Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-11-14, 14:48   #1
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

NBA 14/11


Två matcher på schemat inatt, har lite små funderingar kring detta.

Houston Rockets @ New York Knicks
Jeremy Lin kom igång riktigt bra för Rockets igår mot 76ers, även om dom förlorade. Senaste nytt jag sett är att James Harden är last-minute decision huruvida han spelar eller inte (kanske kommer ln om det behövs annars).

I Knicks var Carmelo Anthony tillbaka senast och spelade godkänt, han har fortfarande mycket sämre statistik än förra säsongen. Knicks kommer dock få klara sig utan Tyson Chandler vilket gör att Howard i Rockets troligtvis får mer lekstuga än han annars hade fått.

Mitt spel ligger på Rockets -2 till oddset 1.97 @marathonbet, inte sett om oddset har ändrats sedan jag la spelet dock.

Oklahoma City Thunder @ Golden State Warriors
Här har jag inte hunnit läsa på än så lite input vore trevligt! Ser dock framför mig en jämn match och lutar därför åt OCT +4,5 @1.97, men som sagt, ska läsa på lite mer där!

__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 15:24   #2
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Houston Rockets @ New York Knicks
Rockets har skaplig statistik mot Knicks senaste tiden. 16 vinster på 17 matcher mot Knicks och 8 av 9 vinster i just msg. Lutar absolut mot Rockets.


Oklahoma City Thunder @ Golden State Warriors
Lär bli en kul match, iallafall på pappret, träligt att man jobbar kontorstid nu för tiden så man icke orkar stanna upp på vardagsmatcherna..
Kan sluta precis hur som helst. Lär bli tajt men gsw drar längsta strået iochmed home court advantage.
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 15:45   #3
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tror Rockets - Knicks kan bli ett intressant möte. Avvaktar till de riktiga bolagen kommer med 1Q odds. Utgår från att Harden är tillbaka idag då han inte spelade igår? (tror jag läste att han bara skulle missa en av de två B2B).
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 15:55   #4
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Tror Rockets - Knicks kan bli ett intressant möte. Avvaktar till de riktiga bolagen kommer med 1Q odds. Utgår från att Harden är tillbaka idag då han inte spelade igår? (tror jag läste att han bara skulle missa en av de två B2B).
Jag läste som sagt bara att han var game-time decision, så han är med i truppen iallafall, sen får vi se om han spelar. Så fort han är confirmed att han är med så kommer oddsen troligtvis sticka spikrakt ner, och vice versa om han inte är med.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 16:27   #5
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Harden var ute och värmde upp länge igår innan matchen så han var en true game-time desicion,han lär spela idag

Rockets matcher är nästan alltid bra underhållning och med Jeremy "Turnstile" Lin tillbaka till sina gamla tricks blir det ännu roligare om man gillar highscoring games. Visst han gjorde 34Pts men han hade också 8 TO och tillät James Anderson som han guardade större delen av matchen att droppa 36Pts+Tony Wroten hade en trip-dub och Rockets lyckades förlora

Knicks har sina egna problem med defense och visst är Houston ett bättre lag så Rockets -1.5 lockar absolut men de är inte pålitliga alls
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 17:13   #6
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Utan Chandler lär inte knicks orka försvarsmässigt mot houston. Kommer bli en blowout, DD.
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 17:14   #7
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Efter lite funderande blir det följande spel:
2013-11-15 02:00NBANew York Knicks vs Houston Rockets ÖVER Ö 51.5 1Q 1 1.943

Knicks har haft tuffa starter på sina matcher (23-28 i 1Q) och nya grepp har tagits för att ändra på detta. Bl.a. såg World Peace (urk) mer speltid tidigt igår i vinsten mot Atlanta. Spelet var stundtals bättre och man ledde efter första med 29-24. Defensiven är dock ingen höjdare, ens bland deras starters.

