläst till draften. ;)

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 500132)
Jag vill gärna behålla platsen i liga 1, har aldrig kört fantasy tidigare och snakedraft känns mest lockande/passande för min del. Angående liga 2 så känns det nästan som övermäktig uppgift att vara med där också, men va fan... är sjukt taggad och om ingen annan vill ha platsen så kan jag köra. Ser dock hellre att någon annan tar den!

Ser grymt ut för övrigt, riktigt bra uppstyrt Lazlo! :hattenav:

Läste på auction draft lite nu och det känns väl avancerat att fixa med både det och standardligan som en first-timer, så hoppar helst liga 2. Men i allra värsta fall, om det blir ojämnt antal, kan jag så klart ställa upp.

Lazlo 2016-08-02 23:13

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 500100)
Då ska vi ta och formera ligorna och kicka igång det hela.

Anmälningslistan ser ut som följer:
Spoiler:

Fetmarkerade var med förra säsongen

1. eddieh - båda
2. Lazlo - båda
3. Misär - båda
4. steen - standard+snake , endast en liga
5. Juret - båda
6. BroderH - standard, snake . endast en liga
7. jaroiten - båda
8. fatjake7 - ?
9. mequei - båda
10. Harletun - ?
11. Arch - endast high stakes ligan
12. SH - ppr + auction på allt som går
13. onilsson - ?
14. MonstersOfTheMidway - huvudligan främst, kanske båda?
15. Emeffeff - ligan med snakedraft, helst PPR
16. BroderH's Polare aka "Uffe den Tuffe" - en liga, vilken som
17. luggen77 - båda
18. MrPoker - allt , föredrar auction, PPR och roto
19. ExtraCheese - allt (var med 2014)



Jag tycker att vi ska köra 2 ligor med 14 lag per liga. Vi skulle också kunna köra 3 ligor med mindre lag per liga men jag anser att det blir sämre.


Liga 1 kommer ha samma upplägg som tidigare år:

Snakedraft
standardscoring
H2H

1000 kr i insats per lag
Prisfördelning:
60 % slutspelssegraren
20 % grundseriesegraren
20 % slutspelstvåan

Draften sker söndag den 4 september kl 22:00.
Draftordning lottas så snart alla har betalat, helst redan denna veckan.

http://games.espn.go.com/ffl/leagueo...&seasonId=2016

Deltagare blir:

Spoiler:

1. eddieh
2. Lazlo
3. Misär
4. steen
5. Juret
6. BroderH
7. jaroiten
8. fatjake7
9. mequei
10. Harletun
11. Arch
12. onilsson
13. MonstersOfTheMidway
14. Emeffeff

Vi är 12 stycken som vill vara med från ifjol och samtliga går såklart rakt in i denna ligan. Steen, Arch och BroderH vill endast vara med i 1 liga och ingen hade önskemål att det skulle vara annat upplägg än det vi kommer ha i denna ligan. MonstersOfTheMidway har väl nästan varit mest aktiv av alla och vill vara med i denna ligan och han står också näst på tur som anmälan nummer 14 eftersom SH på plats 13 önskade PPR+auction främst vilket blir nästa liga. Emeffeff får sista platsen då han är näst på tur och vill köra snakedraft vilket måste bli denna ligan.

Här är det viktigt att betalningen sker snabbt eftersom vi gärna vill lotta draftordningen så snart som möjligt och betalningen måste vara klar innan vi lottar. Det finns 3 personer från liga 2 som även vill vara med här så betalar man inte snabbt så går platsen över till någon av dessa.

Tanken är att jag börjar samla in pengar på onsdag och då har man 1 vecka på sig att lösa det innan platsen går över till någon annan.

Jag har även ändrat scoringreglerna från "custom" till "standard". Det som tillkom var följande:

Miscellaneous

Interception Return TD (INTTD) 6
Fumble Return TD (FRTD) 6
Blocked Punt or FG return for TD (BLKKRTD) 6
2pt Return (2PTRET) 2
1pt Safety (1PSF) 1

Team Defense / Special Teams

2pt Return (2PTRET) 2
1pt Safety (1PSF) 1


2pt Return är väl en ny regel från förra säsongen så därför fanns den poängräkningen inte med i vår gamla scoring. Jag kan inte minnas att vi aktivt valt bort Int+Fum+Blo/FG Return från scoringen? Om det så att vi valt att inte ha med denna scoringen så kan jag såklart ta bort det igen men jag satte det till standard nu.




