Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-07-15, 18:55   #1
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 10
Sharp$: 356
Standard

Trading


God kväll spelare!

Har spenderat någon timme åt att fundera på hur man i praktiken tradar (?) inom sporten basket.

Har själv inte hållt på med det här i någon sport då jag inte riktigt tror på det. Men i basket får jag för mig att det ska vara något enklare, utan att ens veta hur jag ska göra

Men jag tänker iaf såhär:

Jag spelar innan matchen på U 192 till oddset 2.11, så fort oddsen för över 192 går upp till 2.00 så går jag in...

Basket (utan att ha någon som helst koll) måste väl ändå svänga så pass mycket att oddset på över 192 (2.00) tillslut kommer att dyka upp?

Förstår ni vad jag menar, berätta gärna för mig om jag är dum, men kom då med ett förslag på hur jag istället skulle kunna göra.


Mvh
Sturan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-15, 19:22   #2
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Utan koll, från mig, så måste det väl ändå vara så att om det blir lite mål i början så ligger du ju risigt till...

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-15, 19:35   #3
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 10
Sharp$: 356
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Utan koll, från mig, så måste det väl ändå vara så att om det blir lite mål i början så ligger du ju risigt till...

Jo kanske det, men känns som att det inte kan se ut matchen ut.

Någon måste ju ha koll på basketspel här?

Om jag lirar U 192 till 2.10, hur stor är chansen att jag INTE kommer att kunna spela Ö 192 till 2.00 någon gång i matchen?
Sturan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-16, 11:00   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 70
Sharp$: 1800


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sturan Visa inlägg
Jo kanske det, men känns som att det inte kan se ut matchen ut.

Någon måste ju ha koll på basketspel här?

Om jag lirar U 192 till 2.10, hur stor är chansen att jag INTE kommer att kunna spela Ö 192 till 2.00 någon gång i matchen?
Ingen koll på basket ur ett tradingperspektiv direkt men principen är ju rätt som du resonerar kring. Dock så blir ju urvalet av match viktig för möjligheterna att överhuvudtaget kunna agera. Precis som påpekats så kan ju en första Q med lite poäng förstöra dina chanser. En rivstart med säg 60+ poäng och du har ett fint läge.

Nu var det länge sedan jag körde trading men jag vill minnas att jag kikade lite på basket utan att köra skarpt dock och svängningarna kan vara såväl snabba som stora så möjligheterna finns ju där om det bara är pengar nog i marknaden.

Så varför inte prova i liten skala? Eller kanske ännu bättre prova fast utan att köra skarpt så att säga för att få en liten känsla och bild av hur linorna rör sig på U/Ö marknaderna.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
KungK2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-16, 13:15   #5
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KungK2 Visa inlägg
Ingen koll på basket ur ett tradingperspektiv direkt men principen är ju rätt som du resonerar kring. Dock så blir ju urvalet av match viktig för möjligheterna att överhuvudtaget kunna agera. Precis som påpekats så kan ju en första Q med lite poäng förstöra dina chanser. En rivstart med säg 60+ poäng och du har ett fint läge.

Nu var det länge sedan jag körde trading men jag vill minnas att jag kikade lite på basket utan att köra skarpt dock och svängningarna kan vara såväl snabba som stora så möjligheterna finns ju där om det bara är pengar nog i marknaden.

Så varför inte prova i liten skala? Eller kanske ännu bättre prova fast utan att köra skarpt så att säga för att få en liten känsla och bild av hur linorna rör sig på U/Ö marknaderna.
Men vänta här nu, på vilket sätt ligger han risigt till om han lirar under pre och det görs extremt få poäng i första Q?
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-17, 19:49   #6
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Spontant så låter det inte som någon vidare strategi. Med en backning av under pre så är du många ggr rökt vid en rivstart. Även om scoren ligger nära linan så trycks den väldigt ofta ner på översidan och du kommer tvingas att röda till underpriser.
Sen ska du betänka att dom flesta linorna på bf är låglikvida eller döda marknader som du inte kommer ur. Undantaget är NBA, euroleague och internationella turneringar.

Finns inga genvägar till att slå marknader mer än att lära sig dom bättre än sina motståndare.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-24, 14:51   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 70
Sharp$: 1800


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Men vänta här nu, på vilket sätt ligger han risigt till om han lirar under pre och det görs extremt få poäng i första Q?
haha, ja det var ju en fin liten tankevurpa av mig där
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
KungK2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-04, 15:52   #8
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Kiruna
Inlägg: 106
Sharp$: 302
Standard

Ett vanligt sätt att börja trada basket är annars att kolla hur linorna ligger pre-game och sedan utgå från detta under matchens första halvlek (ju längre in i matchen desto större blir svängningarna och det kan bli lite otäckt om man är ny).

Säg att Celtics - Knicks möts och linan ligger på -5.5 i favör till Knicks. Knicks leder med 12 p i Q1, då kan man gå in och boka Knicks för att trada ut när Celtics kommit tillbaka lite grann.

Sedan är det viktigaste som vanligt att lära sig hur marknaden fungerar. Utan den kännedomen så kan du lika gärna gå och köpa ett gäng trisslotter...
the24seven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-28, 21:07   #9
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 10
Sharp$: 356
Standard

Måste ställa en fråga angående Erling100, hur gör denna man? Förstår inte trots att jag kollar hans spreadsheet. Skicklig verkar han ju vara hur som helst.

Kan någon lite skarpare förklara?
Sturan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td