Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-16, 12:21   #1
Administrator
 
admins avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 2 197
Sharp$: 15232
Standard

Intervjuserie med cappers: iCash





Icash - Ankaret I Stormen
Skrivet av: Lemasive



I del tre av min intervjuserie kommer jag prata lite med Icash, en av grundarna till Sharps. Jag möter en spelare och människa som inte har något emot att göra det lilla extra även om det tar längre tid, han är i detta nu den som går kanske allra bäst över längst tid.

(KP och Boone var dom andra två grundarna)


1. Du var en av dom som startade Sharps, varför ansåg du att det behövdes och vad ville i/du med hela projektet?





Ja, efter en lång tids florerande på internet som arbetsplats så tyckte jag att det inte fanns något direkt Svenskt alternativ som förde en förnuftig samarbetspolitik för och med vinnande spelare, visst finns/fanns det flera svenska Forum, men utformning, moderation och noll utveckling samt andra faktorer gjorde att man ångrade sig i sitt val av att klicka sig in där och gjorde inget för att få mig att vilaj stanna kvar på sagda sida..

Grundidén var mycket enkel, att skapa ett virtuellt kontor/arbetsplats/miljö som man trivs att hänga på för att utbyta information, idéer och snacka allmän skit på.
Detta var jag inte ensam om att tycka om och med ett par meningars utbyten med KP & Boone som var på samma lina så var projektet igång, senare kom även Mars in i bilden som ett redigt tillskott.
Vägen hit var fan inte enkel och hade jag idag vetat vad vi måste gå igenom så hade jag nog tackat nej, men nu är vi här och det känns jävligt bra att saker börjar att falla på plats.

Vi hade inga stora förväntningar på slutprodukten då tanken på att antalet seriösa spelare i Sverige är väldigt liten, men det visade ju sig väldigt snabbt att mannen/kvinnan på gatan gillade vårt koncept för högt kvalitativt informationsflöde i en vinnande miljö som man gärna återvänder sig till och där alla har en chans att påverka utformningen av framtida Sharps.se, beviset för tillökningen på forumet med bra cappers är ju nu svart på vitt med vårt spreadsheets funktion men även lätt tillgänglig dokumenterad kunskap i forumet och vår eminenta livechat.



2. I Sverige har det alltid varit rätt fult att gilla Amerikansk idrott, NFL är för fjollor och Rugby för män som ett exempel i Svenskarnas tankar. Hur kommer det sig att du kan så mycket och gillar den till den grad att du nu är en Capper/sharps inom området?



NBA var den första sporten som jag blev invigd till att tjäna pengar på, så det föll sig väldigt naturligt att ta upp nästa säsong-sport där den andra slutade, speciellt då NBA, MLB, NFL täcker upp hela året samt college ligorna.
Amerikansk sport är också enligt min egna åsikt helt överlägsen andra sporter när det kommer till information, när det gäller statistik är det väldigt lätt att nå kritisk information snabbt.

Sedan så har jag under åren nätverkat en hel del med Amerikanska cappers som är ruggigt bra inom sina områden, så jag får dagligen uppdateringar på bra spel vilket ger en sjukt bra boost i min egna utveckling för att se & upptäcka trender, faktorer men också till att påpeka det till dem jag har i mitt nätverk.



3. Vad är din koppling till USA, vad gillar du med deras kultur/sport?


Jag har jobbat en del med folk i staterna inom olika projekt, så har varit över pölen några gånger för det men även för nöjets skull.
Ptja, vad ska man säga om staterna än det vi redan vet genom populärkulturen?
Förutom Las vegas, Venice, iHop, In & Out burgers och riktiga RIKTIGA SPORT KANALER så skulle jag gärna ha tagit med mig öppenheten till alla stela Svenskar som hellre ser ned i gatan så fort dom får ögonkontakt med någon istället för att dela ut ett "Hej" eller dylikt.
Sport är ju snarare en folkfest i staterna och har man vägarna förbi så ska man verkligen ta chansen att se något på plats, bira och snacks serverad där man sitter kan man ju bara drömma om i Svedala.



4. Vad är det viktigaste för ett bra spel, vad får dig att inte ens tveka på ett bet?




Det är att situation och stats går hand i hand helt klart, bara för att det är ett stort kort/card på dagens MLB så betyder det inte automatiskt att det finns många bra spel och det många gör fel här är att pressa fram något bara för att skapa action vilket som oftast leder till dåliga val under minst sagt risiga coinflip situationer.
Förhastade slutsatser, svaga spel gentemot sin bankrulle skapar i längden att spelaren står kvar på samma ställe eller rentutsagt förlorar pengar , det är skillnaden på en spelare som har ett syfte att tjäna pengar och en loser.

