Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-05-31, 14:48   #1
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Dag 2, pro league finals!


Nära skjuter ingen hare på nattrekarna igår tyvärr och dom berömda små marginalerna var inte med oss denna gången tråkigt nog.

Dagen inleds med att Immortals väger klart för lätt mot tuffa Fnatic 9-16 och SK 5-16 vilket ger enkla vinster på dom två inledande spelen.

Sedan har vi 3 stycken nattspel som inleddes med att Norht tappar 14-11 ledning till 15-15 och OT. Väl i OT så är det North som drar det längsta strået och vinner 19-17 men det är ju för liten marginal för vårat spel på North -3.5 så vi inleder med en tråkigt förlust.

Sedan var det dags för NRG att kliva in i handlingen och även dom hade gyllene läge med 15-13 ledning och man hade sedan 2 mot 1 läge i den 29:e rundan med bomben plantad som T vilket innebär att man i det läget har typ 90% chans att vinna rundan och således också matchen med 16-13. Dock så lyckas man förlora den rundan och tidigare i matchen så hade man också förlorat 3 fulla eco's från Optic vilket är otroligt dåligt. NRG hade 4-5 guldlägen att vinna matchen, sumpade dom alla och förlorar sedan i OT med 16-19 och den sved rejält kan man säga. Givetvis borde NRG vunnit med alla dom chanserna man hade men det ville sig inte denna gången, ge NRG lika många chanser i en rematch och dom vinner minst 75% av matcherna och vi hade ju ett odds på 3.04 så det sitter man ju gärna på. Denna gången gick det inte vägen och det är bara att bita i det sura och gå vidare.

NRG avslutade sedan natten med att förlora ännu en stenhård match mot Liquid. Denna gången ledde man 13-11 och satt rejält i förarsätet och återigen så var vinstchanserna minst dubbelt så höga som oddset vi hade på 3.25 men även denna gången så skiter det sig då Liquid vinner 5 raka rundor för att vända på steken och vinna 16-13.

Totalt 5 spel där vi hade 2 superenkla vinster och 3 tajta förluster som lika gärna hade kunnat blivit vinster. Som sagt, dom berömda marginalerna var emot oss denna gången och även om man inte fick utdelning just denna gången så kan man faktiskt trösta sig att man var rätt ute då det var på tok för höga odds på NRG i dessa stenhårda matcherna som dom var klara favoriter att vinna när vi närmade oss slutet på matcherna.

Vi fortsätter med andra dagens gruppspel idag och jag tycker det finns en del intressant och jag börjar med att spela följande:



Spel Nr1: ESL Pro League - planerad start kl 18:30

G2 -3.5 rundor vs. Immortals @ 1.85 (betway) ... Insats: 6 Units


Kort motivering:

G2 kom in i denna turneringen som en av favoriterna men spelet under första dagen var ganska klent med ett 1-1 record på 2 matcher. Man hade ungefär likadan start i senaste turneringen som man tillslut gick och vann. Det finns en hel del kapacitet i G2 som ändå gör att man måste ha goda chanser att gå vidare från gruppspelet men då krävs det att man levererar direkt idag och man måste slå gruppens slagpåse Immortals om man ska ha någon chans för i dom kommande 2 matcherna blir det tuffast tänkbara motstånd i form av Fnatic och SK.

Jag väljer att fortsätta spela emot Immortals då jag anser att laget är långt ifrån normal kapacitet med dom förändringarna man gjort i laget på slutet. Vi fick också ett kvitto på det hela igår när man förlorade med klara siffror mot Fnatic och SK.

Jag skrev en del om Immortals igår och det finns väl inte så mycket mer att tillägga mer än att konstatera att dom fick 2 klara förluster igår vilket innebär att chanserna är små att kunna gå vidare från gruppen nu när vi inleder dag 2. Spelet är långt ifrån bra från Immortals sida och G2 har ändå riktigt hög kapacitet och måste verkligen vinna denna matchen för att inte sätta sig i en tuff sits resten av dagen.

Betway sticker också ut en del på oddsen då andra bolagen som har -3.5 ligger kring 1.72 i odds och annars ligger dom flesta andra bolagen på -4.5 i hcp.



Spel Nr2: ESL Pro League - planerad start kl 19:45

EnVyUs -2.5 rundor vs. Immortals @ 2.07 (pinnacle) ... Insats: 6 Units


Kort motivering:

Jag väljer att fortsätta spela emot Immortals då jag anser att laget är långt ifrån normal kapacitet med dom förändringarna man gjort i laget på slutet. Vi fick också ett kvitto på det hela igår när man förlorade med klara siffror mot Fnatic och SK.

EnVyUs har varit på träningsläger inför denna turneringen och ser faktiskt riktigt samspelta ut så här långt. Den här matchen blir otroligt viktig för laget då man måste vinna den för att ha någon chans att gå vidare. Man förlorade en tajt match mot G2 igår, hade sedan ingen chans mot Fnatic innan man avslutade med att vinna mot Cloud9 vilket gör att hoppet lever än.

Jag skrev en del om Immortals igår och i och med dom klara förlusterna i gårdagens match så är chanserna små att kunna gå vidare från gruppen nu när vi inleder dag 2. Spelet är också långt ifrån bra från Immortals sida och när då EnVyUs ser mer samspelta ut, har högre kapacitet och samtidigt måste vinna denna matchen så tycker jag oddsen är alldeles för jämna i denna matchen!



