Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-03, 09:28   #31
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arch Visa inlägg
Och ibland är det bara nåt skitlag man spelar mot oavsett lina
Precis...Piston heter dom visst...
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 09:40   #32
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 12:24   #33
 
6asdfs avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 112
Sharp$: 382
Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av Arch Visa inlägg
Som jag gör det

1. Matchups - spelar ingen roll om du har ett lag som har förlorat 10, vunnit 10, spelat 10 b2b matcher, har du en matchup där det finns ett klart övertag så lär de flesta coacher försöka utnyttja det.
Lätt att säga efter matchen, men det är inte konstigt att Amare gjorde 34pts mot Boozer


2. Situation - spela match efter match dagligen är inget lätt även om man är pro, speciellt i en hoptryckt säsong. Det som är mycket viktigt i basketen är energinivå, det laget som trycker på mer i både försvar och anfall har bättre chans att vinna, det är därför som det blir sådana 11-0 runs i en match.
Trötta ben orkar inte hänga med i försvaret och stanna framför sin gubbe.
En situation är igång just nu, Hawks förlorade med nästan 20pts mot Grizz och man var ändå ett 16-6 och 8-1 hemmalag innan, så man kan lita på att de använder dagen (idag) för att ladda inför nästa match. Det laget som kommer på besök är PHI, som spelar mot Heat inatt och sen flyger till ATL lördag för att komma hem och spela mot LAL måndag.
ATL bör komma ut med bättre energi och PHI kan vara mentalt uttömda efter matchen inatt.


3. Coaches - har man att göra med Pop och Thibs så vet man var man står (för det mesta). Nånting som relaterar till #2 är hur coacherna är, tex just i PHI är Doug Collins en defensiv coach med en tuff inställning mot unga spelare (hela PHI är ungt) som vill alltid att hans spelare avslutar. Hur det påverkar laget är det upp till en själv att bedöma.


4. Värde - hur bra/dåliga linor man får. Även om jag tror att OKC ska vinna inatt så tycker jag inte att en lina på 9pts är värd spelet. Grizz är ändå ett bra lag med flera duktiga spelare och jag har själv OKC som -6/-6.5 fav. Gillar inte Grizz tillräckligt för att spela på dem, så det är lean på pass just nu.


5. Skador/Public - Helst väntar till kort innan start så jag får mest uppdaterad info om skador och shootaround läget. Sena strykningar är pain in the ass. Public är en annan sida som vanligen påverkas lätt av skador och det handlar om "enkla" picks på tillsynes bra linor där man nästan får det serverat. Dessa försöker jag att se upp med och spela mot oftast.


Och där någonstans får man jag en ide om vilken sida jag gillar...


Tack!

Nått jag funderade på när det gäller matchups efter att ha suttit och kollat mass box score från senaste matcher: Är det alltid (om laget inte har zone-def) att PF försvarar mot PF, SF mot SF etc?
Finns det någon statistik man kan kolla på som talar om att en spelare är värdelös i defense? Eller gäller det bara att kolla hur många pts spelarna som t.ex. Boozer försvarar mot gör?
Detta gäller såklart om man, som mig, inte ser några matcher live.

Hoppas du/ni förstår!

EDIT: Jag varken har spelat eller spelar basket, därav mina, troligtvis, dumma frågor!

Senast redigerad av 6asdf den 2012-02-03 klockan 12:33.
6asdf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 12:41   #34
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 182
Sharp$: 667

NBA props
Stats: 166 - 154 - 11
ROI: 100.24%
Vinstprocent: 51.88%

Standard

Citat:
Tack!

