Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-07-27, 23:16   #76
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Jag tycker ni kan snacka på hur mycket ni vill här i tråden eftersom det är ju ändå NFL snack. Tugget hör ju till och är en stor del av hela grejen, det är bara trevligt och skadar inte alls anser jag.

En liten anekdot är väl aldrig fel att få läsa och samtidigt så är det som ni säger bara roligt att lära känna varandra lite bättre. Det tror jag majoriteten här inne är överens om och om man inte vill läsa massa snack runt omkring så kan man ju enkelt låta bli att läsa dessa inläggen och spara typ 26 sekunder per inlägg.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MonstersOfTheMidway (+5), eddieh (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-28, 08:41   #77
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5964


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MonstersOfTheMidway Visa inlägg
Trevligt, Cin räddade mig mkt ifjol. Tills Dalton skadade sig och Eifert likaså. Roligt lag med Hill och Gio. Plockade Dalton som waiver week1.

Trist att Eifert är skadad.

Som tur är så lägger sig killen tidigt så man har ju ett par timmar på kvällen. Har dessutom ett fritt jobb så det blir en del på jobbet också!

Oj då, skoj. Har många vänner som är aktiva och även domare. Men jag kan tyvärr inte tycka att Sverige amerikansk fotboll är bra. Det är inte samma sak som nfl. Ser vårt lokala lag spela varje vecka och jag sliter mitt hår att de inte ser öppningarna, ser blitzar etc. Men, det är ju inte samma förutsättningar.

Vi hade en bra QB i P Juhlin som försvann till crusaders.

Vi kommer säkert ha roliga diskussioner. En likasinnad! Gott...
Nä tyvärr tar sporten aldrig fart i Sverige. Superserien tycker jag ändå har utvecklats de sista åren, men klubbarna under har ungefär samma nivå som när jag var aktiv för 15-20 år sen. Handlar väl främst om att det är svårt att få fart på ungdomsverksamheten och få ledare att ställa upp. Får man väl igång ett lag så finns det oftast inga andra att spela emot inom rimligt avstånd.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-31, 14:14   #78
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Sista dagen att kunna anmäla sig till NFL fantasyn idag. Så är det någon som sitter och klurar på hur man ska göra så är det hög tid att bestämma sig nu, för imorgon formerar vi ligorna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MonstersOfTheMidway (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-31, 18:43   #79
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Är det bestämt vilka typer av ligor och drafts det blir? PPR/standard, H2H/Roto, snake/ auction, indats?
Eller blir det nån typ av omröstning som förra året?

Hata Skellefteå, 12/8 får ni stryk av storebror, igen
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-31, 21:25   #80
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 39
Sharp$: 3146
Standard

Jag kör gärna standard och snake. Vill bara vara med i en.
steen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-01, 17:51   #81
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Då ska vi ta och formera ligorna och kicka igång det hela.

Anmälningslistan ser ut som följer:
Spoiler:

Fetmarkerade var med förra säsongen

1. eddieh - båda
2. Lazlo - båda
3. Misär - båda
4. steen - standard+snake , endast en liga
5. Juret - båda
6. BroderH - standard, snake . endast en liga
7. jaroiten - båda
8. fatjake7 - ?
9. mequei - båda
10. Harletun - ?
11. Arch - endast high stakes ligan
12. SH - ppr + auction på allt som går
13. onilsson - ?
14. MonstersOfTheMidway - huvudligan främst, kanske båda?
15. Emeffeff - ligan med snakedraft, helst PPR
16. BroderH's Polare aka "Uffe den Tuffe" - en liga, vilken som
17. luggen77 - båda
18. MrPoker - allt , föredrar auction, PPR och roto
19. ExtraCheese - allt (var med 2014)



Jag tycker att vi ska köra 2 ligor med 14 lag per liga. Vi skulle också kunna köra 3 ligor med mindre lag per liga men jag anser att det blir sämre.


