Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-01-03, 18:36   #1
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Ang regel 1.04


https://www.sharps.se/forums/offtopic...ngar-foer-soc/

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD
1.04. Att uppvigla till brott är förbjudet
Det är förbjudet att uppvigla och organisera brottslig verksamhet från forumet. Brottslig verksamhet är enbart tillåten i teorin. Måste stänga denna tråd med hänvisning till att detta enligt min tolkning faller under bedrägeri. /mod

Edit: om ingen annan i crew anser att min låsning är fel så kommer innehållet även raderas inom 24 timmar.
Det organiserades ingen brottslig verksamhet i tråden och vad som "uppviglar" till brott är fruktansvärt subjektivt och det blir därför lätt lite löjligt när man dessutom tillåter brottslig verksamhet i teorin. Jag är endast nyfiken på att höra hur teoretiska samtal om brottsliga verksamheter ens ska kunna förekomma om ni moderatorer tolkar råden som gavs i tråden ovan som uppvigling. Dessutom så är det väl bättre att i så fall radera de inlägg ni anser vara övertramp istället för att radera hela trådar.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 18:45   #2
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Är tvungen att hålla med dig. Verksamhet syftar på just verksamhet. Dvs det finns en ledare med flertalet under som arbetar ihop.

Jag väljer att låsa upp den tråden.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 19:15   #3
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Om vi kollar på t ex flashback som har exakt samma regel så är denna typ av tolkningsproblem vanligt förekommande. Personligen hade jag som moderator tillåtit de fall där någon frågar om hjälp med en specefik brottslig handling men förbjudit t ex raidtrådar och systematiska uppmaningar till brott. Det t ex Soap skriver i tråden i fråga kan ju faktiskt tolkas som att "uppvigla"
Spoiler:
uppegga, upphetsa, hetsa, agitera, provocera, elda, locka till uppror
liksom i princip alla former av teoretiska övervägningar om brott kan. Regeln är egentligen alltså lite motsägelsefull och innefattar därför ett väldigt stort tolkningsmoment. RobinD har alltså egentligen inte agerat fel utan jag tycker istället att det vore lämpligt med en liten regelförtydling.

Det är dock ganska enkelt för oss användare att undvika dessa situationer genom att skriva i rent allmänna teoretiska termer även fast det såklart ofta kan bli rätt uppenbart vad det egentligen handlar om.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 19:53   #4
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Lämnade det öppet för moderatorer högre upp än mig själv att ändra mitt beslut eftersom jag själv var osäker på hur det skulle tolkas.

Jag kan dock tycka att regeln bör skrivas om då all brottslighet är en "verksamhet" oavsett storlek.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td