Nått jag funderade på när det gäller matchups efter att ha suttit och kollat mass box score från senaste matcher: Är det alltid (om laget inte har zone-def) att PF försvarar mot PF, SF mot SF etc?
Finns det någon statistik man kan kolla på som talar om att en spelare är värdelös i defense? Eller gäller det bara att kolla hur många pts spelarna som t.ex. Boozer försvarar mot gör?
Att mäta en spelares defensiv är en stor utmaning för sabermetricians (statnördar!). Det simplaste är att bara kolla den enskilda matchupstatistiken mot motståndaren; enklast med PFs och Cs. Det gör man lättast med brefs utmärkta head-to-head verktyg. Häromveckan stod t ex roy hibbert över 12.5 pts till 2.25 på pinnacle eftersom han mötte D12, men deras matchupstatistik - med liten sample visserligen - pekade på att det var felaktigt i min mening:

http://www.basketball-reference.com/...1&p2=howardw01

(och eftersom bettet gick in måste jag ha haft rätt!!!11

Vill man gå djupare finns:

82games.com - här är ett exempel, Kevin Garnett (bläddra ner till "Opponent Counterpart 48-Minute Production") http://www.82games.com/1112/11BOS13.HTM
http://www.hoopsstats.com/

Många av sidorna länkade i denna post: http://apbr.org/metrics/viewtopic.php?f=2&t=33

En simpel, i mitt tycke ganska dålig, metric är defensive rating. Den påverkas mycket av lagkamraternas spel. Top20 för tillfället:

Citat:
Defensive Rating
1. Marcus Camby-POR 89.5
2. Elton Brand-PHI 90.6
3. Andre Iguodala-PHI 91.5
4. Omer Asik-CHI 92.2
5. Dwight Howard-ORL 92.7
6. Josh Smith-ATL 93.0
7. Evan Turner-PHI 93.1
8. Thaddeus Young-PHI 94.1
9. Kurt Thomas-POR 94.6
10. Kevin Garnett-BOS 95.1
11. Marc Gasol-MEM 95.2
12. Carlos Boozer-CHI 95.3
13. Andrew Bynum-LAL 95.5
14. Joakim Noah-CHI 95.7
15. Roy Hibbert-IND 95.8
16. Gerald Wallace-POR 96.3
17. Jrue Holiday-PHI 96.4
18. Tony Allen-MEM 97.0
19. Brendan Haywood-DAL 97.1
20. Paul Pierce-BOS 97.3

Alla är nog överens om att D12 och Iguodala är fantastiska försvarare; Boozer not so much.

Vill du läsa mer om avancerad statistik har följande artikel en sammanfattning och länkar:

http://en.wikipedia.org/wiki/APBRmetrics

Exakt vad som är relevant för en sharp är en annan fråga.

Senast redigerad av Sobofied den 2012-02-03 klockan 12:49.
Sobofied är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 13:00   #35
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 182
Sharp$: 667

NBA props
Stats: 166 - 154 - 11
ROI: 100.24%
Vinstprocent: 51.88%

Standard

Några generella tips:

* Du vet egentligen inte om "det går dåligt". Du är 20-28, vilket statistiskt inte betyder någonting alls. Nu tror jag inte du är en vinnande spelare - ursäkta - men den slutsatsen dras inte från så liten sample. Lazlo är 13-25-2 denna veckan. Jag är 32-38-3.

* Skaffa ett pinnykonto, eller egentligen ett mb-konto och kolla runt en hel massa olika spelbolag. De där extra .03 i odds eller -0.5 i hcp gör stor skillnad i längden.

* Läs player news på rotoworld.

* Om du inte har råd med league pass, googla "davka basketball".

Senast redigerad av Sobofied den 2012-02-03 klockan 13:05.
Sobofied är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 13:03   #36
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

http://www.youtube.com/watch?v=EU-5DDPtrz4

Here i go again. Minst ett spel missar med 1 poäng 3:e natten irad och det börjar bli tröttsamt. 44+45+50 ger 139 poäng efter 3 quarters och då ska det väl inte va så svårt att nå 175 poäng i Spurs-Hornets? Jodå, det blir bara 35 poäng i 4:e efter att de bara får i 12 poäng på de sista 5.40. Det hela slutar alltså på 174 och jag sitter på över 174.5

Som vanligt så sitter vinsterna enkelt. Över i Knicks-Bulls med 24 poäng, Warriors vinner med 18, Spurs med 12, Under i Clips-Nugs med 10 och Över i Kings-Blazers sitter med 4 men 5 poäng sista 3 min där kändes som man skulle få.