Spel Nr3: ESL Pro League - planerad start kl 19:45

SK -3.5 rundor vs. G2 @ 1.95 (188bet) ... Insats: 6 Units


Kort motivering:

Det är svårt att inte bli imponerad av SK's framfart på senare tid. 2 raka turneringsvinster och igår inledde man finalen här med att krossa sina 3 motståndare, 16-7 mot Cloud9, 16-5 mot Immortals och matchen man trodde skulle kunna bli jämn mot duktiga Fnatic blev ännu enklare med 16-3 vinst och då har ändå världens bästa spelare coldzera varit ganska osynlig i dom matcherna och han har ju helt enkelt inte behövt leverera utan vinsterna har ju blivit busenkla ändå. Det finns alltså ännu mer att ta av från SK vilket gör att man nu måste ses som solklara favoriter i denna turneringen.

G2 imponerade inte under första dagens spel utan lyckades med nöd och näppe vinna 16-14 mot envyus och sedan blev det dunderförlust mot Cloud9 med 4-16 så det är ett riktigt klent facit. Nu ska man upp mot laget som krossat alla motståndare hittills och om sedan coldzera lägger i en växel till så kan det bli överkörning igen.

Detta blir det stora prestigemötet i gruppen och är det något lag som SK vill slå så är det stjärnorna i G2. En vinst här för SK skulle också innebära att man säkrar förstaplatsen i gruppen vilket ger en extra morot inför matchen. SK lär inte ta lätt på uppgiften här eftersom G2 har kapacitet. Samtidigt så imponerade inte G2 alls igår vilket innebär att om båda lagen spelar som dom gjorde igår så kommer SK täcka det hcp:et med det dubbla av vad som krävs.

Känns som det finns betydligt fler scenarion där SK fortsätter trumma på och då spelar det ingen roll vad G2 gör för då hänger man inte med än att G2 helt plötsligt ska vända på steken totalt samtidigt som SK är usla helt från ingenstans. Det kan givetvis ske men enligt mig så är chanserna till det helt andra än vad oddsen indikerar och jag tror G2 får svårt att nå 10 rundor i denna matchen!



Ha en fin onsdag!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Yoast (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-31, 16:33   #2
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Lirar på Bet365, där ligger linan på SK på -2,5 @ 1.72
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-31, 18:28   #3
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Nu såg jag inte matchen med Immortals verkade ha plockat ner G2 relativt bekvämt ändå. Hen1 som var i storform igår var lagets sämsta. Lucas var bra igår också och är i form idag också. Torde detta ge SK en enkel seger?

Senast redigerad av Rob den 2017-05-31 klockan 18:38.
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-31, 19:30   #4
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Nu såg jag inte matchen med Immortals verkade ha plockat ner G2 relativt bekvämt ändå. Hen1 som var i storform igår var lagets sämsta. Lucas var bra igår också och är i form idag också. Torde detta ge SK en enkel seger?
Jadu det blev en ganska underlig serie av matcher det där.

G2 tar stryk av slagpåsen Immortals 10-16.

Envyus visar att Immortals är slagpåse och vinner 16-2 direkt efter G2's fiasko.

G2 svarar sedan upp med att krossa dominanta SK med 16-6.

Det svängde rejält och G2 var väl akilleshälen då man förlorade mot det sämsta laget men vinner mot det bästa.

Det är väl det som är tjusningen med sport att allt kan hända men det var väl ingen som trodde att G2 skulle gå 1-1 och förlusten var mot Immortals men vinsten mot SK.

För oss blev det 1-2 och ett spel back helt enkelt.

Nu blir det spännande inför sista gruppspelsmatchen i grupp A där flera lag har chansen att ta sig vidare men Fnatic och SK med 3-1 record sitter i fint läge.

Får se om jag fyller på med något mer från matcherna i den andra gruppen.
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-31, 19:55   #5
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Haha jadu så blir det ibland :/
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-31, 20:18   #6
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Grupp B startar kl 22:45 om det nu inte blir särspel mellan lagen i grupp A och det återstår att se.

När väl grupp B startar så tycker jag vi har ett bra spel som inleder gruppen och det är följande:


Spel Nr4: ESL Pro League - planerad starttid 23:30

Mousesports -3.5 rundor vs. Optic @ 1.99 (pinnacle) ... Insats: 6 Units


Kort motivering:

Båda dessa lagen är 1-1 efter gårdagens 2 matcher vilket innebär att man har 3 matcher kvar idag men det är helt olika vägar som man gått.

Mousesports har mött gruppens 2 klart bästa lag där man förlorade mot North i OT och man vann mot NaVi i OT vilket är ett ganska gott betyg då man var klar underdog i båda matcherna. Det innebär att man nu har 3 matcher kvar mot gruppens 3 sämsta lag vilket gör att man sitter i ett riktigt fint läge här, men jobbet måste ju också göras. Att få 1-1 första dagen mot gruppens 2 klart bästa lag tar mousesports alla dagar i veckan. Nu behöver man bara spela "okej" för att avfärda dom sämre lagen vilket man borde klara av anser jag.

Optic hade en hel del tur när man mötte turneringens lägst rankade lag NRG där man tillslut lyckades vinna i OT. Sedan följde man upp det med att förlora solklart med 5-16 mot Liquid i sin andra match. Det var tur som gjorde att Optic inte är 0-2 efter första dagen där man mötte sina enklaste motståndare. Idag blir det istället 3 matcher mot betydligt tuffare motstånd och det ser därför inte ljust ut för Optic då man måste steppa upp rejält om man ska ha någon chans i dagens 3 matcher.

Spelar lagen som dom gjorde igår så vinner mousesports denna matchen enkelt och släpper inte mer än 10 runs till Optic och jag tycker det känns som ett långt steg för Optic att ta för att kunna hålla denna matchen jämn.

Allt kan ju såklart ske men jag anser att mousesports håller en klart högre nivå för stunden och det hoppas jag visar sig i denna matchen!


Får se om jag fyller på med något mer senare!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!

Senast redigerad av Lazlo den 2017-05-31 klockan 21:40.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td