Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-02-25, 16:16   #1
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Baseball betting; varför betta hemmaunderdogs är så vinstgivande.


Blev jävligt sugen på en baseball-krönika efter mycket försäsongssnack!

NFL och collegefotbollen är nu slut och vi som tjänat pengar på den tackar för en bra säsong samtidigt som vi fäster ögonen på den riktiga guldgruva som slår upp portarna i början av april - baseball! En av sakerna likt amerikansk fotboll är att inte vara rädd att lägga in pengar på underdogsen. Många baseball-bettare har svårt för att spela på underdogsen; de tänker "Hur kan jag spela på en dålig starting pitcher?". Detta typ av tänk leder till dåliga vanor, som att spela för många favoriter. Du behöver omvända detta tänkande och istället undersöka det totala facitet för lagen. Det kommer då framgå att i många områden så vinner ett dåligt lag mer än vad man tror, samtidigt som ett bra lag inte är så dominerande som du först kan tro.

Till exempel Oakland Athletics som inte kom till slutspel och blev fast på sista plats i AL West. Ändå är de nära att vara .500 lag när de spelar hemma. Det finns många tillfällen att hitta dem som hemma underdog, som när de kom tillbaka från 10 runs ner och slog Minnesota. Pittsburgh Pirates är ett annat sistaplacerat lag som ändå har ett övervägande vinstfacit hemma. Andra lag som har varit konsekvent dåliga under det senaste decenniet är Kansas City Royals och Tampa Bay Devil Rays. Deras bullpen var dåliga, deras starting pitchers gick nästan aldrig djupt, lagets försvar var under medel, deras offensiv slog ut sig allt för ofta och fick inte tillräckligt många walks.

Hursomhelst, vad var hemmafacit för Royals laget med 100 förluster 2006? 34-46! Det är inte fruktansvärt dåligt, speciellt med tanke på att de var en hemmaunderdog mestadels. Till exempel började Royals säsong 2006 med fyra raka hemmamatcher. De förlorade de två första som 2.2 och 2.35 underdogs. OK, så en bettare som hade spelat Royals var 0-2 och fick höra en del från sina polare om hur han kunde lägga in pengarna på ett sånt dåligt lag. Emellertid, nästa två matcher var Royals underdogs till 2.55 och 2.45 mot White Sox och vann båda, 11-7 och 4-3. Bettingfacit kanske bara är 2-2 totalt, men redan har en betydande vinst gjorts.

Om man ser det från ett annat sätt: Royals starting pitcher i dessa fyra matcher vara katastrofala - Scott Elarton, Jeremy Affeldt, Joe Mays och Danny Bautista. Man förstår om folk ser dessa pitchers och tänker "Ingen chans i helvetet att jag lägger in pengar på dessa lirare". De skulle också möta välkända pitcher i form av Kenny Rogers, Jeremy Bonderman från Tigers och John Garland och Javier Vazquez från Chicago. Startpitcher är inte allt däremot utan det enda som spelar roll är vem som vinner matchen.

Tampa Bay förlorade 101 matcher för inte många år sedan innan de började vända på steken och ändå var deras hemmafacit för det året 41-39. Ja, de var slagkraftiga hemma redan då. Om Rays skulle spelat alla sina matcher hemma hade de kanske gått 82-80 vilket är långt från ett 100-förlust lag. 2007 började Rays säsongen 4-3 hemma innan dess att de mötte Boston i tre matcher. Som underdogs 2.45, 2.25 och 2.60 för dessa matcher vann de två av tre. Detta var ett lag som hade ett vinnande hemmafacit innan, men fick ändå ingen respekt av oddssättarna eftersom Jan Banan tänker "Jag kan inte spela Tampa Bay när de möter självaste Red Sox!"

Att förstå bankrullemanagement är grundläggande för att överleva i underdogsens värld. Många baseballbettare gör misstaget att leta efter "matcher som är mindre sannolika att förlora" och laddar upp med 50% av bankrullen på ett enda spel och känner sig mycket säkrare genom att spela favoriterna regelbundet. För att vara konstant vinnande i sportbetting måste du ha disciplin och fokus. Många har inga problem att hitta spelbara underdogs i NFL och NCAA-F och samma sak borde dessa ta med sig när de letar efter undervärderade baseball-lag och komma över sin rädsla att betta på underdogs.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-25, 16:21   #2
 
RedXs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 165
Sharp$: 201

Kryssa lugnt
Stats: 10 - 10 - 0
ROI: 208.55%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Härlig läsning!
RedX är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-25, 16:27   #3
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Längtar till ditt spread och till baseballtråden!!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-25, 16:45   #4
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Skön läsning. Hur länge har du varit intresserad av baseball?
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-25, 18:08   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 14
Sharp$: 364
Standard