Trender skapar ju ofta något som vi kallar för auto-bet, spel som man inte behöver att tänka på då utfallet över en total säsong eller tillfällen visar plus vid en situation som uppstår ofta, t.e.x spela alltid mot coach Popawich i sista NBA pre-season matchen då han alltid vilar den bästa femman. Spela alltid mot coach Jackson/Lakers i 4th QT vid större marginaler då han alltid bänkar sina stjärnor, Spela laget som ligger under stort i 2nd half och som innehar en bättre bänk gentemot det andra laget till att täcka spreaden i NCAAB etc.

Sen får man ju även "ALERT" meddelanden av goda kontakter om diverse inofficiella stats/trades etc. Det är sådan information som inte har nått ut till bolagen och ger en edge när det gäller att spela på höga odds, detta sker inte speciellt ofta men extremt trevligt när det väl sker.



5. Alla har ju vissa delar inom sportvärlden som dom tjänar extra bra på, jag som exempel tjänar absolut bäst på tennisen utav någon anledning. Vilket sport har genererat mest pengar till dig?





NFL och NCAAF helt klart om man räknar på mängd tjänade pengar över tid då dem spelas under samma tidsperiod, gjorde ett enormt ryck med bankrullen under 09/10 säsongen och jag räknar med samma julklapp detta år inför bowl'n ))
Anledningen till detta är att det helt enkelt p.g.a solid information innan linorna släpps och innan alla average Joe's(allmänhet eller public) hinner att påverka den.



6. Har du några lag som hjärtat bankar extra för, är det något favoritlag som du har sett live eller har du något speciellt minne?




Jag spelar för att tjäna pengar så i skrivande stund så hatar jag fortfarande sport, sport i mina ögon är bortkastad tid så länge det inte uppfyller ett syfte, så lag är inget jag håller på, det kan andra få hålla på med, däremot spelarprestationer blir jag imponerad utav.
Pujols har varit riktigt vass i det sista vilket är "kul att se", Rajon Rondo är en outstanding spelare med tanke på att han är ett äpple hög.

Det bästa sportsliga minnet är av att ha sett en match i NBA slutspelet 2008 mellan Lakers och Celtics i Staples Center.
Att se artister som Pierce, Mamba, Rondo mfl. live med en gapandes Jack Nicholson och andra lösa Hollywood figurer är en ganska speciell upplevelse.




7. Hur kom du i kontakt med betting och har du något speciellt spel som du verkligen kommer ihåg trots flera tusen lagda efteråt?





Ja absolut, har en släkting som kom förbi farsan när jag var runt 10 bast, han hade en del hästar och sa till farsan att spela 10 - 2 på dagens dubbel.
Jag hakade på farsan till ATG ombudet och drog upp den 10'a jag hade för att rygga.
Farsan försökte redan då lära mig lite moneymanagement genom att säga att jag skulle spara dem istället och att spel inte var något för mig, jag tokvägrade och efter mycket om och men så växlades tian mot en kupong som gav en utdelning på 120ggr pengarna.
Satt fint på den tiden då Nintendo 8bit var nöten.
Sen har man ett par nätter där man har dragit in mellan 100k - 250k men kommer även ihåg då jag förlorade närmare 80k på ett par timmar, så det är bra lägen att ta tillfällerna i akt och se till att lära sig något från dessa highlights, speciellt då man måste se spelandet som ett företag och ha en solid strategi för att nå sina mål.

Efter DD dubbeln så höll jag mig undan spel tills poker boomen, gick halvbra men jag äger inget tålamod så efter att ha backat runt 100k så gav jag upp drömmen om ett bracelett.

Ett par år senare så mötte jag en snubbe som jag än idag har god kontakt med genom ett annat projekt som jag är involverad i över en snabb lunch på en sjaskig kebaberia på Odenplan.
Vi satt och diskuterade passiv inkomst vilket ligger mig varmt om hjärtat och vi trillade in på ämnet spel, men med tidigare poker erfarenheter så gav jag idèn avslag på fläcken.
Vi bytte senare Msnadress och under nån månad så såg jag hans status uppdatering växa från 3-0 till 35-0, där förstod jag att han hade något på gång och jag lyfte luren direkt för att få veta och jag var i idel öra.




8. Du är något av en gormand ju, vad gillar du för mat och vad kan du rekommendera för oss som kanske inte har tid eller ork att leta själv genom alla recept?





Oj, just nu när hösten nalkas så är vi ju ruggigt bortskämda med allt som skördas, grönsaker, svamp m.m.
Jag tycker om fisk och skaldjur så jag skulle nog kunna rekommendera lätt smörstekta pilgrimsmusslor med en rotselleripurè med lite crispy bacon, eller en nattmacka med stekta kantareller med lök & vitlök samt en kall staropramen som side order.




9. Vad har andra mänsikors input för verkan på dina spel, finns det någon som har influerat dig mer eller fortfarande gör?





