Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-07-06, 15:21   #16
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 559
Sharp$: 676
Standard

Det här är ju en väldigt dum fråga kanske, men hur fungerar det? Kan jag läsa regler någonstans?
sjukstuga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-06, 15:31   #17
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sjukstuga Visa inlägg
Det här är ju en väldigt dum fråga kanske, men hur fungerar det? Kan jag läsa regler någonstans?
Inga frågor är dumma, om man aldrig frågar så får man ju heller aldrig veta svaret på det man funderar på.

Kort och väldigt enkelt förklarat så innebär fantasy sports att man genom en draft (tur ordning) väljer spelare till sitt lag. Beroende på hur spelarna presterar på planen i dom riktiga matcherna så får man olika antal poäng till sitt lag. Det laget med spelarna som presterar bäst i matcherna och således också genererar mest poäng står tillslut som vinnare av fantasyligan.

Det finns garanterat mer ingående guider till hur det fungerar på alla dom stora amerikanska sportsidorna som har egna plattformer, ESPN och Yahoo t.ex. men jag har inte koll på någon guide på rak arm.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-06, 15:49   #18
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Wow det var ett tag sen...tur jag fick mailet...jag är med såklart, båda ligor funkar. Eftersom det ser ut som om PPR blir första för en hel del, är nog enklast att köra pengar på vanlig liga och sen en PPR vid sidan om som är gratis

Men, oavsett är jag med och villig att krossa! ESPN tycker jag personligen bättre om
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+10)
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-06, 15:53   #19
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 559
Sharp$: 676
Standard

I och med att man spelar på en plattform, är det så att "sidan" också räknar ut poängställningen efter varje spelad omgång eller är det någon stackare som får sitta och göra det? Låter stenroligt!
sjukstuga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-06, 16:27   #20
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sjukstuga Visa inlägg
I och med att man spelar på en plattform, är det så att "sidan" också räknar ut poängställningen efter varje spelad omgång eller är det någon stackare som får sitta och göra det? Låter stenroligt!
Plattformen räknar ut allt och sköter det mesta. Det enda man själv behöver göra är att drafta och sen ställa in laget vecka för vecka. Om man vill så kan man också under säsongens gång både trejda spelare med andra lag eller plocka in spelare från "free agent" marknaden som inte redan tillhör något lag.

Om du vill vara med så rekommenderar jag dig att läsa på en del hur det fungerar så du känner att du har koll på det hela. Vi spelar ju om pengar och det är viktigt att alla som deltar är med och kör fullt ut hela säsongen, så därför är det bra om man har koll på vad det är man ger sig in i.

Det är riktigt roligt.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-06, 16:37   #21
SH
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 134
Sharp$: 3746
Standard

Jag är gärna med i ppr ligan
SH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-06, 19:20   #22
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 27
Sharp$: 271
Standard

Jag är gärna med i år igen.
onilsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-06, 19:25   #23
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arch Visa inlägg
Wow det var ett tag sen...tur jag fick mailet...jag är med såklart, båda ligor funkar. Eftersom det ser ut som om PPR blir första för en hel del, är nog enklast att köra pengar på vanlig liga och sen en PPR vid sidan om som är gratis

Men, oavsett är jag med och villig att krossa! ESPN tycker jag personligen bättre om
Personligen röstar jag på det är insatser i båda ligorna. Brukar väl bli mer seriöst när det är inblandat
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-06, 20:50   #24
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
Personligen röstar jag på det är insatser i båda ligorna. Brukar väl bli mer seriöst när det är inblandat
Håller helt med. Tycker vi kör insats på båda ligorna om det nu blir två ligor. Finns tyvärr en stor risk att det blir dålig kvalitet på ligan om det är gratis.

Många har redan skrivit om dom vill vara med i en eller båda, ni som inte gjort det får gärna säga till hur ni tänkte göra. Har uppdaterat med allas önskemål i första inlägget.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-06, 22:30   #25
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5964


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Äh va fan, jag är med i båda även om jag aldrig spelat ppr. Är man snål om man tycker att vi kan splitta insatserna? Dvs 500 i varje liga?
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-06, 22:48   #26
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Hej,

Är hemskt gärna med i ligan, om det finns plats. Kör gärna båda.

Fick inte plats i fjol men hoppas på bättre tur i år. Har letat efter en seriös svensk liga med insats och hörde då om denna av en annan fantasy lirare. Har lirat fantasy i många år och började 2014 med insats. Tyvärr finns det en hel del som inte betalar osv men i fjol gick allt bra och jag vann 1 liga, blev runner-up i en annan och precis utanför slutspel i min tredje.

Som sagt, anmäler mig, insats i båda, helst standard men ppr funkar också. 1000:- / liga är inga problem.