Bra skrivet!
Lucky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-25, 19:46   #6
 
lodmajsters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 193
Sharp$: 1167

lodmajsters MMA
Stats: 2 - 3 - 0
ROI: 80.65%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

Mycket fint
Ska bli kul när baseballen startar igen =)
lodmajster är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-25, 20:02   #7
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Tror inte det finns någon sport i världen där folk hittar trender mer än i baseball. Stirra inte er blinda på dessa för de är helt meningslösa egentligen. Människan fungerar som så att den försöker hitta sammankopplingar mellan resultat, tillsist så hittar man även dom. Men det är helt enkelt sammanträffanden som råkar följa ett mönster.
"Lag A är 10-2 när det regnat dagen innan" tex. Bara ta dessa med en nypa salt

Längtar också tills MLB börjar och därmed återgå till sina trötta mornar
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-25, 21:37   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 558
Sharp$: 1303

AvejIshockey
Stats: 1336 - 1585 - 25
ROI: 106.97%
Vinstprocent: 45.74%

Standard

Great stuff Boone

Läste någonstans förut att hela 44% av matcherna vinner underdogsen, värt att ha i åtanke
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



Avej är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-25, 21:42   #9
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

HALLADAY SEASON!!!

__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-25, 23:17   #10
 
Fantomens avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Sthlm
Inlägg: 30
Sharp$: 218
Standard

Boone: När det gäller over/under rekar hur mycket analys gör du utifrån t.ex[ame="http://espn.go.com/mlb/stats/parkfactor"]MLB Park Factors - Major League Baseball - ESPN[/ame]
Och hur kan olika ballparks utformning/vädersträck påverka olika pitchers? Det måste väl alltid vara en fördel att pitcha på hemmaplan, även om man är femma i rotation eller etta.
Finns massor man kan analysera men vad lägger du mest fokus på när du gör dina rekar?
__________________
Fantomen har tusen ögon och tusen öron - Gammalt djungelordspråk
Fantomen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-25, 23:21   #11
 
Fantomens avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Sthlm
Inlägg: 30
Sharp$: 218
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Tror inte det finns någon sport i världen där folk hittar trender mer än i baseball. Stirra inte er blinda på dessa för de är helt meningslösa egentligen. Människan fungerar som så att den försöker hitta sammankopplingar mellan resultat, tillsist så hittar man även dom. Men det är helt enkelt sammanträffanden som råkar följa ett mönster.
"Lag A är 10-2 när det regnat dagen innan" tex. Bara ta dessa med en nypa salt

Längtar också tills MLB börjar och därmed återgå till sina trötta mornar
Jo självklart är regn dagen innan match inte så mycket trend att hänga i granen.
Men väder på matchdagen kan ju ha viss påverkan, framförallt vind. Så länge man inte spelar i en dome då, vilket brukar gynna pitchers om jag inte e för trött i huvudet...

Det är upp till oss att analysera och avgöra vad som är relevant, sen att vi ev. har finfina rekar från erfarna sharps som Boone och deras inputs betyder mycket.
__________________
Fantomen har tusen ögon och tusen öron - Gammalt djungelordspråk
Fantomen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-26, 09:41   #12
 
RedXs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 165
Sharp$: 201

Kryssa lugnt
Stats: 10 - 10 - 0
ROI: 208.55%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Tror inte det finns någon sport i världen där folk hittar trender mer än i baseball. Stirra inte er blinda på dessa för de är helt meningslösa egentligen. Människan fungerar som så att den försöker hitta sammankopplingar mellan resultat, tillsist så hittar man även dom. Men det är helt enkelt sammanträffanden som råkar följa ett mönster.
"Lag A är 10-2 när det regnat dagen innan" tex. Bara ta dessa med en nypa salt

Jag håller med (även om det till viss del även gäller amerikansk fotboll). Det är inte alltför sällan man kan läsa den typen av rekar. "Lag A är 8-3 på hemmaplan på en måndag efter att ha förlorat både lördagens och söndagens match"...
RedX är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-26, 09:54   #13
imo
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 455
Sharp$: 648
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Längtar till ditt spread och till baseballtråden!!
jaa det ska bli riktigt kul och spännande
imo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-26, 15:57   #14
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 1
Standard

Så om jag tex satsar 1u på underdogsen i varje match hela säsongen,tror ni då att jag går +? (kan absolut ingenting om baseboll)
sture_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-26, 15:59   #15
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sture_ Visa inlägg
Så om jag tex satsar 1u på underdogsen i varje match hela säsongen,tror ni då att jag går +? (kan absolut ingenting om baseboll)
Ja så lätt är det. Det är därför ingen annan gör det.
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara


td