Liga 2 kommer vi köra lite andra regler, något som det snackades om redan förra säsongen.

Auctiondraft
PPR scoring
H2H

1000 kr insats.
Prisfördelning:
60 % slutspelssegraren
20 % grundseriesegraren
20 % slutspelstvåan

Draften sker måndag 5 september kl 22:00.
Draftordning behövs inte lottas eftersom man får buda på alla spelare.

http://games.espn.go.com/ffl/leagueo...eagueId=380986

Deltagare i denna ligan blir följande:

Spoiler:
Alla ska få vara med i någon liga och första 5 här fick ingen plats i den första ligan. SH + MrPoker fördrar auction+PPR så det passar att dom är med här. "Uffe den Tuffe" kan spela var som helst och det blir här eftersom han låg långt ner i anmälningslistan. luggen77+ExtraCheese+MrPoker vill vara med i allt men får nöja sig med en liga främst eftersom dom inte var med ifjol samt att dom anmälde sig ganska sent. Om det sker några avhopp eller byten från liga 1, då kan dom såklart hoppa in även där.

För att sedan fylla ut även denna ligan så får vi fylla på med 9 spelare till. Vi hade 6 spelare från liga 1 som sagt att dom verkligen vill vara med i båda och dom fyller vi på med direkt. Sen har vi 3 platser över och MonstersOfTheMidway kunde vara med i 2 om det krävdes så då lägger jag till han även här.

Sista platserna bör fyllas ut av några från liga 1. Steen+Arch+BroderH vill endast vara med i 1 liga så dom försvinner. fatjake7, Harletun, onilsson har inte sagt något och kanske vill ha den sista platsen? Emeffeff har väl heller aldrig sagt om han endast vill ha 1 plats eller flera? Vill flera av dessa ha platser även i liga 2 så är det ju först i anmälningslistan som får platsen.


1. SH
2. BroderH's Polare aka "Uffe den Tuffe"
3. MrPoker
4. ExtraCheese
5. eddieh
6. Lazlo
7. Misär
8. Juret
9. jaroiten
10. mequei
11. MonstersOfTheMidway (?)
12. Emeffeff (?)
13. (?)<--
--------------------> fatjake7, Harletun, onilsson, ????
14. (?)<--


Vill/kan Emeffeff vara med i endast liga 2 så kan någon av luggen77+ExtraCheese+MrPoker vara med i båda ligorna och ta hans plats i liga 1. Likaså om någon från liga 1 vill hoppa ner till liga 2 så går det säkerligen att byta lite sinsemellan.



Med detta upplägg så har vi lite marginal för eventuella avhopp eftersom vi kan vara 10-12-14 lag per liga. Alla som anmält sig får vara med i minst 1 liga vilket jag tycker är viktigt och jag har försökt att tillgodose allas önskemål så gott det går.

Det enda "problemet" blev väl att fylla ut sista 3 platserna i liga 2. Men vi har väl 6 personer som kan ta dessa platserna och 3 av dessa borde väl kunna. Ni 6 får gärna omgående säga till hur ni vill göra, om ni absolut inte vill vara med i 2 ligor eller om ni gärna tar en plats även i liga 2 och förhoppningsvis är det problemet snabbt löst.

Alla får såklart göra sin röst hörd om man har några invändningar på detta och allt är ju inte skrivet i sten utan det går ju att justera om man har någon smidig lösning.

Tanken är att vi håller formeringen av ligorna lite öppet i 48 timmar innan vi spikar allting och jag därefter börjar att samla in pengar samt bjuder in folk till respektive liga.

Härligt att det börjar närma sig! :cheers:

luggen77 ska få barn i svängarna kring vi ska dra igång detta så han blev tvingad att lämna återbud på sin plats i liga 2.

