Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-18, 09:44   #1
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 1032
Standard

2010-11-18 Miami Dolphins - Chicago Bears (NFL)


Datum: 2010-11-18
Tid: 10:38
Sport: Am Fotboll
Land: USA
Liga: NFL
Match: Miami Dolphins - Chicago Bears

Spel: Miami Dolphins
Insats: 3 units
Odds: 1.92 (-1,5 poäng)
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Delfinerna äter upp björnarna ikväll.

Dolphins har haft det tredje tuffaste motståndet och Bears det absolut sämsta motståndet enligt rankingen. Vi får det bättre laget på hemmaplan nästan utan handikapp. Måste vara ett bra spel.

Jag följer Dolphins noga och de är klart underskattade. Motivationen finns där då de känner att de måste slå Bears för att ha chans på slutspel. I söndags övertygade de när de slog ett bra Titans.

Skador komplicerar det hela. QB 1 Henne och QB 2 Pennington skadades mot Titans. Att slänga in QB 3 borde vara ett stort minus, men jag är inte så säker på det. QB 3 Tyler Thigpen är bättre än vad folk tror. Han kommer inte lyckas med lika många pass som Henne (65 %), men han kommer skapa fler spektakulära spel och det är vad doktorn ordinerar mot ett bra Bears försvar. År 2008 startade han 11 matcher för Cheifs.

http://sports.yahoo.com/nfl/players/...uLYF?year=2008

Bra siffror (76 i rating och 18-12 i TD/INT) för en QB för ett lag som som vann en match på hela säsongen.

Thigpen är mer kreativ, mer mobil och är ett större deep threat än Henne. Det tror jag är klart positivt för Dolphins offense. Det kommer också skapa mer utrymme för springspelet som inte klickat som förra året, vilket jag tror har att göra med att Henne är lite för förutsägbar (D behöver inte vara rädda för långa passar och kan fokusera mer på korta pass och springspelet). Bears är rankade 30:a med 12 sack. Det bör ge Thigpen tid. Det blir mer kreativt anfallsspel, mer springspel via Wildcat alltså, trots att Bears är riktigt bra mot springspelet.

Tror att Thigpen kommer hitta sina WR mer än Henne, vilket också kommer öppna upp för RB-duon. Det kan bli riktigt bra resten av året.

Ett orosmoment är att Bears QB Cutler ibland gör riktigt bra matcher. Men Dolphins har 23 sacks i år och jag tror att de kommer skapa tillräckligt med press på Cutler. Tror även att Bears kommer springa med bollen mer än vanligt.

Ett annat orosmoment är Bears Hester som kick off return. Han är bäst i ligan på det och har delad första plats på TD´s i NFL´s historia. Han hade en mycket bra match i söndags och Dolphins stora svaghet är deras special teams (förutom kicker och punter). Det bådar inte gott, men jag tror att bollen kommer sparkas lång bort från Hester hela kvällen lång och då är det problemet löst.

Dolphins skadesituation:

LB Cameron Wake (8,5 sacks) förväntas spela vilket är mycket viktigt.
S Chris Clemons OUT. Gör inte så mycket då han inte varit speciellt bra.
C Joe Berger OUT. Kan inte bedöma hur viktigt han är. Vissa säger att han inte varit så bra, men Dolphins OL har fungerat med bravur hela säsongen och jag har inte sett något dåligt, vilket är ett bra betyg. Reserven är ett oprövat kort.
Pro Bowler RT Long är en av lagets nyckelspelare. Om han inte spelar är det ett stort avbräck. Han behövs för att blocka Bears DE Peppars. Det sägs att han ska spela, men han kan gå sönder igen med sin axel som hoppade ur led i söndags. Om han inte spelar flyttar de över duktige LT Carey som säkert kan ta hand om Peppers, men då blir det svagheter på annat håll.

Då jag tror att båda lagen kommer springa mer än vanligt så anseg jag att under 40,5 är ett intressant spel om det går att hitta. Kanske i kombination med Dolphins.

Den här matchen har jag haft inringad länge. Dolphins får äntligen möta ett lag som inte är så bra efter att ha spelat jämt mot: Jets, Patriots, Packers, Steelers, (Bengals), Ravens och Titans. Det är klasskillnad mellan Dolphins och Bears. Det finns några för många orosmoment så det får räcka med ett stort spel. Allin får bli en annan gång.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
comprende (+2), rico (+1), Boone (+5), maddmax (+1), aLOW (+2), yertle (+1), victorytilly (+1)
MrPoker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 09:56   #2
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Rygg rygg rygg
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 11:59   #3
 
ricos avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 367
Sharp$: 499

Sharps.se VM-tävling 2014
Stats: 1 - 0 - 0
ROI: 183.30%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Gött som fan att se dina rekar, Mr Poker!

Gött som fan att vi har tungar gubbar som rekar foppoll (som vi säger i Göteborg)

Tackar
rico är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 12:37   #4
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Sweet, man tackar. Jag hänger på.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 13:08   #5
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Riktigt stilig rek. Mången tack!
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 13:18   #6
 
liehts avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 255
Sharp$: 745


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Testar denna, har inte dom rätt snygga cheerleaders miami alltså? Eller så var det dallas.

tackar
lieht är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 13:39   #7
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Foljer med. Danke.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 13:43   #8
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lieht Visa inlägg
Testar denna, har inte dom rätt snygga cheerleaders miami alltså? Eller så var det dallas.

tackar
Carolina Hurricanes i NHL, ja mumma!



Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 15:09   #9
 
aLOWs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 39
Sharp$: 260
Standard

Snygg rek!
__________________
Life's a bitch and then you die; that's why we get high
Cause you never know when you're gonna go

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
aLOW är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 17:05   #10
 
skolmatsals avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 139
Sharp$: 354
Standard

WD är på med 3u på linan -1, Finns till +-0 på Unibet för 1.85
skolmatsal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 19:12   #11
 
Talyss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boston, Massachusetts
Inlägg: 495
Sharp$: 554
Standard

Mycket vacker rek. Klockers!

Många cappers gillar Dolphins idag (inkl WD t.ex.) vilket gör att jag gillar liret. Lang är på Bears och helt plötsligt fick jag orgasm. Är med på Miami!

BOL
Talys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 19:55   #12
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 35
Sharp$: 267
Standard

Ryggar denna jag med.
BOL
victorytilly är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 07:14   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 19
Sharp$: 455
Standard

Heh ja det gick ju inte riktigt som man hoppats Bara att bita ihop och komma igen!
pappakenoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 10:32   #14
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 1032
Standard

Recap

Dolphins 0
Bears 16

Third down efficiency

Dolphins 1/11 9 %
Bears 10/18 55 %

Så kan matchen sammanfattas och förklaras. Bears hade många three and long som lyckades och det gör naturligtvis hela skillnaden. Tyler Thigpen var usel och springspelet existerade knappt.

Frågetecknen för Dolphins OL blev ännu större när C Procter blev skadad i början av matchen. OL kolapsade sedan gång på gång.

Att Marshall blev skadad i slutet av första gjorde ingen skillnad. Det var bara ytterligare lök på laxen.

Summa summarum:
MrPoker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td