Blazers leder med 9 i halvtid men Kings äter upp försprånget och de är sedan bäst när matchen ska avgöras så inget konstigt med det, credd till dem och Clippers vinner första quartern med 13 men förlorar den andra med mer och då rök HT/FT spelet, det spelade ingen roll eftersom Nuggets imponerade stort och krossade i andra halvlek så imponerande spelat av Denver och såna torskar är det inga problem att ta.

Inga mer 1 poängs torskar tack, på´t igen inatt!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 13:10   #37
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 6asdf Visa inlägg
Nått jag funderade på när det gäller matchups efter att ha suttit och kollat mass box score från senaste matcher: Är det alltid (om laget inte har zone-def) att PF försvarar mot PF, SF mot SF etc?
Finns det någon statistik man kan kolla på som talar om att en spelare är värdelös i defense? Eller gäller det bara att kolla hur många pts spelarna som t.ex. Boozer försvarar mot gör?
Detta gäller såklart om man, som mig, inte ser några matcher live.
I NBA spelar man-mot-man vilket bäddar för mer spektakulär basket och bättre show. I Euroleague kör man zon försvar och det är en helt annan femma. Det finns vissa lag och coacher som kan spela zon i NBA, men oftast gör man det under en begränsad tid.
Statistik säger lite och allmänt om det hela, men påverkas kraftigt av en massa möjliga tillfälligheter...spela 3 matcher mot offensivt klena PFs mot lag som bygger på skytte utanför och plötsligt har man bra försvar...

Sånt får man lära sig efter en tid, Booz är inget bra försvarare, inte heller Bosh, Bargs osv...sen följer man lite hur de har byggt upp kroppen under uppehållet, vad coachen vill att de ska göra osv
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 20:08   #38
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 5
Sharp$: 160
Standard

Finns det någon bra sida där man kan se quarter resultat för ett visst lag ett visst antal matcher tillbaka? har letat lite men inte hittat någon bra
Cusmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 20:18   #39
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Borlänge/Sthlm/Marbella
Inlägg: 366
Sharp$: 703


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

[QUOTE=eddieh;166376]
Citat:
Ursprungligen postat av 6asdf Visa inlägg
[SPOILER]



Posta ett litet PM till dig.
Eddie! Jag är också en vilsen rookie som vill ha råd!
Iamthelegion är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 20:34   #40
 
Gliders avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 675

Glider NBA 2011-12
Stats: 171 - 123 - 8
ROI: 98.15%
Vinstprocent: 58.16%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cusmar Visa inlägg
Finns det någon bra sida där man kan se quarter resultat för ett visst lag ett visst antal matcher tillbaka? har letat lite men inte hittat någon bra
här kan du se samtliga matcher som varit unde säsongen:

http://www.vegasinsider.com/nba/scoreboard/

http://www.cbssports.com/nba/scoreboard

Vegasinsider har alla odds listade också (closing lines) medan CBSsports är bättre när man vill följa liveuppdateringar under matchen (då är Vegasinsider ganska sega)
Glider är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 20:55   #41
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 5
Sharp$: 160
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Glider Visa inlägg
här kan du se samtliga matcher som varit unde säsongen:

http://www.vegasinsider.com/nba/scoreboard/

http://www.cbssports.com/nba/scoreboard

Vegasinsider har alla odds listade också (closing lines) medan CBSsports är bättre när man vill följa liveuppdateringar under matchen (då är Vegasinsider ganska sega)
Perfekt! Tackar
Cusmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td