Liga 1 kommer ha samma upplägg som tidigare år:

Snakedraft
standardscoring
H2H

1000 kr i insats per lag
Prisfördelning:
60 % slutspelssegraren
20 % grundseriesegraren
20 % slutspelstvåan

Draften sker söndag den 4 september kl 22:00.
Draftordning lottas så snart alla har betalat, helst redan denna veckan.

http://games.espn.go.com/ffl/leagueo...&seasonId=2016

Deltagare blir:

Spoiler:

1. eddieh
2. Lazlo
3. Misär
4. steen
5. Juret
6. BroderH
7. jaroiten
8. fatjake7
9. mequei
10. Harletun
11. Arch
12. onilsson
13. MonstersOfTheMidway
14. Emeffeff

Vi är 12 stycken som vill vara med från ifjol och samtliga går såklart rakt in i denna ligan. Steen, Arch och BroderH vill endast vara med i 1 liga och ingen hade önskemål att det skulle vara annat upplägg än det vi kommer ha i denna ligan. MonstersOfTheMidway har väl nästan varit mest aktiv av alla och vill vara med i denna ligan och han står också näst på tur som anmälan nummer 14 eftersom SH på plats 13 önskade PPR+auction främst vilket blir nästa liga. Emeffeff får sista platsen då han är näst på tur och vill köra snakedraft vilket måste bli denna ligan.

Här är det viktigt att betalningen sker snabbt eftersom vi gärna vill lotta draftordningen så snart som möjligt och betalningen måste vara klar innan vi lottar. Det finns 3 personer från liga 2 som även vill vara med här så betalar man inte snabbt så går platsen över till någon av dessa.

Tanken är att jag börjar samla in pengar på onsdag och då har man 1 vecka på sig att lösa det innan platsen går över till någon annan.

Jag har även ändrat scoringreglerna från "custom" till "standard". Det som tillkom var följande:

Miscellaneous

Interception Return TD (INTTD) 6
Fumble Return TD (FRTD) 6
Blocked Punt or FG return for TD (BLKKRTD) 6
2pt Return (2PTRET) 2
1pt Safety (1PSF) 1

Team Defense / Special Teams

2pt Return (2PTRET) 2
1pt Safety (1PSF) 1


2pt Return är väl en ny regel från förra säsongen så därför fanns den poängräkningen inte med i vår gamla scoring. Jag kan inte minnas att vi aktivt valt bort Int+Fum+Blo/FG Return från scoringen? Om det så att vi valt att inte ha med denna scoringen så kan jag såklart ta bort det igen men jag satte det till standard nu.




Liga 2 kommer vi köra lite andra regler, något som det snackades om redan förra säsongen.

Auctiondraft
PPR scoring
H2H

1000 kr insats.
Prisfördelning:
60 % slutspelssegraren
20 % grundseriesegraren
20 % slutspelstvåan

Draften sker måndag 5 september kl 22:00.
Draftordning behövs inte lottas eftersom man får buda på alla spelare.

http://games.espn.go.com/ffl/leagueo...eagueId=380986

Deltagare i denna ligan blir följande:

Spoiler:
Alla ska få vara med i någon liga och första 5 här fick ingen plats i den första ligan. SH + MrPoker fördrar auction+PPR så det passar att dom är med här. "Uffe den Tuffe" kan spela var som helst och det blir här eftersom han låg långt ner i anmälningslistan. luggen77+ExtraCheese+MrPoker vill vara med i allt men får nöja sig med en liga främst eftersom dom inte var med ifjol samt att dom anmälde sig ganska sent. Om det sker några avhopp eller byten från liga 1, då kan dom såklart hoppa in även där.

För att sedan fylla ut även denna ligan så får vi fylla på med 9 spelare till. Vi hade 6 spelare från liga 1 som sagt att dom verkligen vill vara med i båda och dom fyller vi på med direkt. Sen har vi 3 platser över och MonstersOfTheMidway kunde vara med i 2 om det krävdes så då lägger jag till han även här.