Rockets snittar 25.1-27.1 i 1Q. Lin har, precis som Vlad säger, en tendens att vara ganska lös med bollen vilket kan resultera i snabba poäng. Harden (som kanske startar) har fått mycket kritik för sin lata attityd när det gäller försvar och det kan vara till fördel för ett Knicks som antagligen tjänar på att gå ut hårt.

Jag tror vi kommer se en fartfylld första quarter och O51.5 spelas.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+5)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 18:12   #8
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Efter lite funderande blir det följande spel:
2013-11-15 02:00NBANew York Knicks vs Houston Rockets ÖVER Ö 51.5 1Q 1 1.943

Knicks har haft tuffa starter på sina matcher (23-28 i 1Q) och nya grepp har tagits för att ändra på detta. Bl.a. såg World Peace (urk) mer speltid tidigt igår i vinsten mot Atlanta. Spelet var stundtals bättre och man ledde efter första med 29-24. Defensiven är dock ingen höjdare, ens bland deras starters.

Rockets snittar 25.1-27.1 i 1Q. Lin har, precis som Vlad säger, en tendens att vara ganska lös med bollen vilket kan resultera i snabba poäng. Harden (som kanske startar) har fått mycket kritik för sin lata attityd när det gäller försvar och det kan vara till fördel för ett Knicks som antagligen tjänar på att gå ut hårt.

Jag tror vi kommer se en fartfylld första quarter och O51.5 spelas.
"I like the fact that I like the pick young fella" (Hubie Brown voice)

Även om jag inte litar på något av lagen atm, så tror jag man kommer ut heta och blitzar när det är TNT-thursday och allt.

Om man ser till matchen som helhet så får man inte glömma att Rockets är lite skadeskjutna för tillfället. Harden småskadad, Parsons ryggont (svårt att sitta när han flyger ) Garcia och Casspi har haft flunsan den senaste veckan.

Läggdärtill att man gick en övertid mot 76:ers igår.

I Knicks såg faktiskt Melo-Bargs ut att trivas ihop igår stundtals. JR med två matcher innanför västen och lite mer rost bortgnuggad?

Över eller inget i min bok, men 1Q känns mest intressant.


Senast redigerad av eddieh den 2013-11-14 klockan 18:15. Anledning: I like to redigera (Hubie Brown voice)
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 19:58   #9
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kul med medhåll från Hit.. eddieh.

Ja, jag tror du har rätt, det kan nog kännas lite slitet i andra halvlek. Men i första hoppas vi på all-in.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1), eddieh (+1)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-15, 08:04   #10
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Kan ju nämna hur det gick i mina spel:

Rockets vann med 3 poäng vilket var exakt minimum för vad som behövdes till mitt spel ^^
Rockets -2 = +1.94 units

Spelade även Ö204.5 och där var det betydligt större marginal för mig!
+1.92 units

City Thunder - Golden State Warriors
Precis som jag trodde så blev det en jämn match (poängmässigt iallafall, somnade innan matchen började) och Golden State Warriors vann till slut med 1 poäng och OCT +4,5 var kassaskåpssäker
Fick dessutom 2.03 i odds när jag väl kom hem från jobbet så
+2.06 units där med!

En bra NBA-natt helt enkelt

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
2013-11-15 02:00NBANew York Knicks vs Houston Rockets ÖVER Ö 51.5 1Q 1 1.943

Jag tror vi kommer se en fartfylld första quarter och O51.5 spelas.
Satan vad trist att det stod 28-23 efter 1Q :( en sketen poäng ifrån
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+3)

Senast redigerad av Emanresu den 2013-11-15 klockan 08:06.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-15, 13:44   #11
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ja, vad ska man säga. Det var verkligen inget kul spel att titta på, mäkta frustrerande. Jag tror lagen tillsammans var 1/11 från 3P i första quartern men cirkus 35% för hela matchen (d v s över 45% i quarters 2-4). En del löjliga layup missar och liknande med. Hursomhelst, det är del av spelandet.

Vi kommer tillbaka idag!
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td