Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-03-04, 07:43   #1
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Helgens eurobasket 4-6/3


Slänger upp en tråd för helgen redan nu.
3 matcher i Svenska Basketligan ikväll tex, och där dyker det säkerligen upp något intressant för mín del.
Återkommer senare i eftermiddag när oddsen släpps så får vi se.

__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-04, 14:00   #2
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Ogiltigt spel-ID: 308314


Ogiltigt spel-ID: 308316



Provar mig fram lite försiktigt.
Översta spelet = 2u
Understa spelet = 1.5u
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway

Senast redigerad av Andy90 den 2011-03-04 klockan 14:06. Anledning: Stavfel.
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-04, 16:16   #3
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2166
Standard

Ogiltigt spel-ID: 308492


Ogiltigt spel-ID: 308498


Ogiltigt spel-ID: 308500



Motivering kommer så fort jag käkat. Även ett starkt lir i den franska ligan kommer.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Harry Haller (+2)
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-04, 16:38   #4
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2166
Standard

Ogiltigt spel-ID: 308492



Cedevita har byggt upp ett bra momentum och här slåss man om en final 4 plats, inte för att lagets chanser är stora att gå vidare men man vill inte ge upp än. Man vann mot ryska UNICS trots att man hade en del spelare borta och idag får man tillbaka Draper samt så har man signat nygamle Zizic från franska Asvel, Zizic var deras överlägset bästa spelare förra året och får ses som en oehört positiv injektion då han känner till laget ut och in samt har haft Aco Petrovic som tränare förra säsongen så att komma in i spelet snabbt bör inte vara något problem.

Nymburk å andra sidan siktar inte ens på final 4 utan man har inte ens gett allt i vissa matcher eftersom laget fokuserar på att vinna den tjeckiska ligan istället (Nymburk kommer in i den andra fasen av mästerskapet nu i helgen). Anledningen till att laget fokuserar på att vinna den tjeckiska ligan är pga europapoäng osv. Två dagar efter den här matchen väntar ett hett derby hemma mot Prostejov.

Det enda negativa som jag ser är att Edwards inte lirar för Cedevita men med tanke på att man värvat tillbaka Zizic från franska Asvel jämnar det ut sig. Värre är det för tjeckerna som saknar Pavel Pumprla deras viktigaste spelare och bästa scorer (13 PPG).

Eftersom Cedevita verkligen går för vinst här, har bra momentum, lagets bästa spelare Draper vilade mot UNICS så han är fräsch här och att Nymburk saknar Pumprla gör att jag spelar Cedevita ML hårt. 50/50 match enligt mig och enda egentliga fördelen är Nymburks hemmaplan men UNICS tex är ett mycket bättre lag samt starkare på hemmaplan och Cedevita vann ändå så nog kan dom klara av det.
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-04, 16:47   #5
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2166
Standard

Ogiltigt spel-ID: 308498


Ogiltigt spel-ID: 308500



Hemmalaget har kanske inte den bästa formen statistisk sett med 4 förluster och 1 vinst på de 5 senaste matcherna men när man kollar vilka motståndarna varit så ser man att 4 matcher var mot de tre lag som helt klart är starkast i ligan.

Rakvere har 2 vinster och 3 förluster senaste 5 matcherna så dom imponerar inte så mycket heller och laget redan ligger stabilt som 4a i serien och kan varken flyttas upp eller ner oavsett scenario. Valga däremot jagar den åtråvärda 5e placeringen (nu har man tillsammans med 3 lag raden 10W-16L). Kommer man 5 så slipper man topp 3 i ligan senare i playoffs vilka också är minst en klass större än alla andra lag så om man får något av dessa lag är chansen minimal att man går vidare.

Jag förväntar mig att Valga gör allting för att vinna här för att slippa topp 3 lagen och på så sätt ha en rimlig chans att åtminstone ta sig vidare från första omgången i playoffs. Rakvere däremot har inget att spela för och tar det troligtvis lugnt. Går på att motivation slår klass här samt att Valga har hemmaplan vilket är en fördel.
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-04, 17:34   #6
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2166
Standard

Ogiltigt spel-ID: 308656



Båda lagen kommer till spel utan nämnvärda avbräck. Zizic lämnade Asvel (Lyon-Villeurbanne) och stack till sin förra klubb Cedevita men det är inget stort handikapp med tanke på att fransmännen värvat Mensah-Bonsu från NO Hornets (NBA) han dominerade i sin debutmatch mot regereande franska mästarna Cholet. Mensah-Bonsu fick 29 min speltid och då gjorde han 27 poäng, tog 13 rebounds och 2 assist. Dessutom vann Lyon-Villeurbanne första mötet med 70-65.
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-05, 13:49   #7
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2166
Standard

Vilka jävla fuckups Cedevita är, leder 37 min av 40 för att sen missa 3 raka treor för att avsluta med 6/28 3poängare killen som missa 3 raka treor och 2 FT satte 1 av 9 treor och ändå fortsätter han mata skott

Aja, dagens spel kommer snart....
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-05, 14:26   #8
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2166
Standard

Hinner tyvärr inte motivera (iaf inte dom tidiga matcherna)
---

Börjar snart:
----

Ogiltigt spel-ID: 309943


Ogiltigt spel-ID: 309937


----
Dom starkaste:

Ogiltigt spel-ID: 309897


Ogiltigt spel-ID: 309953



Resten:

Ogiltigt spel-ID: 309908


Ogiltigt spel-ID: 309905


Ogiltigt spel-ID: 309947

papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td