Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-05-09, 15:31   #1
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Speedwaypremiär!


Idag är det dags för premiär i den svenska speedwayen som jag brukar följa under sommaren.

Jag har sagt det 100 gånger tidigare och det är lika bra att inleda årets säsong med att säga det igen och det är att speedwayoddsen är inget man kan bli miljonär på på grund av dom många gånga klena limitsen. Men om man är insatt så finns det utan tvekan värde på denna sporten och det är därför enligt mig bättre att försöka vinna det man kan istället för att låta bli helt bara för att man inte kunde vinna så mycket som man önskade.

Det går att vinna några hundralappar så man kan bjuda hela familjen på kebabrullar imorgon för vinstpengarna och det är väl inte så tokigt det heller.

Årets säsong känns jämnare än på väldigt länge och bolagen är faktiskt väldigt oense om vilket lag som ska ses som favorit. Några bolag håller regerande mästarna Rospiggarna som favorit, andra bolag har storsatsande Masarna som favorit medans också stjärnspäckade Piraterna ses som en av favoriterna. Tätt där bakom följer Vetlanda och Dackarna som inte är långt ifrån enligt oddsen. Sedan har vi Indianerna som får vara nöjda om dom plockar 1 poäng på hela säsongen, Smederna är också långt ifrån bra och Lejonen får det nog tufft dom också.

Personligen tycker jag nog att Piraterna känns starkast inför säsongen då dom har 4 toppnamn som kan bära laget otroligt långt. Sen kan ju alltid skador påverka mycket i denna sporten så det gäller att få ihop laget och ha alla friska när det lider mot slutspel och det är ju inte alltid man har den turen.

Oddsen brukar släppas ganska sent för matcherna som körs på tisdagar och det här spelar jag från dagens premiäromgång:


Spel Nr1:

Piraterna -4.5 pts vs. Dackarna @ 1.85 (nordicbet) ... Insats: 6 Units

Motivering:

Piraternas lag är otroligt stjärnfyllt denna säsongen då man har kvar Hancock och Kildemand från ifjol och har fyllt på med två förare av absoluta världsklass i form av Sayfutdinov och Iversen vilket gör att Piraterna kommer ha någon superstjärna med i varenda heat förutom dom två rena reservheaten. Det innebär att man kommer ha mycket goda segerchanser i minst 13 av 15 heat och det bådar mycket gott för Piraterna. Alla dessa herrar har kapacitet att plocka 10+ poäng i varje match vilket gör att det finns mycket att ta av även om någon skulle ha en sämre match. Båda nyförvärven Iversen och Sayfutdinov har visat tidigare att dom trivs mycket bra på Dunteberget där Piraterna kör sina hemmamatcher.

Dackarna har också förstärkt en del då man värvat in Lindgren från Indianerna och det är en förare med hög kapacitet även om han kan vara ganska ojämn. Annars har man ju kvar duktigt Dudek som är en förare med enormt hög nivå och han kommer fortsätta vara lagets toppförare denna säsongen. Dock så ser det tunnare ut där bakom, egentligen är det bara Dudek som normalt kan hota Piraternas superkvartett vilket gör att man är i klart underläge inför denna matchen anser jag.

Lagen möttes i semifinal ifjol och då vann Piraterna med 52-38 på hemmaplan och Dudek hade en mycket klen match den gången. Till denna säsongen så har Piraterna förstärkt sitt lag rejält och ser ännu starkare ut så skillnaderna mellan lagen är enligt mig större nu.

Hemmaplan är alltid en enorm fördel i speedway och Piraternas hemmabana är ofta väldigt speciell vilket gör det svårt för bortalagen. Hemmalagets 4 stjärnförare trivs alla mycket bra på just denna banan och det ska enligt mig mycket till om Piraterna förlorar någon hemmamatch denna säsongen om alla dessa 4 förarna deltar i matchen.

Kör Dudek och Lindgren lysande så kan matchen och spelet bli jämnt, om någon av dessa herrarna har en lite sämre afton vilket ofta sker så har Piraterna så många fler förare som kan bära laget så man vinner enkelt.

Jag tycker linan känns generöst satt då jag tror Piraterna kan vinna denna matchen med 10 poäng, det finns klart högre kapacitet hos hemmalaget som också har stor fördel av hemmaplan!



Hörs eventuellt ikväll med något spel från andra sidan Atlanten!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
cochise (+10), Calatan (+10), Yoast (+10)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-09, 16:55   #2
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Måste bara fråga, är 6 units här lika mycket som 6 units på USA-spelen? Isåfall bör ju inte limiterna vara något bekymmer..
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5)
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-09, 17:23   #3
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Då ska jag också ställa en fråga.

Är det ens mödan värt att sätta sig in så pass att man klår andra sidan för att "vinna" några hundralappar?

