Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-01-16, 20:51   #1
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 92
Sharp$: 1575

Npower League Two 2011/201
Stats: 42 - 36 - 4
ROI: 110.15%
Vinstprocent: 53.85%

Standard

ELEAGUE Major 2018, CSGO


Hej!

Suttit och kollat lite på turneringsoddsen inför majorn som drar igång på fredag. Hittade två odds på bet365 som verkar aningen knasiga(?). Ska väl tillägga först att jag inte är jätteinsatt i CSGO eller speciellt duktig "bettare" heller. Så på egen risk ni vet.

Citat:
Hur många kartor går till övertid?
under 10.5 - 2.00
Om jag förstått formatet av turneringen rätt som kommer det spelas mellan 47-54 kartor. För att övertidsspelet ska spricka så krävs det att cirka var femte karta går till övertid. Tycker det låter orealistiskt. Svårt att kolla upp statistiken mer exakt utan att gå igenom varje turnering manuellt. Bläddrade igenom några stycken lite snabbt och verkar vara närmare var tionde karta som går till övertid. Kanske finns någon sida som erbjuder statistik på detta men det känner jag inte till. Min bakgrundskoll är lite bristfällig. Men tycker att var femte låter ganska orimligt.

Kan jämföra med vad betway erbjuder. Deras odds är baserat på de 33 matcherna som spelas i inledningen på turneringen, så inte en direkt jämförelse. De erbjuder under 3.5 till 1.85. Deras lina är helt klart bra mycket mer snäv än den hos Bet365. Vet inte hur Betway ligger i deras marginaler på esport, så ta det med en nypa salt.

Citat:
Totalt antal ess
under 12.5 - 1.90
För att försöka få fram statistik på detta kollade jag upp de infographics som läggs upp efter vissa större turneringar av g2esports. Dubbelkollade inte, men antar att det endast är de turneringar som deras lag medverkat i. Hur som helst så är de med i de flesta större turneringarna. Kollade för de 13 turneringar de hade stats för under 2017. Spelats totalt 539 kartor och 80 ess har gjorts totalt. Lite skevt kanske att göra jämförelsen med antal kartor istället för rundor då det faktiskt är mer relevant, men det var det bästa alternativet jag hade.

Det ger alltså en chans på ungefär 15% per karta att generera ett ess. Tar vi då sämsta scenariot (54 kartor) så får vi uppskattningsvis cirka 8 ess. Alltså hela 4 ess till godo. En karta kan givetvis generera fler än ett ess, men antar att det är mycket ovanligt.

Det spelades två Majors under 2017. De hade samma turningsformat som ELEAGUE Major 2018.

PGL Major Krakow 2017
Maps - 50
Ess - 6

ELEAGUE Major 2017
Maps - 52
Ess - 7

För att återigen jämföra med Betways lina. De erbjuder på de 33 första matcherna under 3.5 till 1.75

BOL
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+10)
ChippN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-17, 07:39   #2
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Bra information men jag anar ugglor i mossen eftersom jag såg exakt dessa linorna inför kvalet i fredags.

I kvalet blev det 3 ess på 35 maps och 2 maps gick till övertid av dessa.

Fortsatt klart värde på underspelen oavsett men om bara huvudturneringen ska räknas så är ju detta solklara maxspel.

Ingår kvalet ändå, trots att supporten säger att den inte gör det, så är det ju helt plötsligt supervärde på att Cache ska bli mest CT-sidade kartan till hela 21 gånger pengarna.
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ChippN (+10)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-26, 23:31   #3
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 20
Sharp$: 57
Standard

Vinner ni som spelar på e-sport mycket pengar på detta? Ett tag kändes det som att spelbolagen låg lite efter. Hur ser det ut idag?
__________________
Hobbyspelande student som även driver sajten
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
MrBetting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-01, 12:03   #4
 
Reg.datum: mar 2018
Inlägg: 1
Sharp$: 573
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MrBetting Visa inlägg
Vinner ni som spelar på e-sport mycket pengar på detta? Ett tag kändes det som att spelbolagen låg lite efter. Hur ser det ut idag?
Nu är de ikapp, dessutom en sport som växer enormt på omsättningssidan vilket förmodligen varit det som tvingat ikapp bolagen
sturepersson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td