Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-10-12, 15:48   #1
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

NBA fantasy 16/17


Ungefär 2 veckor kvar till NBA premiären och tror ni vi kan få till en NBA fantasyliga denna säsongen också? Eddieh som regerande mästare lär väl vara sugen att försvara titeln?

Jag tycker det vore roligt med NBA fantasy även denna säsongen så försöker därför styra ihop det nu! Börjar med att aktivera ligan från ifjol och se om alla från förra säsongen vill bli med.

Insats som vanligt, H2H med 9 cats har vi kört med tidigare. Alla regler kan såklart justeras om majoriteten önskar något annat.

Anmäl intresse genom att skriva här i tråden och först till kvarn gäller om vi blir många som vill vara med. Försök jaga tag på vänner och bekanta som kan bli med så ser vi till att få ihop en stor liga under hösten/vintern!

Finns väl ett gäng intresserade här på forumet?

Eventuella frågor är bara att ställa här. Ni är alla välkomna att bli med, nya som gamla!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-12, 18:58   #2
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Självfallet....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+1)
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 12:34   #3
 
MrHanssons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 973


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Givetvis! :-)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+1)
MrHansson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 13:36   #4
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Hej, är helt klart intresserad

Kan ni vänligen dra reglerna i korthet?
Är det H2H där man samlar poäng under en hel vecka?
Kan man byta hur som helst under veckan?
Osv
__________________
Forza Löven
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+1)
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 16:24   #5
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
Hej, är helt klart intresserad

Kan ni vänligen dra reglerna i korthet?
Är det H2H där man samlar poäng under en hel vecka?
Kan man byta hur som helst under veckan?
Osv
Absolut, eftersom du är med i NFL fantasyn så har du ju koll på fantasyupplägget så jag behöver väl inte gå igenom det mest grundläggande.

Man samlar statsen för en hel vecka i dom olika kategorierna och den som har mest "poäng" i respektive kategori den veckan vinner. Sen gäller detsamma för alla kategorier.

Mina spelare kanske samlar ihop 175 assist på veckan och dina får 193, då vinner du den t.ex.

Så veckoscoren i en H2H matchup mellan 2 lag blir något från 9-0 till 5-4 för dom 9 catsen vi kör med.

Man kan byta när som helst under veckan och även ställa in det i förväg så man inte behöver pilla med lineupen hela tiden. Spelaren låses på den position han har för den dagen när dennes match startar.

Smart är ju att på förhand att sätta in spelarna som har match respektive dag för en period framöver så vet man att inga spelare som har match lämnas på bänken. Tar 2 minuter att ställa in lineupen för typ 4 veckor så det är dumt att inte göra det. Några enstaka dagar kommer många spelare ha match samma dag så att lineupen blir full och då får man ju välja vilka som ska vara i lineupen och få sina stats räknade och vem som landar på bänken och får inte sina stats räknade just den dagen.

Skillnaden mot NFL är att där tvingas du varje vecka välja vem som ska få sin match räknad den vecka och vilka som ska vara på bänken. I NBA kan det vissa veckor bli så att schemat är så perfekt så att du inte behöver lämna någon spelare på bänken utan spelarna som har match får plats lineupen varje enskild dag.

Sen är det ju FA och tradea som vanligt också.

Du kan ju spana in fjolårets liga för att få lite bättre grepp om hur det fungerar: http://games.espn.com/fba/leagueoffi...&seasonId=2016
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!

Senast redigerad av Lazlo den 2016-10-13 klockan 16:26.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-14, 04:23   #6
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 12
Sharp$: 621
Standard

Jag skulle kunna vara med i år igen, men återigen bara för en del av insatsen. Skulle jag vinna vinner jag bara den procent jag själv satsat. Ni får avgöra om det är OK. Jag är ledsen men jag kan inte lägga en sådan stor insats i år heller som student.

Let me know, jag fortsätter gärna annars som förra året.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+1)
ReadyBetGo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-14, 23:00   #7
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Aww jag vill så gärna slå Eddie och Laz i år (har börjat jobba med Laz i NFL ligan harr harr), men jag hinner bara inte. Har inte tid att meka med allt som ingår i NBA ligan. NFL är ganska soft med att det inte händer mycket på WW dagligen, men man måste vara lite mer på tårna in NBA.