Konspiratoriska människor skulle lätt kunna få för sig att mopparna och E-sporten bara är ett medel för att underlätta möjligheterna att hålla spreadsheetet ovanför vattenytan. Och det vore väl tråkigt om den tesen fick fäste.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-09, 17:24   #4
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Måste bara fråga, är 6 units här lika mycket som 6 units på USA-spelen? Isåfall bör ju inte limiterna vara något bekymmer..
Självklart ska du fråga om du känner att du måste även om svaret borde kännas ganska solklart om du hade tänkt till.

Men jag förstår vart du vill komma och jag reder gärna ut det hela för dig och andra som kanske undrar.

Unitssystemet talar bara om hur stort värde jag anser att spelet har och i det här fallet är det en skala på 1-10.

Det talar inte om hur mycket varje enskild person kommer kunna få in på spelet i fråga eftersom det skiljer ju sig rejält beroende på kassa och limiteringar.

Vissa personer kanske kan spela sina normala 6 units på speedway medans andra inte kan det. Jag kan det inte.

Dock så ska jag inte tala om hur mycket jag spelar, jag ska heller inte tala om hur mycket du ska spela utan jag talar bara om hur stort värde jag anser att spelet har. Sen får var och en spela efter sina egna förutsättningar, det är därför man använder units.

Säg att jag spelar 6000 kr på en MLB match som jag rankar till 6 units och ett speedwayspel som jag anser ha lika högt värde, 6 units, får jag endast in 600 kr på personligen.

Ska man då ranka speedwayspelet som 0.6 units och alla som hade kunnat få in sina normala 6 units på spelet hade bara spelat 1/10 av insatsen som dom borde bara för jag personligen inte kan få in önskad insats på speedway?

Skulle vara väldigt konstigt och dumt gentemot dom som faktiskt kan spela sina normala 6 units, vilket kan vara väldigt många av medelspelarna.

Känns det fortfarande krångligt så kan du byta ut units mot kr och köra det hela vägen. 6 kr på MLB, 6 kr på NBA och 6 kr på Speedway och det är knappast några konstigheter för alla att få in dom insatserna, inklusive mig.

Sen hur mycket jag vinner eller förlorar på spelen i fråga bör väl inte spela någon roll för dig mer än att det är en nyfikenhets grej, det viktiga är ju vilket resultat du själv kan få.

Har sedan länge lärt mig att det finns ingen anledning att tala om pengar hit och dit då det bara blir fel och därför kör jag med units istället. Är units svårt att förstå så kan du tänka att det står kronor, jag har inga problem med att det framstår som att jag spelar 1-10 kr per spel då jag själv vet hur det ligger till i verkligheten.


Angående spelet så har bet365 kommit ut med sena odds där dom har Piraterna -2 (3-vägs) @ 1.75 vilket är bättre värde och ni som ännu inte spelat bör rygga där istället. Ni som inte får in önskad insats hos nordicbet kan fylla på med mer hos bet365, det har jag gjort iaf.

Lycka till!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Calatan (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-09, 17:29   #5
 
Reg.datum: aug 2013
Ort: Västra Götaland
Inlägg: 755
Sharp$: 5416

Calatans rekar
Stats: 23 - 68 - 0
ROI: 107.35%
Vinstprocent: 25.27%

Standard

(Unibet har Piraterna -4,5 @ 2)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
Calatan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-09, 17:35   #6
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Då ska jag också ställa en fråga.

Är det ens mödan värt att sätta sig in så pass att man klår andra sidan för att "vinna" några hundralappar?

Konspiratoriska människor skulle lätt kunna få för sig att mopparna och E-sporten bara är ett medel för att underlätta möjligheterna att hålla spreadsheetet ovanför vattenytan. Och det vore väl tråkigt om den tesen fick fäste.
Absolut är det värd mödan för den är inte speciellt stor.

Det är ett intresse som man har sedan tidigare som man kan kombinera med chansen att vinna pengar.

Så det är inte som att man måste börja från noll för att arbeta in en helt ny sport utan det är ett intresse som gjort att kunskapen finns där och med den kan man vinna lite pengar.

Jag vill bara vara tydlig och noga poängtera att man inte kan vinna mycket pengar på speedwayspelet, så att inte konspiratoriska människor får fäste och tror att jag påstår att man blir miljonär på speedway.

Det är en liten sidogrej som inte tar många minuter i veckan men ändå brukar ge några hundralappar och hade jag inte ansett att det varit värt det så hade jag ju lagt ner det för länge sen.

Konspiratoriska människor måste ju få ha något att fundera på så det är ju tur att du får något att göra Wagner.

Sen anser ju hela spelbranschen att e-sports är framtiden och det marknaden ökar ju kraftigt nu men det känns ganska givet att en gammalmodig man som dig motsätter dig det.
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-09, 20:19   #7
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Jag är så gammalmodig att jag anser att spelarkåren går en dyster framtid tillmötes.

Och det spelbranschen ser en framtid i brukar inte gagna spelarkollektivet.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-09, 20:44   #8
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Jag är så gammalmodig att jag anser att spelarkåren går en dyster framtid tillmötes.

Och det spelbranschen ser en framtid i brukar inte gagna spelarkollektivet.
Spelbranschen har aldrig gynnnat spelarkollektivet ekonomsikt.
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td