Det innebär att vi är 10 klara för liga 2 om alla som anmält sitt intresse dyker upp och det vet man ju tyvärr aldrig.

MonstersOfTheMidway+Emeffeff kunde fylla 2 platser till i liga 2 om det måste.

Då har vi 2 platser kvar för någon av fatjake7, Harletun, onilsson att ta? Inte hört något från dessa än.

Annars kan vi såklart köra på 10 eller 12 lag i liga 2 men jag tycker det bästa vore om vi fick ihop 14 per liga så vi satsar på det.

EddieH har redan hör av sig angående betalningen, han var snabb i år men jag antar att han har lite att ta av från vinsten i NBA fantasyn. Ryktet säger att han fortfarande strör vinstpengarna vilt omkring sig nere på Bangla Road!

Tyvärr verkar det som att jag får nöja mig med samma betalning även detta år från eddie och det är en helkväll med denna:

Spoiler:


Hade en bild på mobilen från när Arch firade en gammal fantasy seger genom att rida på första priset! :drunk:

http://amazingdata.com/mediadata35/I...3412211747.jpg

:lol::KO::cheers:


Juret 2016-08-03 05:31

10 eller 12 lag funkar utmärkt. På 10 lag kan man lägga på en Flex-position. 14 är ovanligt, går inte ens att mock-drafta drafta med 14 väl?

Lazlo 2016-08-03 16:33

Inte sådär jättemycket har hänt på 2 dagar här i tråden angående dom lösa platserna i liga 2. Emeffeff och MonstersOfTheMidway tar 2 platser om det krävs och vi får väl se om det dyker upp någon annan som hellre vill ha platserna. Jag tror vi kan spika att dom tar 2 platser och om det dyker upp någon eftersläntrare som verkligen vill vara med så kan vi såklart lösa det då. Vi har ju ändå 2 platser lediga just nu...

Vi är 14 anmälda i liga 1, men några där har ju inte hört av sig sedan dom anmälde sig för några veckor sedan. Så vi får väl se vilka som dyker upp nu och ordnar betalningen snabbt. Jag kommer maila ut till alla som redan är inne i ligan från ifjol vilket är 12 av 14 deltagare i liga 1 så då borde alla dyka upp. Annars plockar vi in reserver alternativt minskar ner antalet deltagare även i den ligan.

Som Juret säger så funkar ju allt från 10-12-14 deltagare så det ordnar sig.

Då tänkte jag börja samla in pengarna och jag skickar ut PM med information angående detta till er samtliga nu under kvällen, precis som tidigare år.

Betala nu direkt och vi sätter deadline till 1 vecka framåt dvs. 10 augusti innan vi börjar plocka bort folk som inte betalat från ligorna.

Förhoppningsvis så löser alla betalningen snabbt och smärtfritt så kan vi spika draftordning redan nästa vecka. Då har vi ca 3 veckor veckor på oss att lägga upp taktiken. :)

Lägger till en notering bredvid ditt namn i listan här nedan när betalningen är klar:

Liga 1:


Spoiler:
1. eddieh - betalat
2. Lazlo - betalat
3. Misär - betalat
4. steen - betalat
5. Juret - betalat
6. BroderH - betalat
7. jaroiten - betalat
8. fatjake7 - betalat
9. mequei - betalat
10. Harletun
11. Arch
12. onilsson - betalat
13. MonstersOfTheMidway - betalat
14. Emeffeff - betalat



Liga 2:

Spoiler:
1. SH - betalat
2. "Uffe den Tuffe" - betalat
3. MrPoker
4. ExtraCheese - betalat
5. eddieh - betalat
6. Lazlo - betalat
7. Misär - betalat
8. Juret - betalat
9. jaroiten - betalat
10. mequei - betalat
11. MonstersOfTheMidway - betalat
12. Emeffeff - betalat
13. (?)<--
--------------------> fatjake7, Harletun, ????
14. (?)<--



Jag behöver också mailadresser för inbjudan till ligorna. Det är då mailadressen som ni använder på ESPN som jag behöver ha. Vi tar även detta via PM samtidigt som betalningen men kan även nämna det här så ni har koll på detta.

