Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-06, 19:43   #1
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Intervjuserie med cappers: papak





Papak - En man med en plan.
Skrivet av: Lemasive


Papak är en Sharp som har växt fram ordentligt sedan Sharps startade i mångas ögon, det är själva sinnebilden av en man som rånar dom stora stygga bolagen för att sedan ge tillbaka till oss små och stora spelare. Jag tänkte att vi ska lära känna honom lite bättre så jag ställde 9 frågor och fick ett mycket trevligt bemötande.


Hej Papak, du är ju känd på forumet för att spela på ganska udda matcher och ligor. Hur kommer det sig att du kan såpass mycket och har bra värden i dom?

Det beror på att jag tidigt valde att inrikta mig i lite mer udda ligor där jag trodde att jag hade en edge gentemot bolagen. Visst går det att vara vinnande på tex Premier League, La Liga osv men det är mycket svårare och varför göra det svårt för sig? Allting började egentligen med den europeiska basketen främst adriatiska ligan samt serbiska och kroatiska basketligorna men så småningom började jag även snegla på NBA. Fördelen med små udda ligor är att man oftast kan få förstahandsinformation i många fall innan ens bolagen vet själva om det och hinner justera linorna.


Du är ju bara en människa som oss andra, hur startar egentligen din dag. Vad skulle du säga är en normal rutin för dig när det gäller betting?


Brukar kolla vad som erbjuds under dagen och om jag hittar några matchups som jag tycker är intressanta så analyserar jag dessa och kommer fram
till min egna lina. Hemmaplansfördel, PPG allt sånt tas med i beräkningarna och om min lina skiljer sig tillräckligt mycket från spelbolagens så är det ett spel. Dagligen håller jag kontakt med ca 10-15 pers och diskuterar fram spel med dom ibland eller tar del av oehört värdefull information, detta främst i den sydamerikanska fotbollen där oddsen kan droppa oehört snabbt.

Skulle du kalla dig själv en Sharp och isåfall vad är det som gör dig till det? För oss som gnetar på dagligen vad har du för tips egentligen?



Kollar man resultatmässigt så är jag definitvt en sharp, mina NBA-spel förra säsongen som finns dokumenterade på Sharps gör att jag
egentligen kan räkna mig till en av världens bästa NBA-cappare. Inte ens betalservices som tar betalt flera hundra dollars per månad hade såhär bra resultat. Ta en titt på toptencappers.com och kolla på mina stats om ni inte tror mig.

Mitt tips är att man måste arbeta hårt om man vill lyckas. Statistik är viktigt men är inte allt tex har en spelare varit ute och festat till 05:00, går han igenom en personlig kris eller har hans fru fött barn? Alla dessa faktorer påverkar spelare positivt eller negativt och det är viktigt att veta sånt i en sport som tex basket där hela lag kan stå och falla med sina fixstjärnor. Samtidigt finns det vissa matchups lag emellan där vissa lags spelstil passar motståndarna perfekt - allt sånt här måste man ta reda på och utnyttja till sin fördel. Det är inte ett enkelt jobb, visst med tiden automatiserar man vissa delar av sin betting men man måste ständigt vara uppkopplad för att få senaste nyheterna, det kan svänga fort inom sportens värld och då gäller det att man är där. Tack gode gud för Steve Jobs och iPhone, utan den hade jag inte kunant göra 50% av mitt jobb.

(intervjuarens reservationer, alla med Iphone bör dö)

Hur kom du i kontakt med betting, är det något som alltid har funnits där eller något som till nu på senare tid? Är betting det enda som har intresserat dig eller är du en gambler?



Intresset har jag alltid haft men det är främst sista 1 1/2 året som det egentligen resulterat i en mera seriös satsning från min sida. Innan dess så var det att man som minderårig lånade brorsans konto på Expekt för att lägga någon sjuling - då visste man ju inget om ROI, Träff% osv utan det var bara att knåpa ihop en parlay med "säkra" lag och hoppas på det bästa. Det gick ju inte bra om man kollar till avkastning men det var inte några större summor det handlade om, det hände dock att man med viss tur lyckades sätta en sån kupong och man var kung i någon vecka! Rent generellt så har spel & dobbel alltid funnits nära till hands i bekantskapskretsen.
När jag växte upp så var var sida 377 det enda som vevades runt hemma på TVen under helgen samtidigt som pappas kompisar samlades hemma hos någon och spelade kort i ett rökfyllt rum ända fram tills morgonen.


Vilken liga känner du dig mest hemma i och varför?

Måste nog säga att det ändå är NBA trots att det är en stor liga, finns hur mycket statistik som helst att inhämta där och efter ett tag lär man känna lagen riktigt bra och det flyter på. Det är nog den största fördelen med dom större ligorna, statistiken som finns tillgänglig, oftast är det svårt att hitta statistik för mindre ligor och man sitter otaliga gånger med Google Translate för att försöka få fram något betydelsefullt från lagens hemsidor.