Sista platserna bör fyllas ut av några från liga 1. Steen+Arch+BroderH vill endast vara med i 1 liga så dom försvinner. fatjake7, Harletun, onilsson har inte sagt något och kanske vill ha den sista platsen? Emeffeff har väl heller aldrig sagt om han endast vill ha 1 plats eller flera? Vill flera av dessa ha platser även i liga 2 så är det ju först i anmälningslistan som får platsen.


1. SH
2. BroderH's Polare aka "Uffe den Tuffe"
3. MrPoker
4. ExtraCheese
5. eddieh
6. Lazlo
7. Misär
8. Juret
9. jaroiten
10. mequei
11. MonstersOfTheMidway (?)
12. Emeffeff (?)
13. (?)<--
--------------------> fatjake7, Harletun, onilsson, ????
14. (?)<--


Vill/kan Emeffeff vara med i endast liga 2 så kan någon av luggen77+ExtraCheese+MrPoker vara med i båda ligorna och ta hans plats i liga 1. Likaså om någon från liga 1 vill hoppa ner till liga 2 så går det säkerligen att byta lite sinsemellan.



Med detta upplägg så har vi lite marginal för eventuella avhopp eftersom vi kan vara 10-12-14 lag per liga. Alla som anmält sig får vara med i minst 1 liga vilket jag tycker är viktigt och jag har försökt att tillgodose allas önskemål så gott det går.

Det enda "problemet" blev väl att fylla ut sista 3 platserna i liga 2. Men vi har väl 6 personer som kan ta dessa platserna och 3 av dessa borde väl kunna. Ni 6 får gärna omgående säga till hur ni vill göra, om ni absolut inte vill vara med i 2 ligor eller om ni gärna tar en plats även i liga 2 och förhoppningsvis är det problemet snabbt löst.

Alla får såklart göra sin röst hörd om man har några invändningar på detta och allt är ju inte skrivet i sten utan det går ju att justera om man har någon smidig lösning.

Tanken är att vi håller formeringen av ligorna lite öppet i 48 timmar innan vi spikar allting och jag därefter börjar att samla in pengar samt bjuder in folk till respektive liga.

Härligt att det börjar närma sig!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Juret (+10), MonstersOfTheMidway (+5), jaroiten (+10), steen (+10), SH (+5), Emeffeff (+10)

Senast redigerad av Lazlo den 2016-08-02 klockan 22:57.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-01, 18:20   #82
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

PPR, innebär det 1 poäng extra per mottagning som WR gör eller gäller det även för TE och RB?
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-01, 19:13   #83
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Härligt, nu börjar det närma sig. Sjukt taggad, ser dessutom som det blev plats i liga1. Excellent!

Nu jäklar börjar allvaret! Redan hänt en del på försäsongen som fått en att ändra lite draft taktik.

När det gäller liga2 så ser jag givetvis helst att ngn annan får min plats då jag kommer lägga 110% på liga 1 och det känns fel att ta en annans plats i liga 2. Men kör det ihop sig där så ställer jag självklart upp och hjälper att fylla en plats.

Nu kör vi! Lycka till alla.
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-01, 19:50   #84
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
PPR, innebär det 1 poäng extra per mottagning som WR gör eller gäller det även för TE och RB?
Gäller för alla spelare, alltså även om en qb eller kicker skulle fånga en passning på ett trickplay.

Är gärna med i båda ligor. Hur funkar free agent marknaden i de två ligorna? Hur ska man betala insatsen?
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-01, 20:01   #85
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5964


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Stort tack Lazlo för att du engagerar dig!

Avstår jättegärna min plats i liga 2. Har denna månad bara ekonomi för att pröjsa en liga.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-01, 20:12   #86
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MonstersOfTheMidway Visa inlägg
Härligt, nu börjar det närma sig. Sjukt taggad, ser dessutom som det blev plats i liga1. Excellent!

