Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-04-17, 11:06   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

2018-04-17 19:00 Landskrona BoIS - Örgryte IS (Superettan)


2018-04-17 19:00SuperettanLandskrona BoIS vs Örgryte IS 1 FT 6 3.020

Landskrona BoIS - Örgryte IS @ 3.02 (Marathonbet), insats 6 units (ca 3%)

Jag tycker det här är en intressant match som dessutom hamnar fel i oddsen även om de börjar rätta till sig. Redan igår var jag på väg att skriva en rek till 3.08 men ville avvakta för att se om oddsen kunde gå upp. Det svängde upp men även ner igen och jag missade dessvärre toppen men det är fortfarande över tre gånger pengarna och jag väljer att gå in nu för att inte riskera en större sänkning.


Örgrytes förra säsong

Även om det är historia, tränare har sparkats och det har ändrats än mer så tycker jag ändå att det kan vara intressant att nämna bortamatcherna för ÖIS förra säsongen i Superettan. Det blev en seger bara och det med 1-0 över Gefle. Utöver det fick de även med sig poäng i sex av matcherna medan det blev åtta stycken med noll poäng i bagaget vid hemresan. Enligt mig inget som imponerar. Det blev så illa att de fick kvala sig kvar via ett mål i förlängningen hemma mot Mjällby.


Landskronas offensiv

Skånelaget är förvisso nykomlingar i Superettan men verkar inte rädas motståndet speciellt mycket. I premiären hemma mot Falkenberg som tippas högre upp än Örgryte så blev det dessvärre förlust med 2-3 men å andra sidan så har Falkenberg nu tre raka segrar. Det är också något som Örgryte kan nå vid vinst men här tar det stopp enligt mig.

Nykomlingarna vann sen borta med 2-0 mot Jönköping som trillat ner från Allsvenskan. Inför kvällens match är det nöjda miner på ledarstaben och träningarna har sett bra ut. De kommer fortsätta spela sitt offensiva spel och försöka skapa mycket. Jag tror de kommer lyckas med detta också och ett överspel på 2.5 mål till 2.17 känns också bra och rekommenderas.

Som jag nämnde innan så gick det ju mindre bra för Örgryte borta förra säsongen men titta då på Landskronas hemmastatistik - även om det var en division lägre. De vann tio matcher och spelade tre oavgjorda med en målskillnad på 29-6. Det är starka kort och även om de nu bara fick 2-3 i hemmapremiären mot Falkenberg, ett lag som kommer att tillhöra toppen vilket jag inte tror Örgryte kommer lyckas med.


Så nu är det bara att hoppas att huvudtränaren Agim Sopi vet vad han pratar om och att de lyckas genomföra planen för att knipa en trepoängare. Då jag själv tycker det är en 50/50 match vem som ska vinna så borde oddsen ligga på runt 2.75 då jag utgår från att det oavgjorda inträffar kring 28%. Det betyder att det är 36% hemmasegrar och lika ofta tar ÖIS med sig alla pinnar. Nu måste BoIS vinna minst 34% av matcherna för värde. Så bara kliva in och tro på det offensiva. Lägg gärna till överspelet dessutom!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-17, 19:55   #2
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

FÖRLUST! Tråkigt nog så slutade matchen 2-2 men där det såg bra ut till den 77e matchminuten då Landskrona hade ledningen med 2-1 och oddset var under 1.20 på livespelen. Känns extra drygt att flera spel där oddsen sänkts kraftigt inte får sitta när vi hittar sådant värde. Väldigt nöjd med spelet trots att det inte sitter, däremot satt överspelet fint om inte annat och jag hoppas ni även spelade det!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-18, 10:06   #3
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
FÖRLUST! Tråkigt nog så slutade matchen 2-2 men där det såg bra ut till den 77e matchminuten då Landskrona hade ledningen med 2-1 och oddset var under 1.20 på livespelen. Känns extra drygt att flera spel där oddsen sänkts kraftigt inte får sitta när vi hittar sådant värde. Väldigt nöjd med spelet trots att det inte sitter, däremot satt överspelet fint om inte annat och jag hoppas ni även spelade det!
Värde är värde, fortsätt såhär så funkar det i längden!
Trotts att oddset gick ner till 2.4(?) så är det ju fortfarande runt 41% chans att BOIS vinner, och i detta fall lyckades dom ej.

Kämpa på!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+5)
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td