Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-04-09, 15:27   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

2018-04-09 19:30 Skelleftea AIK - Djurgardens IF (SHL)


2018-04-09 19:30SHLSkelleftea AIK vs Djurgardens IF -1.5 FT 6 3.220

Skellefteå AIK -1.5 - Djurgårdens IF @ 3.22 (Marathonbet), insats 6 units (ca 3%)

Oddset när det släpptes var hela 3.55 men endast i några minuter och det missade de flesta dessvärre. Började suga på den här matchen redan igår men ville se om oddset kunde gå tillbaka uppåt eller om det fortsatte gå ner. Då det inte rört sig nämnvärt går jag in då jag tycker jag ser en del som talar för att Skellefteå utökar till 3-1 i matchserien.

Inbördes och hur gick det i grundserien?
Tittar vi först på den inbördes statistiken ser vi direkt att hemmaplan betyder klar fördel här. I de 15 senaste mötena lagen emellan så är det endast en match som vunnits av bortalaget över full tid, Djurgården vann då med 2-1 i oktober. Två matcher har även gått till förlängning, en på var arena.

Att Djurgården kom två i grundserien och Skellefteå femma fäster jag ingen vikt vid alls utan det var så att norrlänningarna vann faktiskt 26 matcher efter full tid mot stockholmarnas 23 dito. Endast sex skellefteåmatcher gick till förlängning. Hemma vann de 15 av 26 matcher efter 60 minuter medan tre fick avgöras på annat sätt.

Hur tog de sig till semifinal?
Skellefteå skickade ut Färjestad i sin kvartsfinal med 4-2 och samtliga segrar för SAIK slutade med minst två måls marginal. Dock förlorade de en av sina tre hemmamatcher med 1-3. Djurgården å sin sida gav respass till Linköping med 4-1 i matcher men det var en jämnare matchserie där endast 6-1 i första matchen sticker ut. DIF förlorade efter övertid samt vann den andra bortamatchen med 4-2.

Hemmaplan respektive bortais för lagen.
I de tio senaste matcherna lagen emellan när det avgjorts i Skellefteå så har SAIK sju segrar efter full tid, en på övertid samt två förluster varav en var på övertid. Av de sju vinsterna var hela fem med fler mål än ett så statistiskt har vi trumfkorten på hand.

Av Djurgårdens förluster på bortais sen i november månad är det dock endast tre som haft en differens större än ett. Då var det totalt tio förluster varav åtta efter full tid. Men nu är det inte serielunken längre - som de flesta av dessa kom - utan slutspel. Det betyder ju oftast mer tajt spel med färre mål men samtidigt är det extra viktigt att få matchen till förlängning ifall man ligger under och det kan blotta sig eller avgöras med "empty net".

Summering
Skellefteå har ju även kopplat ett psykologiskt grepp om stockholmarna och även om jag inte tror de gett slaget förlorat så tycker jag oddsen motiverar ett spel på hemmalaget här åtminstone ner till 3 gånger jämnt. I grundserien möttes de i mars med 3-1 till SAIK och enda matchen hemma hittills i semifinalserien vann SAIK med 6-1. Jag måste bara spela här! På nuvarande odds måste Skellefteå fixa det minst 32% av gångerna!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-09, 16:45   #2
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lindvall gjorde ingen dålig insats senast. Men förstår fortfarande inte hur man kunde peta en het och en av SHL:s bästa målvakter Ortio senast. Finnen borde vara tillbaka ikväll.

Tror själv på en jämn match. Kan vara dags för en förlängning nu.
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-09, 17:20   #3
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patrik_g Visa inlägg
Lindvall gjorde ingen dålig insats senast. Men förstår fortfarande inte hur man kunde peta en het och en av SHL:s bästa målvakter Ortio senast. Finnen borde vara tillbaka ikväll.

Tror själv på en jämn match. Kan vara dags för en förlängning nu.
Hehe, ja hade jag fått samma odds på en jämn match så hade jag hellre spelat det så klart Så fel allt blir nu slutar det väl 0-5
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-09, 17:58   #4
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ortio tillbaka i kassen i Skellefteå
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-09, 20:55   #5
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patrik_g Visa inlägg
Lindvall gjorde ingen dålig insats senast. Men förstår fortfarande inte hur man kunde peta en het och en av SHL:s bästa målvakter Ortio senast. Finnen borde vara tillbaka ikväll.

Tror själv på en jämn match. Kan vara dags för en förlängning nu.
Japp nu var det dags för förlängning 2-2. Skellefteå borde vunnit denna match i ordinarietid. Vaknade i sista och fixade 2-2.
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-09, 21:02   #6
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patrik_g Visa inlägg
Japp nu var det dags för förlängning 2-2. Skellefteå borde vunnit denna match i ordinarietid. Vaknade i sista och fixade 2-2.
Känns igen från Rögle (borta?) tidigare under säsongen, då vaknade de också i sista perioden. Men jag börjar vänja mig med att det är så här just nu. Bara ta jobba vidare Men ditt spel satt åtminstone
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-10, 11:14   #7
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

FÖRLUST! Det är tungt nu och SAIK vaknade för sent. De vinner matchen och har nu 3-1 i matcher som jag trodde men det här kunde de fixat på ett smidigare sätt.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td