Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Visa resultat för omröstning: Vill ni ha en egen avdelning för alla REK eller ska de vara separata beroende på sport?
En separat avdelning för alla REKAR/GÄSTREKAR 50 50.00%
Fortsätt ha dom under respektive sportkategori 50 50.00%
Antal röster: 100. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-19, 10:11   #1
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Vill ni ha en egen avdelning för alla REK eller ska de vara separata beroende på sport?


Japp som rubriken säger.

Vad tycker ni?
Ska vi ha ett enda underforum för alla REKAR/GÄSTREKAR att hamna i eller ska de läggas i respektive forumsdel.

Med de nya systemet som programmeras kommer man att kunna se vilken sport det är som rekas innan man går in i tråden.
Fälten som kommer synas i underforumet innan man går in i tråden är:
[Datum och tid för spelstopp] [Sport] [Lag A-Lag B] [Spelförslag 1x2, ö/u etc]

När man skapar sina REKAR kommer man få fylla i olika fält som printar ut ens spelförslag på ett snyggt och överskådligt sätt i tråden.

Fälten vi har nu är följande:

Citat:
* = Anger obligatoriska fält

* Datum för spelstopp:
* Tid för spelstopp:
* Sport:
Land:
Liga:
* Spel [Lag A - Lag B]:
* Tecken [1X2, Över, Under etc]
* Bolag:
* Odds:
Saknas det några fält tycker ni?

Då är frågan hur vi ska lägga upp detta, hälften av kodningen är klar så vi avvaktar denna för att koda klart och implementera det hela.

Fördelen med detta system som jag ser det är:
  1. man kan enkelt lägga in sina REK'ar istället för att klicka sig fram i separata trådar hela tiden.
  2. Alla rekar hamnar på samma ställe för lättare överskådlighet.
  3. Man slipper se Diskussioner och rekar blandade när man går in i forumsdelarna.
  4. Sportavdelningarna kommer bli mer koncentrerade kring att diskutera dessa sporter, bolla ideer innan spel läggs m.m.

Nackdelarna låter jag er få diskutera.

Så bolla på, det är trots allt ni användare som gör sidan och kommer använda detta mest.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 11:00   #2
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4292
Standard

Jättebra att ni fixar detta.

Först första så får ni akta så det inte blir för många rutor att fylla i, det kan bli rörigt på det viset istället och sedan är väl risken att rubriken blir för lång?

Ska det bli förbjudet att skriva flera reka som går under samma dag och samma liga i samma tråd nu då? För det finns väl vissa fördelar med detta också, fast det kanske bara är onödigt?

Jag tycker fortfarande att rekarna ska ligga under rätt forumsdel så att de som verkligen bara är intresserade av t.ex. hockey bara kan gå in i tråden för att få överblick i allt som skrivs om hockey.
"Dagens Rekar" finns ju fortfarande väldigt lättillgängligt för att få fram alla rekar som gjorts.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 12:11   #3
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Såhär ser den ut för närvarande

KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 12:17   #4
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4292
Standard

Ser väldigt bra ut men behövs verkligen bookie och odds vara med i rubriken?
Räcker det inte att det står in texten sen?

Jag menar är man intresserad av matchen går man väl ändå in och läser vad det än är för bookie och odds?
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 12:18   #5
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rejs Visa inlägg
Ser väldigt bra ut men behövs verkligen bookie och odds vara med i rubriken?
Räcker det inte att det står in texten sen?

Jag menar är man intresserad av matchen går man väl ändå in och läser vad det än är för bookie och odds?
Som det står i första posten så är dom inte med där.
De kommer endast synas när man går in i tråden.

Citat:
Fälten som kommer synas i underforumet innan man går in i tråden är:
[Datum och tid för spelstopp] [Sport] [Lag A-Lag B] [Spelförslag 1x2, ö/u etc]
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 12:26   #6
 
bowes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 1
Standard

Fältet för att fylla i "Datum för spelstopp" borde vara standardiserat för att undvika ifyllnader som "19/1", "1/19", "01.19" osv. för samma dag.

Kommer att göra allt mer lättöverskådligt och snyggt.
bowe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 12:45   #7
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bowe Visa inlägg
Fältet för att fylla i "Datum för spelstopp" borde vara standardiserat för att undvika ifyllnader som "19/1", "1/19", "01.19" osv. för samma dag.