Du har varit på semester och har kommit tillbaka oerhört starkt i skrivande stund, hur kommer det sig att du visar sådan form?


Förmodligen för att jag valt att just fokusera där jag är som bäst. Innan så spelade jag på MLB och andra sporter och jag plussade men det
var för dåligt för att jag skulle kunna fortsätta. Nu har jag gått tillbaka till det som funkat bäst för mig och det syns på resultaten, även om urvalet är lite väl begränsat för att dra några egentliga slutsatser.



Många har ju hatlag eller spelare som alltid ger såkallade "fittningar" är det något du har eller känner vid personligen?

Det är faktiskt inget jag har hållit koll på. Finns egentligen inget lag jag hatar när det gäller betting då jag försöker vara så objektiv som möjligt
och inte låta känslorna styra men visst har man tänkt tanken på att ett lag sabbat kanske 2-3 gånger för en men då har man läst situationen fel och bör kolla upp
vad man kan förbättra.

Vi vänder på frågan har du några favoritlag, något lag som du gärna se live kanske?

Jag har ett enda favoritlag och det är i fotbollen, Dinamo Zagreb från Kroatien. Jag ser 2-3 matcher per år live och atmosfären är obeskrivlig. Sen klappar hjärtat lite extra för New Jersey Nets och det är pga Drazen Petrovic, gudabenådad spelare som omkom i en bilolycka.

Vad sysslar du med på fritiden när du inte rekar och spelar matcher, och kommer betting fortsätta vara en del i ditt liv länge?


Jag jobbar till och från med butiksinredningar men har planerat att helt avveckla det och börja leva på min betting och då eventuellt flytta utomlands. Betting kommer vara en del av mitt liv länge, helt klart.


Tack så mycket Papak för att du har tagit dig tid att svara på så många frågor, hoppas du har en lyckad fortsättning och fortsätter tjäna pengar åt oss andra.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-06, 19:51   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Intressant! Kul läsning!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-06, 20:05   #3
 
fuzzy_s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 583
Sharp$: 888
Standard

Skoj läsning! Ser redan fram emot nästa NBA säsong, har hänt en hel del i lagen
__________________
"Cruisin' down the street in my 6-fo', Jockin' the bitches, slappin' the hoe's "
fuzzy_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-06, 20:41   #4
JSQ
 
JSQs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 722
Sharp$: 2440
Standard

(intervjuarens reservationer, alla med Iphone bör dö)

True!

Rolig läsning dock och keep up the good work papak! ^_^
JSQ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-06, 21:40   #5
 
Blixth1958s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 798
Sharp$: 1376


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det är bara att tacka för att han hitta till denna sida. Vilket jobb han lägger ner, Och det stora idet är att han delar med sig till oss andra. Så tack Papak
Blixth1958 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-06, 22:01   #6
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Blixth1958 Visa inlägg
Det är bara att tacka för att han hitta till denna sida. Vilket jobb han lägger ner, Och det stora idet är att han delar med sig till oss andra. Så tack Papak
+1!
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-06, 22:52   #7
 
omwttms avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 134
Sharp$: 1219
Standard

Man har varit borta från internet i över en vecka.. (fiskat uppe i Kirunas fjäll)
Väldigt roligt att komma hem och se att de händer saker

Mer intervjuer!
omwttm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-06, 23:13   #8
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Mer intervjuer till folket!
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-07, 00:25   #9
 
Abysss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 588
Sharp$: 318


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Riktig kul läsning och tack papak för dina spel.
Abyss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-07, 09:08   #10
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Rolig läsning


Tack för en rolig läsning.. Fler intervjuer..
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-07, 12:38   #11
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pohjan Visa inlägg
Tack för en rolig läsning.. Fler intervjuer..
Redan på G
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-07, 12:50   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 358
Sharp$: 1297
Standard

Rolig idé.

Fortsätt gärna med fler!
Yoast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-07, 13:29   #13
 
psyaces avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Kalmar
Inlägg: 47
Sharp$: 1817
Standard

Väldigt intresant läsning, väntar spänt på fler intervjuer !
psyace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-07, 13:56   #14
 
StewiEs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 58
Sharp$: 420
Standard

Kul initiativ. Fortsätt gärna!
StewiE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-07, 16:28   #15
 
Savves avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 512

Savves spel
Stats: 22 - 18 - 2
ROI: 110.43%
Vinstprocent: 55.00%

Standard

Trevlig läsning.....


Och jag kan intyga om att Drazen Petrovic var en fantastisk basketspelare. Gudomlig när han var som bäst...
Savve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td