Ha det bra!

/MonsterOfTheMidway
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-07, 11:09   #27
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vet att jag redan förra året upprörde vissa med mina åsikter angående regler och så vidare. Och nu är jag här igen med en åsikt..

Men jag tycker att ligan skall hållas till folk som faktiskt är eller har varit aktiva på Sharps.se och inte nyreggade konton med ett fåtal inlägg.

Trist om man attraherar massa fantasyrävar som bara är ute efter att sno pengar från oss lite mindre erfarna rookies. Med det sagt så är jag ändå med i båda ligor oavsett. Men vore roligt om det skiljde lite mer på ligorna än bara PPR eller inte PPR. Kanske kan köra auktionsdraft i PPR ligan t.ex.?
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-07, 13:28   #28
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5964


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Vet att jag redan förra året upprörde vissa med mina åsikter angående regler och så vidare. Och nu är jag här igen med en åsikt..

Men jag tycker att ligan skall hållas till folk som faktiskt är eller har varit aktiva på Sharps.se och inte nyreggade konton med ett fåtal inlägg.

Trist om man attraherar massa fantasyrävar som bara är ute efter att sno pengar från oss lite mindre erfarna rookies. Med det sagt så är jag ändå med i båda ligor oavsett. Men vore roligt om det skiljde lite mer på ligorna än bara PPR eller inte PPR. Kanske kan köra auktionsdraft i PPR ligan t.ex.?
Jag har inga problem med att nytt folk kommer in. Det är inte helt lätt att rekrytera till fantasyligor i Sverige, så jag tycker ju fler desto roligare.

Däremot tycker jag att du har en poäng i att skilja ligorna åt. Jag skulle föredra att standardligan är som den alltid varit, dvs med vanligt draft och sammar regler som tidigare.

PPR-ligan kan vi testa lite andra grejer, som t ex auktionsdraft.

Det är vad jag tycker i alla fall. Sen tycker jag fortfarande att vi bör sätta draftdatum redan nu så alla har det klart. Ju närmare vi kommer desto svårare är det att hitta datum. Sen bör alla också ha betalat innan draften så man inte bara struntar i det.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-07, 13:29   #29
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Båda ligorna. 500 eller 1000 i insats spelar ingen roll.

Senast redigerad av eddieh den 2016-07-07 klockan 13:35.
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-07, 14:19   #30
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Jag har inte heller problem med att nytt folk kommer in, bara kul om vi blir flera. Som BroderH säger så brukar det kunna vara svårt att få ihop något så vi ska nog ta vara på att intresset verkar vara så pass högt som det är nu.

Alla ligger väl på olika nivå, även vi som hållit till på sharps tidigare så att exkludera nya medlemmar behöver inte innebära att vi jämnar ut nivån. Arch har ju hållit på betydligt längre än mig själv med fantasyn (ändå krossar jag honom varenda gång), Juret verkar ju ha en rätt bra strategi också och då skulle ju inte dom heller får vara med mot oss "rookies" om man tänker så.

Nu för tiden håller väl typ ingen till på sharps förutom i travdelen så det är ju inte speciellt troligt att en NFL intresserad person skulle registrera sig här av någon annan anledning än att just vara med i fantasyn. Så skulle vi exkludera nya medlemmar så skulle ju ligan dö ut tillslut eftersom det är nog ingen ny medlem som reggat sig senaste året för att snacka NFL här.

Ser man sig själv som "mindre erfaren rookie" så kan man ju ändra på det genom att lägga ner det antalet timmar som krävs för att man ska känna sig bättre och ha koll på allting. Finns ju oändligt med guider, information och dylikt som man kan läsa och prova på inför fantasyn så att man är lika säker som veteranerna.

Själv kommer jag fortsätta vara "rookie" och se det hela som en rolig grej som i slutändan har en hel del slump som avgör vem som vinner. Jag har inget problem med att någon annan kört 10 säsonger mer än mig eftersom jag kommer vinna ändå.


Håller dock med om att vi kan prova lite olika upplägg i ligorna. Olika drafter, och kanske olika format. Den ena kör vi H2H och den andra roto kanske? Jag har själv aldrig kört roto men kanske kan vara dags att testa.

Jag tycker vi kör 1000 kr per liga och drafter får vi ta sista veckan innan premiären. 4-5-6-7 september känns väl som draftdatum att sikta på eftersom premiären är natten till 9 september och sista försäsongsmatcherna spelas 2 september.

Vi kan iaf spika att det blir 2 ligor nu eftersom vi har 10 stycken som anmält intresse för 2 ligor. Sen får vi se exakt hur många deltagare det blir per liga.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td