Nu jäklar börjar allvaret! Redan hänt en del på försäsongen som fått en att ändra lite draft taktik.

När det gäller liga2 så ser jag givetvis helst att ngn annan får min plats då jag kommer lägga 110% på liga 1 och det känns fel att ta en annans plats i liga 2. Men kör det ihop sig där så ställer jag självklart upp och hjälper att fylla en plats.

Nu kör vi! Lycka till alla.
Så som läget är nu vore det bra om du kunde fylla en av platserna även i liga 2 eftersom vi initialt endast hade 11 klara för den ligan. Men det kan ju bli så att andra vill ha platsen och då kan du givetvis kliva åt sidan i liga 2.

Vi blir ju många från liga 1 som kör även i liga 2 och det är samma insats så jag skulle nog inte säga att den ena ligan har någon lägre nivå än den andra. Bara kul med lite olika upplägg på ligorna.

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Gäller för alla spelare, alltså även om en qb eller kicker skulle fånga en passning på ett trickplay.

Är gärna med i båda ligor. Hur funkar free agent marknaden i de två ligorna? Hur ska man betala insatsen?
Vet inte om vi ska ändra free agent marknaden till FA auction eller inte. Själv tycker jag nog det är bra som vi haft det men vill majoriteten ändra så ska vi givetvis göra det. Bara vi tar en omröstning för respektive liga när allt är spikat.

Jag börjar samla in pengarna om ett par dagar när alla har fått chansen att säga sitt om ligaformeringen.

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Stort tack Lazlo för att du engagerar dig!

Avstår jättegärna min plats i liga 2. Har denna månad bara ekonomi för att pröjsa en liga.
Okej, då har vi 2 platser lediga i liga 2 till gänget som inte lämnat önskemål än. Annars kan vi såklart köra på 12 personer i liga 2.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-01, 20:52   #87
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Vill/kan Emeffeff vara med i endast liga 2 så kan någon av luggen77+ExtraCheese+MrPoker vara med i båda ligorna och ta hans plats i liga 1.
Jag vill gärna behålla platsen i liga 1, har aldrig kört fantasy tidigare och snakedraft känns mest lockande/passande för min del. Angående liga 2 så känns det nästan som övermäktig uppgift att vara med där också, men va fan... är sjukt taggad och om ingen annan vill ha platsen så kan jag köra. Ser dock hellre att någon annan tar den!

Ser grymt ut för övrigt, riktigt bra uppstyrt Lazlo!
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-01, 21:05   #88
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MonstersOfTheMidway Visa inlägg
Nu jäklar börjar allvaret! Redan hänt en del på försäsongen som fått en att ändra lite draft taktik.
Shit vad man känner sig som underdog när man läser detta, hade inte ens noterat att försäsongen börjat...
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-02, 02:12   #89
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 1032
Standard

Jag är gärna med på liga 1 också. Sätt upp mig på reservlistan så högt det går. Jag kan hoppa in direkt vid avhopp.

Jag föredrar free agent auction, men är som vanligt med på allt.
MrPoker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-02, 06:01   #90
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Så som läget är nu vore det bra om du kunde fylla en av platserna även i liga 2 eftersom vi initialt endast hade 11 klara för den ligan. Men det kan ju bli så att andra vill ha platsen och då kan du givetvis kliva åt sidan i liga 2.

Vi blir ju många från liga 1 som kör även i liga 2 och det är samma insats så jag skulle nog inte säga att den ena ligan har någon lägre nivå än den andra. Bara kul med lite olika upplägg på ligorna.
Jag tvekar inte en sekund på att liga2 är exakt lika seriös, aktiv och har en hög nivå som liga1. Det är ju majoriteten från liga1 osv. Problemet är att jag avskyr PPR och AH. Har alltid föredragit standard och snake.

Men som sagt, det kan ju vara intressant att prova igen. Det var ett par år sedan jag var med i ngn PPR och AH liga.



Ha det gött!

MVH / Jonas
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td