Kommer att göra allt mer lättöverskådligt och snyggt.
Yes, kommer vara en kalender man trycker på
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 13:04   #8
 
Dominations avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 122
Sharp$: 29
Standard

Personligen gillar jag inte när det är för många rekar för olika sporter i samma forum. Det händer att folk skriver i gårdagens trådar och dagens hamnar på sida 2 osv. så att det är jobbigt att bläddra igenom allt(dagens I-landsproblem). Speciellt när det är så att man spelar på en specifik sport, och inte på alla.

Om rekarna hamnar i respektive sportkategori, kommer de ligga direkt under eller kommer det finnas underforum av typen "Dagens babe" som ligger under Off Topic? Jag kan tänka mig att det vore schysst att organisera det så, fast jag är en väldigt ordningsam person när det gäller sånt här, så det kanske är att ta i?

I övrigt, sjukt snyggt med all den infon som måste läggas in i rekarna Äntligen så tvingas folk skriva ut när de spelar på Tjeckiska division 2 i fotboll att det är just där, och inte bara namnet på ett lag som ingen känner till.
Domination är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 13:21   #9
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4292
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Som det står i första posten så är dom inte med där.
De kommer endast synas när man går in i tråden.
Då tycker jag det är väldigt bra.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 13:26   #10
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Kul med respons.
Tanken jag hade var att ha en separat del för rekar och låta sportforumen leva fritt utan rekar.
I denna rekdel så kan man ha ett underforum med "Arkiv". Där de såfort dagen för spelstopp är nådd flyttas dit. Trycker man på Sporten i rubriken på tråden så kommer de med den sporten endast att visas och filtreras fram.

Eller så har man underforum i respektive kategoridel som ni sa, samt ett "huvudforum" som heter "Arkiverade rekar". Dit flyttas då alla rekar från underforumen så endast aktuella finns kvar.

Vi har trots allt ändå en flik som heter "Dagens rekar" där alla rekar från dagen kommer fram.

Keep on brainstorming
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 13:38   #11
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Kul med respons.
Tanken jag hade var att ha en separat del för rekar och låta sportforumen leva fritt utan rekar.
I denna rekdel så kan man ha ett underforum med "Arkiv". Där de såfort dagen för spelstopp är nådd flyttas dit. Trycker man på Sporten i rubriken på tråden så kommer de med den sporten endast att visas och filtreras fram.

Eller så har man underforum i respektive kategoridel som ni sa, samt ett "huvudforum" som heter "Arkiverade rekar". Dit flyttas då alla rekar från underforumen så endast aktuella finns kvar.

Vi har trots allt ändå en flik som heter "Dagens rekar" där alla rekar från dagen kommer fram.

Keep on brainstorming
Låter smart, dagens rekar-länken ska bara visa dagens rekar. Allt som har paserat datumet för spelstoppet arkiveras.

Sen tycker jag att rekarna kan hamna i sina respektive kategorier, eftersom man ändå ser allt under dagens rekar.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 13:40   #12
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Så många fält som möjligt bör vara dropdownboxar istället för textfält, så att man inte kan skriva fel/olika! T ex [LAND] och [TECKEN] lär ju vara förbestämda listor som man bara klickar på right? Ser lovande ut.
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 13:45   #13
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4292
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Låter smart, dagens rekar-länken ska bara visa dagens rekar. Allt som har paserat datumet för spelstoppet arkiveras.

Sen tycker jag att rekarna kan hamna i sina respektive kategorier, eftersom man ändå ser allt under dagens rekar.
Ja det var nog det bästa hittills!
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 13:47   #14
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Så många fält som möjligt bör vara dropdownboxar istället för textfält, så att man inte kan skriva fel/olika! T ex [LAND] och [TECKEN] lär ju vara förbestämda listor som man bara klickar på right? Ser lovande ut.
Lite svårt när det gäller tecken då det finns så mycket specialspel, många former av asian hcp tex.

Angående länder så kan man väl ha en rullgardin med top 25 länder och ett fält som heter Annat, och göra denna som obligatorisk med?
Tror vi kör på denna.

Har någon lust att sammanställa en topplista på mest spelade länder, tex 25-30st?
Ni kan pma mig denna.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 13:52   #15
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Lite svårt när det gäller tecken då det finns så mycket specialspel, många former av asian hcp tex.

Angående länder så kan man väl ha en rullgardin med top 25 länder och ett fält som heter Annat, och göra denna som obligatorisk med?
Tror vi kör på denna.

Har någon lust att sammanställa en topplista på mest spelade länder, tex 25-30st?
Ni kan pma mig denna.
Finns ju mängde av sporter, divisioner etc. Svårt att använda sig av en drop down där.

Bara i Englands fotbollssystem har du ju

PL
Championship
League One
Leugue Two
FA Cupen
Carling Cup

Bara där är det ju 6!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td