Ja definitivt, jag har ett antal mentorer som jag snackar med dagligen och deras synpunkt betraktar jag med stor respekt, men även ett antal nick's på forumet som markerar sig med vassa rekar och god kännedom inom sina områden.
Man ska verkligen inte limitera sina vyer, snarare tvärtom och bemöta lösningar från alla håll, allt annat vore ju dumt.



10. Har du själv varit aktiv inom sport eller varit proffs inom något?





Tränade en hel del kampsport som ung, växte ju upp med filmklassiker som American Ninja, No retreat no surrender, Bruce Lee, JCV och den gode Chuck Norris b.l.a, men sedan så blev jag 15 och upptäckte att sprit var en riktigt kul grej, så det svarta bältet lades på hyllan.
Sen så har jag alltid kört bräda, skate, snow, surf och kör en del longboard då tillfälle ges, lagsport som fotboll har endast sparkats på lågstadie nivå och i nån park under sommaren.
Har aldrig haft någon ambition att bli pro på något inom sport, lagom är bäst!





11. Vad har du jobbat med i ditt liv eller jobbar med och kommer du alltid ha betting i ditt liv?





Frågan är vad har jag inte gjort, har varit mångsysslare inom många områden men strävar alltid efter effektivitet och nå mål samt att jobba så lite som möjligt men ändå tjäna mer, konceptet "4 hours work week" är genialt.
Jag skulle aldrig palla att gå tillbaka till ett 8-16 arbete igen iomed den situationen jag befinner mig i just nu.

Jag vet vad det innebär med att jobba graveyard shift med kroppsarbete, men också att hålla kalkyler och att ha höga krav över sig som slipsnisse på ett kontor med en lön högre än en kommunalpolitiker, men med lite motivation så kan man enkelt försörja sig själv och det är sannerligen obeskrivligt att sätta sig på kontoret i dagens läge iförd boxershorts, snus under läppen och en kaffe.

Bettingen genererar en riktigt bra inkomst, så pass bra att jag skulle kunna dega i en hängmatta i dubbel bemärkelse med samba brudar runtomkring mig tjugofyrasju, men jag gillar idéen att tillföra eller att bidra med något till andra, karma betalar sig i det långa loppet, speciellt nu med ett antal oseriösa aktörer på marknaden, så arbetet med sharps och betting blir det primära tillsvidare.
Men, ur idéer föds nya och jag är inte än på ett tag färdig med spelbranschen.



12. Om du hade chansen att skapa ett företag för spelare, vad hade du gjort som saknas idagens marknad?



Nice try bro Den idéen har jag redan på papperet och den behåller jag tills den dagen då det är genomfört och lanserat.

(Intervjuarens kommentar : I would never ^^)





Jag tackar Icash för att han har tagit sig sådan tid och jobb att besvara mina frågor och hoppas att det går väl för honom då vi likt småfiskar lever på hans Spreadsheet.
admin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 12:30   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

King!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 12:44   #3
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Kung iCash!
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 12:47   #4
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
King!
WORD!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 12:59   #5
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: någonstans söder om norr
Inlägg: 1 071
Sharp$: 4756

KirtapAlpina
Stats: 210 - 741 - 32
ROI: 114.78%
Vinstprocent: 22.08%

Standard

Kul läsning som vanligt, tack för att ni tar er tid.
Kirtap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 13:22   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 536
Sharp$: 1780


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Snyggt Lemasive!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bobbobula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 13:24   #7
 
Thore10s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Ashburton Grove
Inlägg: 689
Sharp$: 2115

Sverige 2013
Stats: 230 - 162 - 21
ROI: 116.48%
Vinstprocent: 58.67%

Standard

Tack för intervjuerna Lemasive och tack för att du delar med dig av dina spel iCash!
Thore10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 13:45   #8
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

sweet!
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 13:45   #9
bbx
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 186
Sharp$: 97

Mestis 13-14
Stats: 17 - 19 - 0
ROI: 89.16%
Vinstprocent: 47.22%

Standard

Tack iCash för att du öppnade dörren till pro betting för mig.
bbx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 14:22   #10
 
Abysss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 588
Sharp$: 318


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tackar även för denna intervju, och iCash för sina spel.
Abyss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 15:27   #11
 
pr0llans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 345
Sharp$: 342
Standard

Trevlig intervju, grym lirare
sen måste jag ge cred till Lemasive som är duktig på att skriva.
pr0llan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 15:42   #12
 
Blixth1958s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 798
Sharp$: 1376


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Allt är redan sagt, Så det blir
Blixth1958 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 15:55   #13
 
Savves avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 512

Savves spel
Stats: 22 - 18 - 2
ROI: 110.43%
Vinstprocent: 55.00%

Standard

Kanonbra intervju.
Savve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 17:26   #14
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Grymt, detta gillar vi! Otroligt kul att läsa dessa intervjuer!
__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 18:09   #15
 
Andreas15s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 147
Sharp$: 631
Standard

Fiiiint
Andreas15 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td