Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-04-11, 14:43   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

2018-04-11 20:45 Real Madrid - Juventus (Champions League)


2018-04-11 20:45Champions LeagueReal Madrid vs Juventus -1.5 FT 6 2.700

Real Madrid -1.5 - Juventus @ 2.70 (Pinnacle), insats 6 units (ca 3%)

Jag vet att i dessa stormatcher brukar oddsen hamna rätt ju närmare matchstart vi kommer men jag vill ändå inbilla mig att oddset känns aningen högt på Real här.

Min personliga känsla
Det är ju inte den här som ska avgöra ifall det blir spel eller inte och det är svårt att hitta enormt med statistik etc som kan stödja det jag tror på fullt ut för att oddset ska ha värde.

Det verkar bli två starka elvor på plan och Real är inget lag jag uppfattar som är nöjda med att gå vidare utan hemma på Santiago Bernabéu borde de fortsätta framåt. De vann trots allt med 3-0 borta och hemma brukar vara en klar fördel.

Spanien mot Italien igen, och jag tror inte Juventus ens kommer vara i närheten av att upprepa det Roma gjorde igår (96 ggr på 3-0!). Och med tanke på att Juventus måste framåt för att ens kunna ta sig vidare borde det bli en öppen match med mycket mål. Jag tror åtminstone inte att Real är intresserade av att försvara 3-0 på hemmaplan. Så överspel på 3.5 kanske också kan vara intressant till 2.50 men jag väljer enbart det här spelet ovan.


Vad talar för - enligt mig
Först och främst att de vann med 3-0 borta som nämnts. Men de vann även förra mötet på neutral plan i finalen förra året - då med 4-1. Det känns lite som klasskillnad och att Juventus har svårt för Real just nu.

Ronaldo älskar att göra mål och nog gör Real minst två mål hemma och antagligen tre. Ska då verkligen Juventus lyckas med att klara +1.5 tillräckligt ofta? 63% av matcherna eller fler måste Juventus lyckas för att göra vårt spel dåligt!

Jag hittar inte mängder med matcher där Real redan "avgjort" det borta i första matchen för att se hur resultatet varit hemma i returen men lite saker som styrker det är trots allt mot Roma för två år sen. Vinst med 2-0 borta som följdes upp med 2-0 hemma. När de mötte Napoli året efter så började de visserligen hemma men bägge mötena där slutade med 3-1 seger.

Det närmaste "fiaskot" som jag kan hitta är väl när de vunnit med 2-0 borta mot Schalke och sen förlorar med 3-4 i returen våren 2015. Sen tycker jag inte segern borta mot Bayern med 2-1 där Real sen förlorade hemma med samma siffror och det hela fick avgöras i förlängningen kan räknas med då Bayern är ett bättre lag och segern inte lika stor i första mötet.

Bortser vi från gruppspelet och enbart fokuserar på direkt utslagning de senare åren så har Madrid vunnit hemma med två bollar eller fler i fem av de sju matcher som spelats under året eller de två föregående säsongerna. Så varför ska de inte fortsätta på den linjen? Lagen de slagit i statistiken ovan är bl a PSG, A Madrid och Wolfsburg förutom det som redan nämnts.


Medvetet val
Kanske är det följande som fäller mig men jag lägger all tyngd på Real Madrid och ingen på Juventus. För jag vet att Juventus är bra, speciellt defensivt och de förlorar inte så ofta med mer än ett mål. Men som jag påtalat innan så tror jag inte Juventus åker till Madrid för att spela 0-0 och visa att de kunde - men likväl få "rådäng" av "kungarna" sammanlagt. De kommer göra vad de kan för att ha någon heder i behåll men jag tror det kommer straffa sig. Oavsett är Real duktiga nog hemma för att trycka in de där bollarna som behövs!

Jag har svårt att ge en procentsats hur ofta spelet sitter men till 2.70 känns det väldigt bra även om jag inte kan backa upp det med mängder av statistik utan tycker det räcker med ovan!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-11, 15:00   #2
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Jag har så himla svårt att se hur du kan hitta värde i "stormatcher". Likt häromdagen i SHL-slutspel.

Du är uppenbarligen bättre än mig på att värdera %, mej slår bolagen hur lätt som helst när jag försöker vrida & vända & hitta ngt spelvärt i dessa matcher, därför avstår jag alltid haha
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-11, 15:39   #3
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Jag har så himla svårt att se hur du kan hitta värde i "stormatcher". Likt häromdagen i SHL-slutspel.

Du är uppenbarligen bättre än mig på att värdera %, mej slår bolagen hur lätt som helst när jag försöker vrida & vända & hitta ngt spelvärt i dessa matcher, därför avstår jag alltid haha
Jag håller ju med som jag skriver att värdet brukar inte finnas "generellt" men det här är känns fel och jag lutar mig mer på intuitionen än på ren statistik och jag väljer ju även att se bortom Juventus. Men med tanke på att inget fungerar för mig just nu så blir jag förvånad om detta sitter Normalt ett spel jag inte skulle lägga men när känslan är stark så behöver jag inte ha allt svart på vitt. Vi får se. Jag har ju svårt att värdera den här men oddset "är" för högt!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-11, 15:54   #4
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Jag håller ju med som jag skriver att värdet brukar inte finnas "generellt" men det här är känns fel och jag lutar mig mer på intuitionen än på ren statistik och jag väljer ju även att se bortom Juventus. Men med tanke på att inget fungerar för mig just nu så blir jag förvånad om detta sitter Normalt ett spel jag inte skulle lägga men när känslan är stark så behöver jag inte ha allt svart på vitt. Vi får se. Jag har ju svårt att värdera den här men oddset "är" för högt!
Hehe klassiska Seinfeldsyndromet med George Costanza där allt han gör är fel så måste motsatsen vara rätt, så vi håller tummarna att detta får båten att vända på rekarna
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+2)
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-11, 21:09   #5
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

FÖRLUST! Var ju inte mer än väntat och lika bra att Juventus nu tar sig vidare också Trodde jag Roma skulle få det tufft igår så vet jag inte ens om jag trodde Juventus skulle kunna få luft! Men 0-1 så tidigt som det kom gör ju att (trots mycket chanser) Juventus faktiskt ser att det är möjligt. Krävs ju två till för en förlängning.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td