Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-10-16, 18:26   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

2018-10-22 19:00 Brommapojkarna - IFK Göteborg (Allsvenskan)


2018-10-22 19:00AllsvenskanBrommapojkarna vs IFK Göteborg +0 FT 5 2.160

Brommapojkarna +0 - Göteborg @ 2.16 (Pinnacle), insats 5 units (ca 2.5%)

Två lag i bedrövlig form där jag faktiskt vill säga att Göteborg är de som klart underpresterar av de här två lagen. Göteborg har inte en seger på sju raka matcher och senast blev det en lyckofrispark i slutsekunden som räddade en poäng hemma mot Trelleborg. Så även om Brommapojkarna inte är något topplag så bör de inte bara laget med klart sämre chans att segra. Sen den nye tränaren tillträdde i somras så har det faktiskt blivit lite ordning på spelet. Visserligen endast en seger på de åtta senaste matcherna men då har motståndet varit av högsta klass. De har sprungit på sex av de sju topplagen nämligen i dessa åtta matcher. Skulle vi titta på de fyra matcherna de haft mot lag på plats åtta och nedåt är det tre segrar och en oavgjord.

Hemmaplan nu där de tagit 65% av sina inspelade poäng och med skapliga 10-21 i målskillnad med BP:s mått mätt. Jämför det med Göteborg som på bortaplan har tagit 32% av sin totalpoäng med en målskillnad på 13-24. På de åtta senaste bortamatcherna har det endast blivit två poäng. Dalkurd var det senaste laget Göteborg lyckades ta poäng mot.

När de här lagen möttes senast blev det klara 3-0 till Göteborg och det är väl det lilla som gör att jag inte anser att BP bör vara favoriter här men det är inte långt ifrån likväl.

Matchen kommer inte avgöras på plan utan i huvudet på spelarna. Det laget som har minst nerver som kommer påverka negativt borde dra längsta strået här. Brommapojkarna kan se lite nonchalanta ut stundtals men det kanske beror på att de just saknar nerver.

För Göteborgs del är de endast två poäng från kvalstrecket med fyra omgångar kvar ifall det blir förlust här. En storklubb borde ha en större press på sig i det läget. Jag väljer att hålla ner insatsen till fem units här även om jag tror att värdet är större och en högre insats borde vara ett naturligare val. Av de matcher som inte slutar oavgjort behöver Brommapojkarna vinna 46.3% och det kommer de göra. Frågan är bara hur nära 50% vi borde gå här? Spelvärt ner till 2.00-2.05 i den bästa av världar. BOL!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td