Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-08-07, 18:02   #16
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Endast liga 2 för mig
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-10, 14:47   #17
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Jag vill gärna va med i en liga i år, men är helt färsk på detta så om ni har överseende med det och ev. dumma frågor så är jag på!
Är liga 1 kanske lättast att börja med?
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-10, 16:01   #18
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Jag vill gärna va med i en liga i år, men är helt färsk på detta så om ni har överseende med det och ev. dumma frågor så är jag på!
Är liga 1 kanske lättast att börja med?
Hej R,

Ingen fara alls, alla har vi varit där! Ofta är förstå gångs lirarna oberäkneliga och svåra att slå!

Så självklart hjälper vi till att besvara de frågor du har!

När det gäller ligorna så skiljer de sig rätt så mkt åt.

Liga 1 är den som är mest standard. Snake draft och vanliga poäng. Idag är dock auction och ppr väldigt vanligt då du har möjlighet att få den spelaren du vill ha, då du budar på spelarna. Snake som liga 1 har är ju tur ordning, dvs du får en placering och sedan väljer du din spelare utifrån din plats i systemet, tex plats 5. Då väljer fyra för dig en spelare och sedan är det din tur osv.

Men det kan vi gå in på mer framöver.

Svaret på din fråga är att Liga 1 är enklare för nybörjare än Liga 2.

Välkommen!

//J
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rob (+7)
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-16, 09:10   #19
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

En sak dök upp idag när jag pratade med ett par amerikanska vänner ang. fantasy säsongen.

Det är ju 1match mer denna säsong. Det innebär ju att slutspelet blir "annorlunda".

Hur tänker vi där? Det enkla är ju bara att lägga slutspelet 1vecka senare men många röster har höjts runt om i olika forum att det kommer utvattna finalen, då lagen troligtvis kommer vila en del stjärnor w17 och w18. Det gör ju att finalen i fantasy kan bli reserv betonad.

En lösning många ligor i USA har gjort är att göra finalen till en 2 match final. På så sätt blir det mer rättvist om en del spelare vilar osv. För finalen avgörs över 2 omgångar.

Hur tänker Ni andra där?

Jag tycker det låter intressant att låta slutspelet var som innan men låta finalen vara över 2 omgångar, dvs. w16 och w17.

För många coacher etc är redan negativt inställda till den extra matchen så de kommer garantera vila stjärnorna. Med 2 match final så blir detta mindre kännbart för oss.

Åsikter?

//J
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-16, 19:28   #20
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 28
Sharp$: 296
Standard

Ja två finalomgångar låter väl mest rättvist och bra?
Är ju samma för alla. Gäller ju att tänka till lite extra när vi börjar närma oss slutet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MonstersOfTheMidway (+5)
janbanan1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-16, 19:45   #21
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Det enklaste är väl att låta det vara som vanligt med final vecka 16 och undvika både vecka 17 och vecka 18, eller menar ni att de kommer vila spelare redan vecka 16?
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-16, 20:00   #22
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Det enklaste är väl att låta det vara som vanligt med final vecka 16 och undvika både vecka 17 och vecka 18, eller menar ni att de kommer vila spelare redan vecka 16?
Svårt att veta men snacket är att då säsongen redan är lång, med pre season etc så kommer coacherna vila fler spelare de sista omgångarna. De behöver mer än någonsin var fräscha inför slutspelet i år med tanke på den extra omgången.

Det kan då leda till att finalen, w 17 blir otroligt reserv tonad och det lag med stjärnorna kommer ju lida extra mycket då det är just de bästa spelarna som kommer vila.

Att då förlägga finalen, till 2 omgångar gör ju att förlusten av att tappa stjärnorna inte påverkar lika mycket, det är ju två omgångar som räknas och inte bara 1.

Jag tycker det vore tråkigt att avsluta säsongen redan 2 matcher innan så vi ska nog försöka ha w17 ändå.

Finalen är ju det man siktar på och att få otur med vilande stjärnor är ju tråkigt. En final över två omgångar gör det mer rättvist.

Men bra inputs Juret. Det är absolut något att fundera över då oavsett hur vi gör måste vi ta ett beslut gällande den extra veckan.

//J
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-17, 08:07   #23
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Ska klura lite på den.
Sammanställer ligorna inom kort och startar nya trådar för respektive liga.
__________________
Forza Löven
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MonstersOfTheMidway (+5)
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-17, 12:40   #24
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 39
Sharp$: 3146
Standard

Har en polare som gärna är med i liga 2 om det finns en plats kvar i den. Han väntar på registreringsmailet på sharps, så kan ej skriva själv.
steen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-17, 12:45   #25
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av steen Visa inlägg
Har en polare som gärna är med i liga 2 om det finns en plats kvar i den. Han väntar på registreringsmailet på sharps, så kan ej skriva själv.
Hej Steen,

Borde det finnas, ska vara 13 anmälda i Liga 2.

Tror inte det är helt 100 att vi stannar vid 14, finns det intresse så kanske det blir en 16 man liga? Dock så är det extremt svårt då waivers etc blir obefintlig.

Har faktiskt aldrig varit med i en 16manna så det lockar ju lite =)

Ha det!

//J
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-17, 15:14   #26
 
Reg.datum: aug 2021
Inlägg: 29
Sharp$: 327
Standard

jag är gärna med !


Hej,

Vill gärna vara med i liga 2 men har inte kunnat skriva förrän nu då registringen på sharps tog en vecka.
Har spelat tidigare med MonstersOf... så han kan kanske voucha för att jag skött mig :-)

Angående slutspel så tror jag nog de flesta spelarna spelar där näst sista veckan. var ju mycket att spela om förra säsongen mot slutet iom extra slutspelsplatserna.

Angående format så gillar jag FAAB (separat auction för free agents) som waiver i en auctiondraftliga.
Gillar även 3WR istället för 2, men det kanske ni redan har?
Men är förstås inget krav.


Mvh
Deebo aka gamblob aka Linus
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MonstersOfTheMidway (+10)
FindingDeebo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-17, 15:15   #27
 
Reg.datum: aug 2021
Inlägg: 29
Sharp$: 327
Standard

apropå 16-manna.
jag har spalt det tidigare och det funkade jättebra.
max 6 bänkspelare dock annars blir waivern för tunn.
FindingDeebo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-17, 15:19   #28
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Hej Linus,

Nej för fasiken, dig kan jag inte voucha för.

En riktigt trevlig kille med mycket bra spel förståelse! Alltid svår att möta!

Hade varit sjukt kul att se dig här så välkommen!

Meq fixar egna grupper med ligorna senare men det ser riktigt bra ut!

Extra skoj med lite nytt folk!

Ses!
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td