BroderH 2016-08-04 21:59

Har precis gjort årets första mockdraft, nu är det nära :)

Harletun 2016-08-06 11:54

Ursäkta att jag har varit borta ett tag men ser att det hänt mycket här!
Standard är jag som sagt gärna med på, PPR också om det är vanlig draft men verkar som att det är Auction?

Aldrig kört det och kommer har rätt mycket framöver så kanske bättre att någon som kan den draft-formen får köra. (Aldrig ens kört en mock-draft på det)

MonstersOfTheMidway 2016-08-07 19:20

Hej,

Lite orolig att 6st fortfarande inte betalt i liga1 och 3st i liga2. Har du hört ngt Lazlo? Hoppas verkligen att vi fyller liga1 med 14lag, det blir en så mkt bättre liga då eftersom man inte kan räkna med flera top picks utan får verkligen ta rätt spelare. 10 man osv så får man ju flera top picks.

Har vi någon plan om vi inte fyller liga1? Flytta över reserver från liga2 till liga1 osv? SH, Uffe.

Det är ju några dagar kvar så det löser sig nog.

Ha det gött.

Med vänlig hälsning, J

BroderH 2016-08-07 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av MonstersOfTheMidway (Inlägg 501091)
Hej,

Lite orolig att 6st fortfarande inte betalt i liga1 och 3st i liga2. Har du hört ngt Lazlo? Hoppas verkligen att vi fyller liga1 med 14lag, det blir en så mkt bättre liga då eftersom man inte kan räkna med flera top picks utan får verkligen ta rätt spelare. 10 man osv så får man ju flera top picks.

Har vi någon plan om vi inte fyller liga1? Flytta över reserver från liga2 till liga1 osv? SH, Uffe.

Det är ju några dagar kvar så det löser sig nog.

Ha det gött.

Med vänlig hälsning, J

Håller med och jag litar på att Lazlo löser det. Det enda som stör mig med 14 lag är att det inte går att mockdrafta. Känner du till nånstans där det går med 14 lag?

MonstersOfTheMidway 2016-08-07 19:43

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 501092)
Håller med och jag litar på att Lazlo löser det. Det enda som stör mig med 14 lag är att det inte går att mockdrafta. Känner du till nånstans där det går med 14 lag?

Åh jo, nfl.com har flera 14 mock drafts, gjort 3st idag. Testa där. Lycka till.

Lazlo 2016-08-07 20:32

Citat:

Ursprungligen postat av MonstersOfTheMidway (Inlägg 501091)
Hej,

Lite orolig att 6st fortfarande inte betalt i liga1 och 3st i liga2. Har du hört ngt Lazlo? Hoppas verkligen att vi fyller liga1 med 14lag, det blir en så mkt bättre liga då eftersom man inte kan räkna med flera top picks utan får verkligen ta rätt spelare. 10 man osv så får man ju flera top picks.

Har vi någon plan om vi inte fyller liga1? Flytta över reserver från liga2 till liga1 osv? SH, Uffe.

Det är ju några dagar kvar så det löser sig nog.

Ha det gött.

Med vänlig hälsning, J

Jodå, det är några på gång så jag hoppas det löser sig i början av veckan.

Man får tyvärr räkna med att något skiter sig men vi har ändå så mycket folk så vi ska få till det. Håller med om att vi ska satsa på 14 lag, men 12 funkar ju också och mindre än det tror jag inte vi blir. Finns någon från liga 2 som gärna vill vara med i liga 1 också så vi får se vad som händer framöver.

Inatt drar försäsongen igång btw! :cheers:

SH 2016-08-07 20:35

Om det krisar kan jag hoppa in i liga 1 också fast jag inte tycker om standard så mycket. Men tror ni oroar er alldeles för mycket i onödan. Är jättelång tid kvar, vi är ute i väldigt god tid, allt kommer lösa sig.

MrHansson 2016-08-09 07:18

jag hoppar på tåget om det är någon plats över här :-)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved