Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-06-13, 12:24   #1
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

MLB 13/6


Dagens brännboll då, ärke jinxar Cubs med att spela på Dempsters 15-3 facit mot Brewers.
Cubs har tagit en del stryk i säsongen men tror dem pallar en vinst idag mot Wolf, bolagen avvaktar i skrivande stund med RL linorna, så bevakar spelet tills det börjar röra på sig, just nu 1.971/1.971 hos pinny och ej uppe på tavlan hos bet365.

Även starkt lean på Yankos, men trycker antagligen av senare.

Shoot
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-13, 15:04   #2
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Drop ett faktum på cubs @ 1.95 3u, Yankos RL @ 2.13 1u.
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-13, 18:42   #3
 
Sonadars avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 258
Sharp$: 500
Standard

Gillar Mets idag, de har bra siffror mot Maholm och man kan nog inte spela med mer press på sig i Juni än Pittsburgh gör nu. Drömsiffran .500 hägrar, och jag tror på en totalkollaps i äkta Pittsburgh-anda. Gårdagen slutade 7-0. Denna plus förra säsongen har Mets gått 10-4 mot Pirates. Mets har gått framåt på senaste tiden 7-3 senaste 10, Pirates står och väger lite på 5-5.

Det ska också nämnas att båda pitchers hade dåliga outings mot respektive lag för 11 dagar sedan.
Sonadar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-13, 18:51   #4
Franzen Buttboy
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 227
Sharp$: 2064

Björnens NHL(inaktivt)
Stats: 415 - 384 - 0
ROI: 103.42%
Vinstprocent: 51.94%

Standard

Pelfrey har alltid haft problem borta.

På 7 starter i år har en era på 7.60.

2010: 2.95 hemma. 4.95 borta.
2009: 3.72 hemma. 6.72 borta.
2008: 3.02 hemma. 4.76 borta.

Pittsburg har en gemensam BA på .292 mot Pelfrey.

Möjligt att jag kommer spela över 7.5
isbjorn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-13, 18:59   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 80
Sharp$: 338
Standard

Yankes för hela slanten idag...
phyxiux är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-13, 19:27   #6
 
Sonadars avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 258
Sharp$: 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av isbjorn Visa inlägg
Pelfrey har alltid haft problem borta.

På 7 starter i år har en era på 7.60.

2010: 2.95 hemma. 4.95 borta.
2009: 3.72 hemma. 6.72 borta.
2008: 3.02 hemma. 4.76 borta.

Pittsburg har en gemensam BA på .292 mot Pelfrey.

Möjligt att jag kommer spela över 7.5
Mets har en gemensam BA på .378 mot Maholm dock.

Sen har jag varit kluven på hemma/borta statistik, I vissa fall förstår jag det, jag menar kommer du som KC-pitcher in i Yankee stadium är det kanske inte så konstigt att du blir köttad. Överlag tror jag att man ska lägga mest vikt vid hemma/bortaspel när pitchern kommer från en bra park till en dålig (från pitcherns synpunkt. Citi Field är ju visserligen en av de värsta parkerna att batta i, men PNC är inte så jävla het den heller. Men det är alltid bra att få sig en tankeställare. I baseball är det ju i alla fall konkret varför lag ofta är bättre hemma eller borta med tanke på vilken form av lineup de har.
Sonadar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-13, 21:44   #7
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Både Maholm och Pelfrey har ERA över 5 mot respektive lag. Det blåser ut lite (8mph) och kvällens ump är 10-2-1 OU i år.
Över 7.5 är väldigt enkelt och klart spel och public är stort på den.


Tittar man på umpen dock, så är hans zon inte värst tajt (bara i år som han haft många övers). Han brukar ställa sig på den sida som battern är på (ni som har mlb.tv titta på BOS-NYY 9/6) och därför är tajtare på utsidan.
Pelfrey är en sinkerballer, så för honom är viktigt att han inte lämnar den uppe över plattan.
Maholm brukade pitcha away, så för honom skulle kvällens ump kunna ställa problem, men iom den nya managern har han ändrat sin tillvägagång.



Citat:
Offseason talk with Hurdle benefits Maholm
By Jenifer Langosch / MLB.com
PITTSBURGH -- Perhaps, at the end of the season, Paul Maholm will point to one offseason conversation as a pivotal turning point in a rebound season.

Maholm's season can be characterized as such through eight starts, despite the won-loss record. He has another four and a half months to sustain what he's done early this season, but it's evident that the discussion he had with manager Clint Hurdle over the winter is paying early dividends.

Shortly after Hurdle was named the team's next manager, Maholm asked him to share the scouting report Hurdle gave his hitters before Maholm faced the Rangers last summer. Hurdle, who served as Texas' hitting coach in 2010, was frank.

He informed Maholm that he told his hitters to sit on the outer part of the plate and expect Maholm to pitch away. There was no need, Hurdle said, to worry about the left-hander coming inside with his pitches. With that knowledge, Maholm made it one of his biggest spring goals to alter that report.

"That just went to me pitching inside more," Maholm said. "I'm not just throwing one inside to go back away. This is the first time I've had a coach come in who was a hitting coach on another team. It's a good perspective to get."

Throwing inside more has paid off for Maholm so far. It's been an especially effective tool against right-handed hitters, and Maholm has shown a willingness to go inside with different pitches and in different counts.

"At this date and time, he has changed some reports," Hurdle said. "You've got to look at Paul a different way when you go to prepare for him offensively than you did the last few seasons."

Mets

SS Reyes (S)
3B Turner (R)
RF Beltran (S)
CF Pagan (S)
LF Bay (R)
C Paulino (R)
1B Murphy (L)
2B Tejada (R)
P Pelfrey


Jag antar att switch hitters (S) slår som RHBs, i vilket fall kan Maholm dra ganska fina fördelar med tanke på umpen. Han kommer att få insidan mot righties, vilket gör att de måste försvara och svinga -> enkla, svaga hits. Om de sen flyttar ut lite, då får han stor yta på utsidan som de måste också försvara, vilket är klart svårare när man står ifrån plattan.

Jag tror att båda pitchers kan spela bra idag, liten lean under, men vettefan om jag vill sätta mig igenom den tortyren. Lite mer lean på Pitts, men inte bestämt spel.
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
omwttm (+2), timadolf (+10)

Senast redigerad av Arch den 2011-06-13 klockan 21:45.
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-13, 22:11   #8
 
omwttms avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 134
Sharp$: 1219
Standard

wow!
Jag gillar att läsa de du skriver Arch, du har liksom tänkt 1 och 2 steg längre än många andra.. Man lär sig nästan något nytt varje gång, nya saker att ta med i beräkningarna framöver, tack!

annars lägger jag en lite peng på mariners, tror de blir tight, och när angels har haft de lite svårt med produktionen så tror jag mariners kan ta denna, lycka till alla!

Senast redigerad av omwttm den 2011-06-13 klockan 22:22.
omwttm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-13, 22:49   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

Håller med fyfan vad intressant det e att läsa dina analyser heehe
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-13, 22:59   #10
Franzen Buttboy
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 227
Sharp$: 2064

Björnens NHL(inaktivt)
Stats: 415 - 384 - 0
ROI: 103.42%
Vinstprocent: 51.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arch Visa inlägg
Både Maholm och Pelfrey har ERA över 5 mot respektive lag. Det blåser ut lite (8mph) och kvällens ump är 10-2-1 OU i år.
Över 7.5 är väldigt enkelt och klart spel och public är stort på den.


Tittar man på umpen dock, så är hans zon inte värst tajt (bara i år som han haft många övers). Han brukar ställa sig på den sida som battern är på (ni som har mlb.tv titta på BOS-NYY 9/6) och därför är tajtare på utsidan.
Pelfrey är en sinkerballer, så för honom är viktigt att han inte lämnar den uppe över plattan.
Maholm brukade pitcha away, så för honom skulle kvällens ump kunna ställa problem, men iom den nya managern har han ändrat sin tillvägagång.






Mets

SS Reyes (S)
3B Turner (R)
RF Beltran (S)
CF Pagan (S)
LF Bay (R)
C Paulino (R)
1B Murphy (L)
2B Tejada (R)
P Pelfrey


Jag antar att switch hitters (S) slår som RHBs, i vilket fall kan Maholm dra ganska fina fördelar med tanke på umpen. Han kommer att få insidan mot righties, vilket gör att de måste försvara och svinga -> enkla, svaga hits. Om de sen flyttar ut lite, då får han stor yta på utsidan som de måste också försvara, vilket är klart svårare när man står ifrån plattan.

Jag tror att båda pitchers kan spela bra idag, liten lean under, men vettefan om jag vill sätta mig igenom den tortyren. Lite mer lean på Pitts, men inte bestämt spel.


Mets har dessutom bara en BA på .229 mot vänsterkastare i år. Möjligt att det blir att gå emot Pelfrey på bortaplan.
isbjorn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-13, 23:19   #11
Franzen Buttboy
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 227
Sharp$: 2064

Björnens NHL(inaktivt)
Stats: 415 - 384 - 0
ROI: 103.42%
Vinstprocent: 51.94%

Standard

Gillar även att spela Marlins mot vänsterpitchers....

lycka till inatt.
isbjorn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-13, 23:52   #12
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Blev Pitts till slut. Har stor lean på Rockies över, men väntar in umpen. Också sugen på Dodgers och det är rätt fint odds på Haren, men vet into om jag vill ta det iom hans skada
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-14, 08:02   #13
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

+1.85 u
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-14, 17:13   #14
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Kan du inte skaffa ett spread iCash, så de blir lättare att följa dig ?
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rejs (+1)
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td