Jag önskar er lycka till och hoppas kunna slå lite käftar nästa år
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1), Lazlo (+1)
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-15, 23:30   #8
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arch Visa inlägg
Aww jag vill så gärna slå Eddie och Laz i år (har börjat jobba med Laz i NFL ligan harr harr), men jag hinner bara inte. Har inte tid att meka med allt som ingår i NBA ligan. NFL är ganska soft med att det inte händer mycket på WW dagligen, men man måste vara lite mer på tårna in NBA.

Jag önskar er lycka till och hoppas kunna slå lite käftar nästa år
Nej du, jag tog ner obesegrade serieledaren i NFL förra veckan så jag tänker inte släppa min vinststreak på 4 veckor mot dig.

Sen så börjar man ju undra vad i helvete det är som gått så jävla fel i ditt liv numera så du inte ens har tid med något av det heligaste som finns dvs fantasyn?

Kom inte och säg att det är nån jävla hona som satt dig i koppel och får dig dansa på styva linan med piskan i högsta hugg? Så illa kan det väl inte vara?

Fan eddie säger ju upp sig från jobbet framåt hösten för han ska kunna lägga ner all sin tid på fantasyn och så kommer du och gnäller att du inte hinner med det? Vi blir ju nästan förbannade...

Hoppas verkligen att du håller på att löser hungernöden i Afrika eller liknande och det är anledningen till att du inte har tid. För det är på den nivån som anledningen måste ligga för att vi ska godta den.

Kämpa på och du är välkommen nästa säsong om du har tid då



Verkar iaf som vi är halvvägs till en liga så det kanske kan bli av. Draften är väl lämplig att ta nästa helg några dagar innan premiären. Försök jaga tag på lite folk och ni som är sugna, anmäl er så vi kan få till en liga!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+3)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-16, 12:49   #9
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Fantasy-bros before hoes. Skämmes på dig Arch...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+1)
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-18, 17:23   #10
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Haha wth! Wish det var nån ho (om inte nattliga besök av Laz' mamma räknas..OH SNAP!), men det är bara mycket pendlande mellan 3 städer, jobbet i ena, tjejen i den andra, farmor (som nyligen åkt på hjärtsvikt) i den tredje...och knappt nån tid alls för mig själv

Nästa gång, jag lovar, blir som Hangover, fast värre
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1), Lazlo (+1)
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-20, 11:38   #11
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arch Visa inlägg
Haha wth! Wish det var nån ho (om inte nattliga besök av Laz' mamma räknas..OH SNAP!), men det är bara mycket pendlande mellan 3 städer, jobbet i ena, tjejen i den andra, farmor (som nyligen åkt på hjärtsvikt) i den tredje...och knappt nån tid alls för mig själv

Nästa gång, jag lovar, blir som Hangover, fast värre
Vadå wish det var nån hoe? Du säger ju själv nu att det just var en som är problemet, hon till och med tvingar dig pendla mellan olika städer. Milslångt koppel verkar det finnas

Skulle kunna säga att det till och med var två (hoe's) som ställer till det men sjunker inte så lågt som dig och blandar in din sjuke farmor.

Nåväl, hoppas din farmor blir bättre och vi hörs väl om 10 år när du kanske är fri igen!

Btw, lätt seger mot dig denna veckan i NFL som väntat

-------------------------------------------------



Kom igen nu gott folk, vi behöver några till för att få ihop en liga så anmäl er!


__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!

Senast redigerad av Lazlo den 2016-10-20 klockan 12:04.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-23, 17:40   #12
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 12
Sharp$: 621
Standard

Hur blir det? Har vi något datum?
ReadyBetGo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-23, 18:18   #13
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ReadyBetGo Visa inlägg
Hur blir det? Har vi något datum?
Intresset verkar svalt så tillkommer det inte lite folk inom kort så blir det svårt att få till en liga här.
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td